printlogo


کد خبر: 236920تاریخ: 1400/5/24 00:00
تمرینات پرسپولیس باز هم به تعویق افتاد و مشکل تمدید قراردادها ادامه دارد
وضعیت قرمز سرخ‌ها

طاهره صفری: یحیی گل‌محمدی بعد از قهرمانی تیمش در لیگ برتر فصل بیستم، شروع تمرینات تیمش را از هجدهم مرداد در نظر گرفته بود که این مساله با تعویق مواجه شد. این در حالی بود که در تاریخ جدیدی که به بازیکنان اعلام شده بود، قرار بود تمرینات این تیم از شنبه (دیروز) استارت بخورد که بار دیگر با توجه به موانع شکل گرفته، این موضوع منتفی شد و قرار است تمرینات با نظر کادر فنی در تاریخ دیگری برگزار شود. موضوع مربوط به تمدید قرارداد بازیکنان، جذب نفرات جدید، توافق با بازیکنان سابق و به‌کارگیری بازیکنان قرضی، از جمله مسائلی است که باعث لغو تمرین سرخپوشان در مقطع کنونی شده و باید دید کادر فنی در تعامل با مدیریت چه زمانی را برای شروع دوباره تمرینات در نظر خواهد گرفت. پرسپولیس باید با شروع تمرینات خود را مهیای دیدار با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا کند و این در حالی است که محرومیت نقل و انتقالاتی که از حدود یک ماه دیگر این تیم را تهدید می‌کند، باعث شده آنها به دنبال این باشند تا هر چه زودتر پرونده این ماجرا را ببندند. 
 
* اعتصاب واتس‌آپی
قرار بود روز دوشنبه 16 مردادماه تمرینات پرسپولیس دوباره از سر گرفته شود اما چند بازیکن اعلام کردند در صورتی در تمرین حاضر می‌شوند که باقیمانده پول و مطالبات فصل گذشته پرداخت شود. این موضوع باعث شد تمرینات به روز 18 مرداد موکول شود اما باز هم بازیکنان شروط تمرینات را به پرداخت 20 درصد باقیمانده از فصل قبل منوط کردند و قرار شد از روز 23 مرداد تمرین پرسپولیس آغاز شود. در گروه واتس‌آپی بازیکنان به آنها اعلام شد باید روز شنبه 23 مرداد در تمرینات حضور پیدا کنند تا خود را برای حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با استقلال تاجیکستان آماده کنند اما باز هم این اتفاق رخ نداد تا برگزاری دور جدید تمرینات پرسپولیس به روزهای آینده موکول شود و اعتصاب سرخپوشان همچنان ادامه داشته باشد. به هر روی مربیان و بازیکنان در انتظار دریافت مطالبات فصل قبل هستند و به همین دلیل در تمرینات شرکت نمی‌کنند، آن هم در شرایطی که برخی بازیکنان تا به این جای کار 100 درصد و حتی بیشتر پول گرفته‌اند. گفتنی است در حالی که باشگاه پرسپولیس در آستانه محرومیت به واسطه بدهی کالدرون است، مربیان و بازیکنان نیز حاضر به برگزاری تمرین تا زمان دریافت مطالبات‌شان نیستند. باید دید در این شرایط پرسپولیس قرار است چگونه در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. 
 
* معمای نوراللهی ادامه دارد
در حالی که احمد نوراللهی وعده داده بود برای تمدید قرارداد به باشگاه برود اما به نظر می‌رسد بازی تازه‌ای را آغاز کرده است. احمد نوراللهی که پیشنهادهای خوبی از تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس داشت، در نهایت پس از جلسات پیاپی با سمیعی و صدری به توافق رسید. شایعه شده بود باشگاه با رقم 9 میلیارد از 15 میلیاردی که او خواسته بود توافق کرده است اما خبرهای دریافتی از برخی بازیکنان تیم نشان می‌دهد باشگاه با کل رقم درخواستی او موافقت کرده و حاضر شده مبلغی که مدنظر این بازیکن است را بپردازد، چرا که نوراللهی پیشنهاد چند برابری از تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس داشت. در این بین شنیدیم در ادامه وقتی نوراللهی از پذیرفتن شرایطش از سوی باشگاه مطلع می‌شود، روز سه‌شنبه در تماسی که با سمیعی و صدری داشته به آنها وعده می‌دهد شنبه در محل باشگاه حاضر شده و قراردادش را تمدید خواهد کرد. کما اینکه او در برنامه فوتبال برتر نیز مدعی شد به خاطر پرسپولیس از پیشنهادهای چند ده میلیاردی تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس گذشته اما او تلفن همراه خود را از روز پنجشنبه از دسترس خارج کرده است. گفته می‌شود احمد نوراللهی که تا چند روز قبل در گرگان بود، به امارات رفته است. ابتدا شایعه شد مدیربرنامه‌هایش به امارات رفته تا با مدیران الاهلی که به صورت جدی خواهان او هستند، مذاکره کند اما خارج شدن تلفن همراه نوراللهی از دسترس این خبر را سر زبان‌ها انداخت که خودش نیز به امارات رفته است. به هر روی مدیران باشگاه پرسپولیس از صبح دیروز در باشگاه حضور داشته و منتظر ورود نوراللهی بودند اما واقعیت این است هواداران پرسپولیس بشدت نگران جدایی کاپیتان سوم خود هستند آن هم در شرایطی که باشگاه با 95 درصد خواسته‌های نوراللهی موافقت کرده است، حتی اینکه با او قرارداد یک ساله امضا شود. از این رو سمیعی توقع دارد نوراللهی نیز به وعده‌اش عمل کند و برای تمدید قرارداد به باشگاه برود. در صورت حضور احمد نوراللهی در باشگاه و تمدید قرارداد، این بازیکن گران‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس خواهد بود اما باید دید نوراللهی به دنبال چیست؟ احمد نوراللهی روز پنجشنبه در تلاش بود از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استعلام بگیرد آیا حالا که نام لیگ امارات عوض شده و دیگر نام جعلی خلیج ع ر ب ی روی آن نیست، بازیکن ایرانی می‌تواند به امارات برود یا نه؟ آیا نوراللهی بین پول امارات و پیراهن پرسپولیس، دومی را انتخاب خواهد کرد؟
 
* سجاد شهباززاده گزینه اول خط حمله پرسپولیس
به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس به طور کامل از ماندن شهریار مغانلو قطع امید کرده‌اند و امیدوارند هر طور شده ظرف روزهای آینده با سجاد شهباززاده قرارداد امضا کنند. شهریار مغانلو بازیکنی است که نیم‌فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد قرضی امضا کرد اما با توجه به مبلغ بالایی که باشگاه سانتاکلارای پرتغال برای انتقال قطعی این بازیکن در نظر گرفته است، به نظر می‌رسد قرمزها از ماندن این بازیکن ناامید شده‌اند. همین مساله باعث شده مدیران پرسپولیس باب مذاکره با سجاد شهباززاده را باز کنند تا بتوانند آقای گل فصل گذشته لیگ برتر را به خدمت بگیرند. در این بین اما نام گزینه‌های دیگری هم برای حضور در خط حمله پرسپولیس مطرح شده است اما کادر فنی این تیم روی جذب سجاد شهباززاده نظر قطعی دارد و اگر به هر دلیلی این انتقال انجام نشود، سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت. شنیده‌ها حاکی از آن است شهباززاده در روزهای اخیر مذاکرات مثبتی با پرسپولیس انجام داده و ممکن است ظرف روزهای آینده مذاکرات او با این تیم نهایی شود. 
 
* باقری بر سر دوراهی
مربی تیم فوتبال پرسپولیس هنوز تصمیمی برای تمدید قرارداد خود با این باشگاه نگرفته است. کریم باقری با اتمام بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که با قهرمانی پرسپولیس همراه بود، قراردادش با سرخپوشان پایتخت به پایان رسید. او که حضورش در پرسپولیس در قامت مربی نزدیک به ۱۰ سال شده است، برای ادامه همکاری با این تیم هنوز تصمیم نگرفته است. باقری که در هر ۵ قهرمانی متوالی سرخ‌ها حضور داشته، حالا با پیشنهاد حضور تمام‌وقت در کادر فنی تیم ‌ملی ایران نیز همراه است. با این حال باقری همراه خانواده خود برای استراحت در خارج از کشور به سر می‌برد و هنوز تصمیمی برای آینده مربیگری خود نگرفته است. به نظر می‌رسد حفظ مربی محبوب هواداران پرسپولیس که همچون دورانی که در مستطیل سبز حضور داشت و هنرنمایی می‌کرد، بدون حاشیه کار خود را پیش برده است، در مجموعه کادر فنی پرسپولیس یکی از چالش‌های جدی جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه باشد. باقری که همواره برای کار کردن با سرمربیان پرسپولیس نظر مستقیم آنها را جویا می‌شود، نامه کتبی یحیی گل‌محمدی را برای ماندن در پرسپولیس دریافت کرده اما هنوز واکنشی به آن نشان نداده است. از سوی دیگر شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نیز مذاکره با باقری را آغاز کرده تا نظر او را برای حضور همیشگی در کادر فنی تیم ‌ملی ایران جلب کند. باید دید آقا کریم که حضورش در رختکن هر تیمی تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته است، چه تصمیمی را برای ادامه فعالیت خود در عرصه مربیگری می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0055 sec