printlogo


کد خبر: 237120تاریخ: 1400/6/3 00:00
اخبار

پیکر علامه حکیمی در حرم رضوی آرام گرفت
مراسم تشییع پیکر استاد مجاهد محمدرضا حکیمی صبح روز گذشته در بارگاه منور ثامن‌الائمه(ع) حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از بست نواب صفوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. بر این اساس پس از قرائت زیارت امین‌الله و آیاتی از کلام‌الله مجید، نماز میت بر پیکر علامه مرحوم با حضور اعضای خانواده حکیمی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم و مشهد، مسؤولان خراسان رضوی و جمعی از علاقه‌مندان، توسط آیت‌الله سیدان اقامه شد. 
در ادامه نیز پیکر استاد حکیمی در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی در کنار مدفن برادر کوچکش، حجت‌الاسلام علی حکیمی آرام گرفت. چهره‌های استانی از جمله آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در این مراسم حضور داشتند‌. 
این فقیه پاسدار مکتب تشیع در پی همه‌گیری ویروس کرونا مدتی بیمار شد تا اینکه چند روزی بنا به تشخیص پزشکان پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا در بیمارستان بستری و روز دهم ۱۰ تیرماه امسال از بیمارستان مرخص شد. 
علامه محمدرضا حکیمی با شدت گرفتن بیماری بار دیگر به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفت اما رنج بیماری موجب رحلت این حکیم ۸۶ ساله در نیمه شب ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ شد. 
***
دستور اژه‌ای برای رسیدگی فوری به موضوع مأموران زندان اوین
در پی انتشار اخبار و تصاویری از زندان اوین، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور را مامور کرد بدون فوت وقت به موضوع این زندان رسیدگی کند. 
به گزارش میزان، متن دستور رئیس قوه ‌قضائیه به دادستان کل کشور به شرح زیر است:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای منتظری
دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم
با توجه به اخبار و تصاویر منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره زندان اوین، به جنابعالی ماموریت داده می‌شود بدون فوت وقت، پیرامون موضوع مذکور و رفتار ماموران با زندانی و یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت بررسی جامع به عمل آورده و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید. 
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای
 
***
ادعای خبرنگار آمریکایی درباره نامه‌نگاری آژانس اتمی با ایران
خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌ای به ایران خواستار دسترسی به سایت‌ها برای اطمینان از تداوم عملکرد تجهیزات نظارتی این نهاد شده است. به گزارش فارس، «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در توئیتی مدعی شد «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌ هفته گذشته خود به ایران خواستار دسترسی به سایت‌های ایران در این هفته برای به روز‌رسانی کارت‌های حافظه [دوربین‌ها] و امثال آن به منظور اطمینان از تداوم عملکرد تجهیزات نظارتی [این نهاد] شده است». 
او در ادامه نوشت ایران هنوز پاسخ نامه آژانس اتمی را نداده است. 
***
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: 
بازگشت دوجانبه به برجام به نفع منافع ملی ماست
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری‌اش جدیدترین مواضع دولت این کشور را در قبال تداوم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین و برخی موضوعات دیگر پیرامون ایران بیان کرد. 
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس در کنفرانس خبری دوشنبه گفت: ما به وضوح گفته‌ایم اینکه به دنبال عملی کردن بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام باشیم، تا حد زیادی در راستای منافع ملی ما است. به یک دلیل ساده به نفع ما است و آن این است که یک بازگشت دوجانبه به پایبندی می‌تواند دوباره ایران را تحت سخت‌ترین و سرزده‌ترین بازرسی‌هایی [از تاسیسات هسته‌ای آن] قرار دهد که تاکنون درباره‌شان مذاکره شده. به نفع ما است مطمئن شویم به طور دائمی و قابل راستی‌آزمایی از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای جلوگیری شده است. 
او در پاسخ به اینکه آیا واکنشی نسبت به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب‌الله دارد یا نه، گفت: تمام تحریم‌هایی که بر ایران اعمال شده‌، پابرجاست. تحریم‌ها درباره نفت خام و مواد نفتی تغییری نکرده‌ است. 

Page Generated in 0/0057 sec