printlogo


کد خبر: 236917تاریخ: 1400/5/24 00:00
وقتی راننده‌های کامیون هم حاضر به همکاری با طرح رسوای ارتش صهیونیستی نشدند
اعتراف اسرائیل به شکست عملیات فریب در غزه

یک روزنامه عبری‌زبان نتایج تحقیقات داخلی ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که بر مبنای آن، این رژیم به شکست عملیات روانی و طرح فریب خود در جریان جنگ 12 روزه موسوم به «سیف‌القدس» در مواجهه با گروه‌های مقاومت فلسطین اذعان کرده است. به گزارش روزنامه معاریو، فرماندهی مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی در ارتش اشغالگر عبری در طول ۳ سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی موسوم به «حمله برق‌آسا» بود؛ طرحی که بر اساس آن باید حماس به این نتیجه می‌رسید ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام حمله زمینی به نوار غزه است تا رزمندگان این جنبش وارد تونل‌ها شوند و در گام بعدی، جنگنده‌های تل‌آویو آنها را همان جا بمباران کنند. 
برآورد اسرائیلی‌ها حاکی از آن بود که در این حمله هوایی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ رزمنده حماس پس از ورود به تونل‌ها به شهادت برسند. از سوی دیگر، گام بعدی طرح فریب، ویران کردن بخش اعظمی از تونل‌های دفاعی حماس و «خارج کردن حماس از موازنه قدرت در پی کشته شدن تعداد زیادی از رزمندگان و وارد کردن خسارت به تونل‌ها» بود. 
معاریو نوشته اگر عملا تصمیمی درباره اجرایی شدن این طرح فریب اتخاذ می‌شد در واقع نشانه آن بود که تل‌آویو به دنبال تسهیل روند حمله زمینی حقیقی در مرحله بعدی است. 
بر اساس تحقیقات فاش شده، ارتش اشغالگر قصد داشته این نقشه را در جریان یک جنگ گسترده اجرایی کند اما در جریان جنگ اخیر با نوار غزه تصمیمش را تغییر می‌دهد و عملیات فریب را رسما به اجرا در‌می‌آورد. 
طبق این سناریو، یاباشا (لقب نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی) به خیال اینکه دست‌کم ۱۰۰ رزمنده حماس در این عملیات به شهادت برسند، بامداد جمعه چهاردهم ماه مه ‌طرح فریب را اجرایی می‌کند. متعاقب آن حمله به تونل‌ها با ۱۶۰ پرنده نظامی اسرائیلی انجام و به حدود ۱۵۰ هدف در تونل‌ها حمله می‌شود. فرماندهان ستاد کل در تل‌آویو همچنین عنوان می‌کنند این عملیات موفقیت‌آمیز بوده و گزارش می‌دهند حماس ده‌ها تن از رزمندگان خود را در بمباران تونل‌ها از دست داده است. به فاصله 24 ساعت بعد اما ارتش از موفقیت نسبی طرح فریب دم می‌زند، در حالی که همان زمان روزنامه‌هایی مثل معاریو گزارش می‌دهند آنها ادعای ارتش را باور نکرده و از شکست طرح فریب مطلع شده‌اند. در نهایت تحقیقات داخلی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد شمار شهدای حماس در این حمله بسیار کمتر از آن چیزی بوده که فرماندهان یاباشا تصور می‌کرده‌اند؛ شاید حتی کمتر از 10 رزمنده.  این در حالی است که شمار کل رزمندگان شهید مقاومت فلسطین در جنگ 12 روزه بر اساس اعلام حماس 20 نفر برآورد می‌شود. در مقابل دست‌‌کم 5 سرباز اسرائیلی در این جنگ به هلاکت رسید. 
به گزارش معاریو، به دنبال تحقیقات اخیر، حالا در وزارت جنگ رژیم اختلافاتی درباره اجرای طرح شکست خورده به وجود آمده است؛ طرحی که آنقدر رسوا و از پیش لو رفته بود که طی ماه‌های قبل از آغاز جنگ 12 روزه، بارها و بارها رسانه‌های عبری‌زبان و رسانه‌های عربی نزدیک به مقاومت گزارش‌هایی درباره عملیات ایذایی ارتش اسرائیل با تانک‌ها و زره‌پوش‌های بادی در نزدیک مرزهای غزه و لبنان منتشر کرده بودند.  چنین گزارش‌هایی بارها تاکید داشتند ارسال تجهیزات نظامی واقعی یا بادی نظامی به اطراف مرزهای باریکه غزه توأم با جنگ رسانه‌ای توسط شبکه‌های همسوی تل‌آویو برای وانمود کردن آمادگی برای آغاز حمله زمینی، چیزی جز عملیات فریب نیست.  حتی یک بار رسانه‌های عبری از رسوایی ناشی از حضور نیافتن رانندگان کامیون اسرائیلی در محل کارشان برای ناکام گذاشتن طرح فریب ارتش خبر دادند؛ طرحی که می‌خواست حرکت کامیون‌ها به سمت غزه را نشانه آغاز عملیات زمینی جا بزند.

Page Generated in 0/0121 sec