printlogo


کد خبر: 236932تاریخ: 1400/5/24 00:00
اخبار

فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در ۱۰ استان کشور
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در ۱۰ استان کشور به منظور تسریع در روند واکسیناسیون عمومی خبر داد. محمدحسن قوسیان‌مقدم در تشریح این خبر گفت: در حال حاضر در ۱۰ استان‌ کشور، مراکز واکسیناسیون هلال‌احمر با همکاری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان‌ها فعال شده‌اند. وی افزود: در استان تهران ۳ مرکز (تهرانپارس، میدان انقلاب، باغ‌موزه دفاع‌مقدس)، خراسان رضوی ۳ مرکز (سبزوار، نیشابور، مشهد)، فارس یک مرکز، سمنان یک مرکز (شهرستان شاهرود)، زنجان یک مرکز، خوزستان یک مرکز، چهارمحال‌و‌بختیاری یک مرکز (فارسان)، در بوشهر ۲ مرکز (بوشهر و دشتستان) و قزوین و قم نیز هر کدام یک مرکز در حال کمک به روند واکسیناسیون افراد هستند. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه‌ به اینکه متولی حوزه سلامت در هر استان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی همان استان هستند، از ابتدای پاندمی کرونا در هر استانی که دانشگاه اعلام نیاز کرده جمعیت هلال‌احمر با تمام توان ورود کرده است. 
***
پلیس: برنامه‌های مدونی برای برخورد با اراذل داریم
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: پلیس امنیت، برنامه‌های مدونی برای برخورد با اراذل و اوباش دارد و به صورت جدی در این زمینه ورود می‌کند. سرهنگ پیام کاویانی در دیدار با خبرنگاران اظهار کرد: ما می‌دانیم دیواری کوتاه‌تر از قشر خبرنگار نیست و نخستین انگشت اتهام به سمت خبرنگاران است. خبرنگاران در کنار ما سربازان جنگ نرم هستند و در خنثی کردن جنگ روانی دشمن همراه ما هستند. کاویانی ادامه داد: هدف ما اجرای قانون و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و تلاش می‌کنیم در این راستا اقدامات‌مان را انجام دهیم. تلاش ما این است با آگاهی‌بخشی به جامعه از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ در ادامه با اشاره به برنامه‌های پلیس امنیت گفت: پلیس امنیت برنامه‌های مدونی برای برخورد با اراذل و اوباش دارد و به صورت جدی در این زمینه ورود می‌کند. وی با اشاره به صحبت‌های خبرنگاران گفت: از برنامه‌های این پلیس تعامل با اصحاب رسانه بوده و تلاش می‌شود با کمک آنها و با استفاده از فضای مجازی اقدامات پلیس امنیت به جامعه معرفی شود. 
***
انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شمال غرب
فرمانده مرزبانی ناجا از انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح جنگی و شکاری در مرزهای شمال غرب خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح انسداد مرز و جلوگیری از قاچاق در نوار مرزی، مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با اقدامات کنترلی و اطلاعاتی مؤثر در ارتفاعات کوهستانی منطقه، موفق به کشف و انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات شدند. وی افزود: در این عملیات قاچاقچیان با دیدن سرعت عمل مرزبانان با استفاده از تاریکی شب و جغرافیای کوهستانی منطقه از محل متواری شدند. وی افزود: در این عملیات مرزبانان در پاکسازی از محل موفق شدند ۲۸۳ سلاح جنگی و شکاری شامل ۷۰ قبضه کلت کمری و ۲۷۸ قبضه سلاح شکاری را کشف کنند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان این پرونده در دستور کار مرزبانان استان آذربایجان غربی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امنیت مردم در کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های مرزداران جمهوری اسلامی ایران است و مرزداران این فرماندهی در سخت‌ترین شرایط خدمتی و به دور از خانواده‌های خود همه توان خود را به کار می‌گیرند تا این امنیت را به مردم عزیز کشورمان هدیه کنند. 
***
موافقت نمایندگان با استعفای زاکانی
نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز با 148 رأی موافق با استعفای زاکانی موافقت کردند. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز استعفای علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از نمایندگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در نهایت وکلای ملت پس از استماع اظهارات علیرضا زاکانی و مخالفان استعفای وی، با 148 رأی موافق، 99 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 269 نماینده حاضر در جلسه با استعفای زاکانی موافقت کردند. نماینده قم در مجلس با تاکید بر اینکه ارتقای معنویت و جهش شاخص عدالت و رفاه در شهر تهران می‌تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، گفت: برای تحول در تهران با محوریت نخبگان و سهیم کردن مردم برنامه‌های زیادی دارم. وی در جریان بررسی استعفای خود از نمایندگی مجلس به دلیل انتخابش به عنوان شهردار تهران، اظهار داشت: اگرچه امروز به ضرورت جابه‌جایی سنگر جهاد، از نمایندگی مردم قم استعفا می‌دهم و از این بابت شرمنده همه این عزیزان بویژه مراجع عظام تقلید و علما هستم، به لطف الهی و مدد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ارتباطم را با متن مردم قم و طلاب و علما و فضلا و مراجع عظام تقلید حفظ خواهم کرد تا این مسیر فیض را برای خود نگاه دارم. وی ادامه داد: اداره شهر با به میدان آوردن مردم با محوریت نخبگان، در تعیین اولویت‌ها، مشارکت در طرح‌های فنی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، بهداشتی، رفاهی و نیز سهیم کردن مردم در نتایج برنامه‌های تحولی به گونه‌ای که برای آحاد شهروندان قابل لمس باشد. 
***
رکورد متوفیان پایتخت شکست
جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. به گزارش فارس، با کمال تاسف جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود، چرا‌که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز رکورد فوت کرونایی شکسته شد. تعداد فوتی‌های کرونا روز جمعه ٢١٦ نفر بود و در مجموع با تعداد کل فوتی‌ها، آمار متوفیان ٣٩٠ نفر در آن روز ثبت شد که در طول ٥١ سال حیات بهشت زهرا بی‌سابقه بوده است. 

Page Generated in 0/0063 sec