printlogo


کد خبر: 237071تاریخ: 1400/6/2 00:00
اخبار

اهدای بیش از ۲۶ هزار واحد خون در تاسوعا و عاشورا
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پویش و برنامه نذر خون تا روز اربعین حسینی در مراکز انتقال خون سراسر کشور ادامه دارد، گفت: افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند، اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند. دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اهدای ۲۶ هزار و ۵۰۴ واحد خون در سراسر کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خبر داد و گفت: بیشترین رشد اهدای خون را در این ایام در استان یزد شاهد بودیم. استان‌های یزد با ۷۹ درصد، چهارمحال‌و‌بختیاری با ۴۸ درصد و قزوین و مازندران با ۴۷ درصد بیشترین میزان اهدای خون را در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند. وی در عین حال افزود: پویش و برنامه نذر خون تا روز اربعین حسینی در مراکز انتقال خون سراسر کشور ادامه دارد. حاجی‌بیگی در پایان تاکید کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز روزانه و همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست. در عین حال افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند، اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند. 
***
برگزاری حضوری دوره‌های سوادآموزی
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه برای سال جاری ۳۰۰ هزار بیسواد را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی می‌بریم و کلاس‌گذاری‌های جدید در شهریورماه جاری انجام می‌شود، گفت: ما کلاس‌ها را تا حد ممکن به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم. شاپور محمدزاده درباره میزان جذب بیسوادان در سال جاری اظهار کرد: ما همه‌ساله قبل از کرونا ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار بیسواد جذب می‌کردیم که در ایام کرونا آن را به ۳۰۰ هزار نفر رساندیم و برای امسال هم ۳۰۰ هزار را تحت پوشش می‌بریم. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در حال سرانجام‌بخشی آموزش‌های سال ۹۹ هستیم که در مرداد و در نهایت شهریور به اتمام می‌رسد، گفت: کلاس‌گذاری‌های جدید شهریورماه انجام می‌شود. محمدزاده درباره نحوه برگزاری کلاس‌های نهضت عنوان کرد: ما کلاس‌ها را تا حد ممکن به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم، زیرا جامعه مخاطب ما بزرگسال هستند و مستقل از مدارس پیرامون نحوه برگزاری کلاس‌های آنها تصمیم‌گیری می‌شود. 
***
تغییر در اجرای ساعت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا
همزمان با تغییر ساعات کاری ادارات و سازمان‌های دولتی تهران، از دیروز دوشنبه ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تغییر کرد. به گزارش ایسنا، همزمان با ابلاغیه استانداری تهران مبنی بر شروع ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها از ابتدای شهریورماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰، معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری تهران نیز با تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک به تردد بهتر شهروندان کمک کرد. بر این اساس از ابتدای شهریور، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اعلام شد. البته در این تغییر زمانی، شهروندان می‌توانند یک خروج رایگان پس از ساعت ۱۴:۳۰ از این ۲ محدوده داشته باشند. همچنین ساکنان طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به ۲ محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند. 
***
فریب پیامک‌های جعلی را نخورید حساب بانکی شما خالی می‌شود
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از متلاشی شدن یک باند ۳ نفره «ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان ابلاغ شکوائیه قضایی» که مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: اعضای این باند ۳ نفره با ترفند «ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیات قضایی در پوشش سامانه ثنای قوه قضائیه» حاوی لینک بدافزار، از کاربران درخواست می‌کردند فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضایی روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. این مقام مسؤول ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب‌خوردگان نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند. وی در ادامه افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در محل سکونت خود دستگیر شدند.
***
تولید ۳ میلیون سرنگ توسط هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این جمعیت در تعطیلات کرونایی با همه توان در کنار مردم حضور داشت، از تولید ۳ میلیون عدد سرنگ و ارائه خدمات به بیش از ۶۸۱ هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد. کریم همتی درباره اهم فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه (تعطیلات کرونایی) گفت: پیرو مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات جمعیت در واحدهای درمان اضطراری، مراکز واکسیناسیون و داروخانه‌ها تقویت شد و در ایام تعطیل سراسری از روز ٢٥ مرداد تا پایان روز ٣٠ مرداد با تمام توان به مردم خدمت‌رسانی شد. وی افزود: در این مدت به ۶۸۱ هزار نفر خدمت‌رسانی شد. در همین راستا از ۳ هزار و ۷۸۶ نفر استفاده و ۷ بیمارستان RDH نیز راه‌اندازی شد. هلال‌احمر در عرصه تزریق واکسن نیز ورود کرد و در ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون تجمعی دانشگاه‌ها به ارائه خدمت پرداخت. همچنین ۱۵ مرکز واکسیناسیون توسط هلال‌احمر راه‌اندازی شد تا روند واکسیناسیون تسهیل شود. همتی گفت: در این بازه زمانی و پس از تشکیل و اعلام مصوبات جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا، ۳ میلیون سرنگ در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر در انواع مختلف تولید و سبب شد تا در این حوزه نیز کشور با کمبودی مواجه نشود.

Page Generated in 0/0053 sec