printlogo


کد خبر: 237103تاریخ: 1400/6/3 00:00
اخبار

عبدالله ویسی سرمربی فولاد شد
سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان، پیکان و خیبر خرم‌آباد به عنوان سرمربی فصل آینده تیم فولاد خوزستان انتخاب شد. بر اساس اعلام باشگاه فولاد، پس از جلسات هیأت‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان و طبق اعلام حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، عبدالله ویسی با عقد قراردادی یک‌ساله به عنوان سرمربی فولاد خوزستان در لیگ بیست و یکم انتخاب شد. عبدالله ویسی که از بازیکنان سابق تیم فولاد خوزستان به شمار می‌رود، همراه با تیم فولاد به عنوان مربی سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد. ویسی در تیم‌های صبای قم، پیکان، استقلال خوزستان، سپاهان اصفهان، نفت مسجدسلیمان، شاهین بوشهر و خیبر خرم‌آباد به عنوان سرمربی حضور داشته و کسب قهرمانی با استقلال خوزستان و صعود به لیگ برتر همراه با شاهین بوشهر از جمله موفقیت‌های وی در دوران مربیگری به حساب می‌آید. جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ‌ملی فوتبال ایران فصل گذشته هدایت تیم فولاد را برعهده داشت اما در پایان لیگ و پس از انجام مذاکرات به توافق برای ادامه همکاری نرسید و ناچار به ترک خوزستان شد. 
***
مقایسه سیامند با «بولت»
سخنگوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک با تاکید بر غیبت بزرگ مرحوم سیامند رحمان در پاراالمپیک توکیو، او را به «یوسین بولت» رکورددار مسابقات دوی ۱۰۰ متر جهان تشبیه کرد. 
«کرگ اسپنس» سخنگوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک با اشاره به برگزاری این رویداد، به مرحوم سیامند رحمان، وزنه‌بردار ایران که اسفند سال ۱۳۹۸ از دنیا رفت، اشاره و تاکید کرد نه تنها مردم ایران، بلکه هواداران ورزش در سراسر جهان یک ستاره را از دست دادند. اسپنس در گفت‌وگو با روزنامه «تهران‌تایمز» در واکنش به غیبت سیامند رحمان، بهمن گلبارنژاد و راضیه شیرمحمدی ۳ ورزشکار پاراالمپیکی ایران در این دوره از بازی‌ها و درگذشت آنها گفت: این ۳ ورزشکار را در بازی‌های توکیو نداریم ولی فکر ما در توکیو ۲۰۲۰ با خانواده‌های متوفیان است. هر سه ورزشکار سفیران بزرگ پاراالمپیک بودند. سیامند رحمان ستاره جهانی بود که نه تنها ایرانی‌ها، بلکه هواداران ورزش در سراسر جهان او را از دست دادند. وی با اشاره به رکوردشکنی سیامند رحمان در پاراالمپیک 2016 ریو تاکید کرد: آنچه سیامند در آن دوره از بازی‌ها با افزایش رکورد جهانی ارائه داد، حیرت‌انگیز بود. شکستن رکورد او ممکن است چند دهه طول بکشد. سخنگوی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک یادآور شد: همان‌طور که مردم درباره رکورد دوی ۱۰۰ متر «یوسین بولت» در برلین صحبت می‌کنند، سیامند رحمان را هم با رکورد جهانی پاراالمپیک ریو به خاطر خواهند آورد. آن یک لحظه جادویی بود. دلم برای سیامند تنگ شده. 
***
اسکوچیچ و هاشمیان کرونا گرفتند
فدراسیون فوتبال ایران شرایط ایجاد قرنطینه برای اردوی تیم ‌ملی را قبل از بازی با سوریه ایجاد کرد. این در حالی است که سرمربی تیم ‌ملی و دستیارش از چند روز قبل به کرونا مبتلا شده‌اند. اردوی تیم ‌ملی فوتبال ایران برای نخستین بازی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی مقابل سوریه از امروز در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری را انجام داد. بازیکنان و اعضای کادر اجرایی، فنی و پزشکی تیم‌ ملی که قرار است صبح امروز در مرکز ملی فوتبال حاضر شوند، به قرنطینه خواهند رفت تا پس از انجام تست کرونا، تمرینات خود را برای بازی با سوریه آغاز کنند. 
تست‌گیری از اعضای مستقر در مرکز ملی فوتبال نیز انجام شد تا افراد مشکوک به کرونا هیچ ارتباطی با ملی‌پوشان نداشته باشند. همچنین بازیکنان لژیونر که هفتم و هشتم شهریورماه وارد کشور می‌شوند، پس از انجام آزمایشات کرونا به جمع ملی‌پوشان ملحق می‌شوند. بر اساس ادعای خبرگزاری مهر، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ ملی و وحید هاشمیان دستیار او به کرونا مبتلا شده‌اند و دوران قرنطینه را سپری می‌کنند. با شرایط به وجود آمده، اردوی تیم‌ ملی زیر نظر کریم باقری و سایر دستیاران اسکوچیچ آغاز می‌شود تا سرمربی تیم ‌ملی بهبودی کامل را به دست آورد. تیم ملی فوتبال ایران ۱۱ شهریورماه در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ‌ملی سوریه خواهد رفت. 
***
گابریل پین قراردادش را امضا می‌کند؟
قرارداد گابریل پین، مربی مدنظر فرهاد مجیدی، جهت امضا و بررسی نهایی ارسال شد. بر اساس مذاکرات انجام گرفته و با توجه به درخواست سرمربی تیم فوتبال استقلال جهت اضافه شدن گابریل پین به کادر فنی این باشگاه در فصل جدید، قرارداد وی روز سه‌شنبه جهت امضا و بررسی نهایی ارسال شد. لازم به ذکر است این قرارداد پس از همکاری فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به جهت ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی، اجرایی و ثبت خواهد شد تا باشگاه استقلال از حضور وی در کادرفنی خود بهره‌مند شود. 

Page Generated in 0/0057 sec