printlogo


کد خبر: 237111تاریخ: 1400/6/3 00:00
اخبار

عدم توجه به جلو عامل یک‌سوم تصادفات پایتخت
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد بیش از یک سوم تصادفات رانندگی در معابر پایتخت به دلیل بی‌توجهی راننده به مسیر مقابل رخ می‌دهد. سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آنالیز تصادفات رانندگی رخ داده در تهران گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد بالغ بر ۳۵ درصد از کل تصادفات رخ داده در تهران ناشی از بی‌توجهی راننده به جلو است؛ موضوعی که براحتی و با افزایش تمرکز بر رانندگی قابل پیشگیری است. وی با بیان اینکه عوامل مختلفی می‌تواند منجر به بی‌توجهی راننده یا کاهش توجه راننده به جلو شود، گفت: مواردی همچون خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با سرنشینان، خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از تجهیزاتی که حواس راننده را پرت کند و حتی درگیری‌های فکری و ذهنی راننده از جمله این موارد است و به همین دلیل رانندگان باید تمرکز ویژه بر این موارد داشته و از انجام این موارد حین رانندگی یا رانندگی در این شرایط پرهیز کنند. همه‌خانی به تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: در میان تمام این موارد، متاسفانه تلفن همراه، نقش بیشتر و پررنگ‌تری دارد به طوری که در بررسی علل وقوع تصادفات در موارد متعددی به استفاده از تلفن همراه برخورده‌ایم. به عبارت دیگر می‌توان گفت هنگام رانندگی، تلفن همراه، یک همراه بد برای راننده و سرنشینان خودرو محسوب می‌شود. 
***
افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا آخر هفته خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه ۵ شهریور در ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. با این حال جمعه و شنبه ۵ و ۶ شهریور در بیشتر مناطق کشور جوی ‌پایدار حاکم می‌شود. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، تا آخر هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد، همچنین در این مدت دمای هوا نیز در نیمه غربی کشور به‌ طور نسبی افزایش می‌یابد. وی همچنین اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، ‌پدیده خیزش گرد و خاک در برخی ساعات برای استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست. همچنین از ‌پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج ‌پیش‌بینی می‌شود. 
***
تداوم کلاس‌های جبرانی برای تمام دبستانی‌ها
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تداوم دوره‌های آموزشی جبرانی برای تمام دانش‌آموزان ابتدایی در فرصت تابستان گفت: عمده برنامه‌های تدارک دیده شده برای تابستان، دارای رویکرد مهارتی است. رضوان حکیم‌زاده افزود: برای دوره اول ابتدایی ۲ درس و برای دوره دوم ابتدایی ۳ درس مشمول برنامه‌های جبرانی تابستان شدند. البته همه دانش‌آموزان ابتدایی مشمول برنامه جبرانی تابستان شدند و منحصر به کلاس اول و دوم نبود. وی با اشاره به برنامه‌هایی که در مدرسه تلویزیونی ایران تدارک دیده شده بود، گفت: خوشبختانه این برنامه‌ها نیز در حال پیگیری و پخش است. برای پیش‌دبستانی‌ها نیز با توجه به ضرورت تداوم یادگیری، برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم که در شبکه شاد ارائه می‌شود. حکیم‌زاده ادامه داد: ما چندان با پیک موافق نیستیم و حتی پیک نوروزی را حذف کردیم، زیرا تاثیرگذاری چندانی ندارند. حتی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران نیز برنامه‌هایی که پخش می‌شود عمدتا با رویکرد مهارتی است و معتقدم باید ظرفیت دانش‌آموزان را هم در نظر بگیریم. 
***
تست کرونا تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت
استاندار تهران از تحت پوشش قرار گرفتن تست کرونا توسط سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: پزشکان در شرایطی سخت ۵۵۰ روز است تمام ظرفیت و توان خود را به کار گرفته‌اند تا سلامتی و آرامش را به مردم بازگردانند که باید از همه آنها قدردانی کنیم. وی در ادامه گفت: آمار و ارقام نشان داد بعد از ۹ هفته، تعداد بیماران سرپایی به لطف خداوند و رعایت پروتکل‌ها با کاهش مواجه شده است. وی خاطرنشان کرد: تست‌های PCR تحت پوشش بیمه قرار گرفته که نگرانی‌ها برای بار مالی ناشی از این کار از دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی برداشته خواهد شد، چرا که فردی که برای نداشتن منابع مالی، از انجام تست سر باز می‌زد، بسیار خطرناک بود، لذا امروز باید افراد را ترغیب کنیم هر کس علائم دارد، تست بدهد تا بدین ترتیب نسبت به شناسایی بموقع افراد اقدام شود. 
***
تشدید فرونشست زمین در تهران
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت نیمی از ظرفیت سفره‌های زیرزمینی شهر تهران صرف آبیاری فضای سبز می‌شود. سیدمحسن طباطبایی‌مزدآبادی افزود: در حال حاضر سفره‌های زیرزمینی شهر تهران حدود 350 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که نیمی از آن یعنی حدود 175 میلیون مترمکعب صرف آبیاری فضای سبز می‌شود و از این رقم حدود90 میلیون مترمکعب به آبیاری چمن‌ها اختصاص می‌یابد این در حالی است که مدیریت شهری می‌تواند با به کارگیری گونه‌های دیگر گیاهان مانند شبدر، میزان آب مصرفی را بسیار کاهش داد. وی با اشاره به اینکه فرونشست زمین سال به سال به دلیل تشدید خشکسالی و برداشت آب‌های زیرزمینی افزایش می‌یابد و مخاطرات شهری را افزایش می‌دهد، گفت: یکی از راهکارهای مناسب موجود برای کاهش وضعیت مذکور این است که بهره‌برداری از پساب‌ها را افزایش دهیم. 

Page Generated in 0/0064 sec