printlogo


کد خبر: 236936تاریخ: 1400/5/24 00:00
اخبار

قیمت سکه ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٣٠ هزار تومان رسید
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز شنبه ٢٢ مرداد در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٧٣٠ هزار تومان رسید. دیروز همچنین قیمت سکه طرح قدیم ١١میلیون تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز١٧٨٠ دلار و ۵٠ سنت و هر گرم طلای ١٨ عیار در بازار تهران یک میلیون و ١١٩ هزار و ٣٩١ تومان بود. 
***
قیمت دلار در کانال ۲۶هزار تومان
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) دیروز در صرافی‌های بانکی به ٢۶ هزار و ۵٨ تومان رسید. قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) دیروز شنبه ٢٢ مرداد ١۴٠٠ در صرافی‌های بانکی برای فروش به ٢۶ هزار و ۵٨ تومان رسید. صرافی‌ها دیروز هر دلار را ٢۵ هزار و ۵۴٢ تومان خریداری می‌کردند. همچنین قیمت خرید هر یورو ٢٩ هزار و ٧٠٩ تومان و قیمت فروش آن ٣٠ هزار و ٣١٠ تومان بود. 
***
امنیت غذایی اولویت اصلی نمایندگان در حوزه کشاورزی است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه موضوع امنیت غذایی اولویت اصلی نمایندگان در حوزه کشاورزی است، گفت: ساداتی‌نژاد در نشست امروز (دیروز شنبه) کمیسیون اعلام کرد برنامه تحول حوزه کشاورزی را در چند سرفصل کلی که مهم‌ترین آن امنیت غذایی است تدوین کرده است. احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز (شنبه 23 مردادماه) کمیسیون کشاورزی، گفت: در نشست 2 ساعت و نیمه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با حضور وی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز (دیروز شنبه) کمیسیون، نمایندگان اولویت‌های خود را در زمینه افزایش بهره‌وری آب، جلوگیری از فرسایش خاک، اصلاح الگوی کشت، توجه به حقوق کشاورزان، مدیریت واحد در حوزه کشاورزی، توجه جدی به صنایع تبدیلی و صادرات کشاورزی محور مطرح کردند. وی با تاکید بر اینکه موضوع امنیت غذایی اولویت اصلی نمایندگان در حوزه کشاورزی بود، عنوان کرد: ساداتی‌نژاد، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ضمن پذیرش اولویت‌ها و مطالبات نمایندگان، برنامه‌های خود را شامل تمام موارد مطرح شده  در این نشست دانست. وی ادامه داد: ساداتی‌نژاد در نشست امروز کمیسیون اعلام کرد برنامه تحول حوزه کشاورزی را در چند سرفصل کلی که مهم‌ترین آن امنیت غذایی است تدوین کرده است و معدل امنیت غذایی و تولید غذا محور کشور در منطقه باید به نقطه‌ای برسد که شرایط از وضعیت کنونی بهتر باشد.  
***
عقب‌نشینی شاخص کل بورس از محدوده 5/1 میلیون واحدی
شاخص کل بورس در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه با کاهش ۳۸۰۰ واحدی روی یک ‌میلیون و ۴۸۰ هزار واحد ایستاد. در پایان معاملات دیروز شنبه ۲۳ مرداد شاخص کل با کاهش ۳۷۹۷ واحدی به یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۳۰ واحد بازگشت و شاخص هم‌وزن نیز رشد مثبت ۳۴۲ واحدی داشت و در رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحدی باقی ماند. دیروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد و ارزش کل بازار سرمایه در رقم بالای 9/5 هزار هزار میلیارد تومان باقی ماند.  فارس، فملی و رمپنا به افت شاخص کمک کردند و پارس و خودرو در رشد شاخص مؤثر بودند.  شاخص فرابورس نیز رشد ۹۴ واحدی داشت و به ۲۱هزار و ۳۰۶واحد افزایش یافت. 
پرتراکنش‌ترین نمادهای دیروز بازار سپید، شستا، خودرو و فولاد بودند. برترین گروه‌های صنعت در معاملات دیروز گروه شیمیایی با ارزش بازار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی و فلزات اساسی با ارزش بازار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بودند. 
بیشترین تقاضا در نماد سپید با ارزش معاملات ۳۲۷ میلیارد تومانی و بیشترین عرضه در نماد کدما با ارزش سهام ۱۰۶ میلیارد تومانی اتفاق افتاد. 
***
سود بین بانکی زیاد شد
جدول تغییرات نرخ سود در بازار بین بانکی نشان می‌دهد این سود نسبت به آخرین وضعیت خود 4/0درصد زیاد شده است. 
به گزارش ایسنا، نرخ بهره بین بانکی به عنوان یکی از انواع نرخ‌های بهره در بازار پول به نرخ‌های سود یا بهره در سایر بازارها جهت می‌دهد. 
در واقع این نرخ، قیمت ذخایر بانک‌هاست و زمانی که آنها در پایان دوره مالی کوتاه‌مدت اعم از روزانه یا هفتگی، دچار کسری ذخایر ‌شوند، از سایر بانک‌ها در بازار بین بانکی یا از بانک مرکزی استقراض می‌کنند که این نرخ در حال حاضر در محدوده 16/18 درصد قرار گرفته است. 
این در حالی است که طبق آخرین وضعیت نرخ بهره بین بانکی، این سود در محدوده 08/18 درصد قرار داشت که اکنون با 4/0 درصد افزایش مواجه شده است  البته از ابتدای سال جاری تاکنون، تغییرات نرخ سود بین بانکی چه در راستای افزایش یا کاهش تداوم نداشته است و همواره در محدوده ۱۸ تا ۱۹ درصد نوسان دارد.  این اظهارات درحالی است که کارشناسان اقتصادی، کاهش نرخ بهره بین بانکی را خطری برای تشدید تورم می‌دانند. 

Page Generated in 0/0061 sec