printlogo


کد خبر: 237050تاریخ: 1400/6/2 00:00
فلسطین اشغالی

سریال ترور و جنایت
کابوس امنیت داخلی اسرائیل
با آنکه صهیونیست‌ها سعی دارند مرزهای غزه و لبنان را به عنوان مهم‌ترین دغدغه امنیتی خود اعلام کنند اما واقعیت این است که شهرها و خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی به طور روزمره شاهد فوران ناامنی است. 
درست زمانی که اسرائیلی‌ها با حمله به نوار غزه و نوار مرزی لبنان، مدعی تامین امنیت رژیم خود هستند، اخبار متعددی از ترور و جنایت و تجاوز در خیابان‌های شهرهای صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی منتشر می‌شود. به گزارش روزنامه یسرائیل هیوم، طی تنها یک هفته ۳ مورد تعرض و تجاوز توسط ۲ نفر در قدس و یک نفر در بیت‌لحم علیه دختران نوجوان به ثبت رسیده و منجر به تشکیل پرونده شده است. این روزنامه همچنین روز یکشنبه از دستگیری یک مرد 42 ساله توسط پلیس بعد از تهدید به قتل شهردار نهاریا خبر داد. در این گزارش آمده ماه فوریه (6 ماه پیش) یک بمب صوتی در مقابل منزل مدیر اداره امنیت شهرداری نهاریا منفجر شده بود. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارش مفصلی به باندهای مافیایی مهاجرانی که از نقاط مختلف جهان به فلسطین اشغالی مهاجرت و به جنگ با یکدیگر می‌پردازند، پرداخت. به گفته این رسانه عبری‌زبان، اشدود همچنان در آتش جرم و جنایت می‌سوزد، آن هم در حالی که ۲ باند اصلی تبهکار شهر قبضه خود را بر آن تحکیم بخشیده و به جنگ با یکدیگر می‌پردازند. یکی از این باندها را «مایکل تانسکی» رئیس مافیای مهاجران روس اداره می‌کند. دیگر باند فعال در این شهر را هم گرجستانی‌تبارهای مهاجر تشکیل می‌دهند که هر روز با سلاح گرم و سرد با یکدیگر درگیر شده و باج‌گیری‌های آنها در این شهر سالانه صدها میلیون شکل برای‌شان درآمد فراهم می‌کند. 
از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در شماره روز یکشنبه خود از وقوع یک قتل در شهر حیفا خبر داد تا به لیست بلند مرگ‌های مرموز روزانه در اسرائیل اضافه شود. قربانی این ترور یک مهاجر یهودی به نام «دیمیتری یاگوروف» بود که شنبه گذشته در آپارتمانش در حیفا از پا درآمد. یک روز جلوتر، حساب توئیتری روزنامه هاآرتص از قتل مرموز یک اسرائیلی دیگر در خیابان‌های الرمله خبر داد که اکراه مسؤولان پلیس از صحبت کردن درباره آن نشان می‌دهد مقتول قربانی قتل‌های زنجیره‌ای شده است. 
به گزارش این روزنامه طی ۲ سال گذشته فلسطین اشغالی شاهد موج گسترده‌ای از ترورهای بسیار خطرناک شده که آخرین آنها «لورین تاوال» 28 ساله است که جمعه‌شب از پا درآمد. پلیس اعتراف کرد این زن بارها در رابطه با تهدید شدنش به پلیس اطلاع داده بود اما از بیم آنکه وضعیت زندگی او و خانواده‌اش دستخوش مشکل بیشتری شود، کمکی از پلیس دریافت نکرده بود. این زن نیز همچون بقیه قربانیان چند ماه گذشته به ‌ضرب گلوله افراد ناشناس و در حالی که به ‌تنهایی در خودروی خود مشغول رانندگی بود، کشته شد. نکته قابل تأمل اینکه همسر این زن نیز سال 2015 به ‌ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شده بود. 
اگرچه پلیس رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این وقایع را به تسویه‌حساب‌های داخلی و قومیتی مرتبط بداند و نهادهای امنیتی بر این جنایات روزمره سرپوش می‌گذارند اما جامعه‌شناسان اسرائیلی شکاف‌های عمیق اجتماعی را که بر اثر ساختار ناهمگون و نامتجانس جامعه مهاجران صهیونیست سر باز کرده‌اند، در روند موج ناامنی‌های روزانه درگیری‌های داخلی و به تبع آن قتل و تجاوز در این جامعه مهاجر دخیل می‌دانند. 
***
افشاگری‌های مهم روسیه 
و سازمان ملل علیه اسرائیل
رسانه‌های اسرائیلی، فرمانده یونیفل- نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی- را به خاطر افشاگری‌های مهمش مورد حمله قرار داده‌اند. روزنامه یسرائیل هیوم به ‌نقل از سفیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تأکید «استفانو دیل کول» فرمانده یونیفل مبنی بر نقض قطعنامه سازمان ملل توسط اسرائیل، مدعی شد اصولا قطعنامه 1701 برای مهار حزب‌الله و جلوگیری از قدرت گرفتن آن به تصویب رسیده است و فرمانده یونیفل جز سرکوب حزب‌الله هیچ اختیار دیگری ندارد!
از طرف دیگر اظهارات یک افسر عالی‌رتبه روس در رابطه با شکست حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، بشدت اسرائیلی‌ها را عصبانی کرده است. 
روزنامه یدیعوت آحارانوت در واکنش به این اظهارات درباره رهگیری 91 درصد موشک‌های شلیک‌ شده در تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی از فراز خاک لبنان به سوریه ادعا کرد روس‌ها از هر حادثه‌ای برای بازاریابی تسلیحات خود استفاده می‌کنند. به‌ زعم «رون بن یاشای» نویسنده این تحلیل، وقتی روسیه اعلام می‌کند پدافند سوریه که سامانه‌های روسی در اختیار دارد، موشک‌های اسرائیل را رهگیری و سرنگون کرده است، در واقع این اطلاعات باعث فروش بالاتر این سامانه‌ها در سطح جهان و منطقه می‌شود. این تحلیلگر با اعتراف ضمنی به عدم کارآمدی سامانه‌های پدافندی آمریکایی و اسرائیلی نوشت: در زمان حاضر کشورهایی همچون امارات، هند و اخیرا ترکیه ترجیح داده‌اند از سامانه‌های پدافندی روسی که در یک جنگ واقعی در سوریه کارایی خود را نشان داده است، برای خود خریداری کنند. 

Page Generated in 0/0066 sec