printlogo


کد خبر: 236922تاریخ: 1400/5/24 00:00
اخبار

فرمت لیگ ملت‌های والیبال تغییر کرد
بنا به اعلام فدراسیون جهانی والیبال، فرمت لیگ ملت‌های والیبال تغییر کرد. فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد فرمت لیگ ملت‌های والیبال تغییر کرده و قرار است این فرمت جدید در سال ۲۰۲۲ اعمال شود. پس از جلسه شورای لیگ ملت‌های والیبال در هفته گذشته، قالب جدید این مسابقات پیشنهاد شد که در پاسخ به بازخورد ذی‌نفعان، تغییرات جدید به اتفاق آرا تصویب شد. در قالب جدید لیگ ملت‌های والیبال، ۱۶ تیم مردان و ۱۶ تیم زنان در قالب ۲ گروه ۸ تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند و سپس ۸ تیم برتر از ۲ گروه وارد مرحله حذفی این رقابت‌ها می‌شوند. این قالب به تیم‌ها، هواداران و تماشاگران فرصت می‌دهد تا از والیبال در سراسر جهان لذت کافی را ببرند. در فینال لیگ ملت‌های والیبال شاهد حضور ۸ تیم قدرتمند که مستقیم به مرحله حذفی صعود کرده‌اند، خواهیم بود. برای مشخص شدن فینالیست ۴ بازی در یک‌چهارم نهایی، ۲ بازی در نیمه‌نهایی و مسابقات رده‌بندی و فینال جداگانه برگزار می‌شود. 
***
ماجرای حضور لک در دادگاه تبریز چه بود؟
دروازه‌بان پرسپولیس به خاطر شکایت توپ‌جمع‌کن تبریزی در دادسرای این شهر حاضر شد و ظهر دیروز شنبه دوباره به تهران بازگشت. اتفاقی که در جریان دیدار تیم ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس در هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر بین حامد لک و توپ‌جمع‌کن تبریزی ورزشگاه بنیان‌دیزل افتاد، موجب شد دروازه‌بان سرخپوشان پایتخت با شکایت طرف مقابل خود مواجه شود. توپ‌جمع‌کن تبریزی پس از آن مسابقه تصمیم به شکایت از حامد لک گرفت و به همین دلیل این دروازه‌بان در مجتمع قضایی شهید بهشتی تبریز حاضر شد و توضیحات لازم را به قاضی پرونده ارائه کرد. به گزارش ورزش ۳، حامد لک با پرواز ساعت ۵:۳۰ صبح دیروز از تهران به تبریز رفت و در نخستین ساعت اداری در دادسرای این شهر حاضر شد و پس از انجام امور اداری، دیداری هم با قاضی پرونده داشت و دفاعیات خود را ارائه کرد. اما در حالی که حامد لک تا حدود ساعت ۱۲ در مجتمع قضایی شهید بهشتی تبریز مشغول انجام امور این شکایت بود، یک وکیل تبریزی در مصاحبه‌ای عجیب اظهار کرد به دروازه‌بان پرسپولیس دستبند زده‌اند و در گفت‌وگوی خود با یکی از رسانه‌ها عنوان کرد: «صبح امروز (دیروز) دروازه‌بان پرسپولیس به دنبال پیگیری قضایی و همکاری پلیس فتا و دستگاه قضایی استان در شعبه ۲۷ دادسرای تبریز تفهیم اتهام شد. دقایقی پیش نیز وی با دستبند در اتاق دادستان عمومی و انقلاب تبریز حاضر شد و پس از آن گویا قرار بازداشت موقت صادر شده است».
بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعای وکیل تبریزی شایعه‌سازی بوده و او به نوعی خواسته در فضای مجازی هم جلب توجه کند، آن هم در حالی که حامد لک حدود ساعت ۱۲ از مجتمع قضایی شهید بهشتی تبریز خارج شد و قبل از ساعت ۱۳ با یک پرواز به تهران بازگشت. 
***
استقلال پیشنهادی بابت انتقال قائدی دریافت نکرده است
شرایط مهدی قائدی در استقلال طوری سپری می‌شود که همچنان باشگاه استقلال پیشنهاد رسمی از هیچ باشگاهی دریافت نکرده است. به گزارش ایسنا، این روزها در باشگاه استقلال مهم‌ترین موضوع مورد بررسی،
نقل و انتقالات این فصل است و تا اینجای کار گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده است. تا اینجای کار استقلال نتوانسته بازیکنی را جذب کند و مدیران استقلال همچنان در پی مذاکره با بازیکنان هستند و مساله تمدید قرارداد با بازیکنان مدنظر مجیدی هم همچنان شرایط مشخصی ندارد. در این بین وضعیت قائدی برای ماندن یا نماندن در استقلال هم مبهم است. قائدی یکی از مهم‌ترین بازیکنانی است که زمزمه‌های جدایی او برای لژیونر شدن به گوش می‌رسد. رسانه‌های قطری مدعی شده‌اند مهدی قائدی با الغرافه به توافق نهایی دست یافته است و فصل بعد را در لیگ ستارگان قطر توپ خواهد زد. در این بین روزنامه الرای قطر مدعی شد قائدی در دوحه به سر می‌برد و آماده عقد قرارداد با الغرافه است. در همین حال یک منبع آگاه در باشگاه استقلال به ایسنا اطلاع داد هیچ پیشنهاد رسمی برای جذب قائدی به باشگاه استقلال ارسال نشده است. این ادعای باشگاه استقلال نشان می‌دهد شرایط مهدی قائدی برای ترانسفر شدن یا ماندن در استقلال همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

Page Generated in 0/0062 sec