printlogo


کد خبر: 237141تاریخ: 1400/6/4 00:00
نگاهی به فهرست جدید تیم ملی فوتبال
۱7 بازیکن سهم ۳ تیم اول لیگ برتر

فهرستی که از سوی سرمربی تیم‌ ملی برای مرحله جدید اردوی تیم‌ ملی اعلام شده است شامل بازیکنانی از ۶ تیم لیگ برتر است که ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان بیشترین سهمیه را دارند. اردوی تیم ‌ملی فوتبال ایران از عصر دیروز با حضور بازیکنان داخلی آغاز ‌شد تا کادر فنی این تیم شناخت کامل‌تری نسبت به آنها پیدا کند. محصولات لیگ برتر بیستم در حالی به مرکز ملی فوتبال رفته و برای حضور در اردوی نهایی جهت بازی با عراق و سوریه رقابت کردند که دراگان اسکوچیچ، سرمربی این تیم به همراه وحید هاشمیان، دستیار او به دلیل کسالت حضور نخواهند داشت تا کریم باقری عملکرد آنها را زیر نظر بگیرد. رقابت بین ملی‌پوشان در حالی آغاز می‌شود که بازیکنان داخلی تنها ۴ روز فرصت خودنمایی دارند تا بتوانند حضور خود را از هشتم شهریورماه در کنار لژیونرها تضمین کنند. اسکوچیچ در حالی اردوی تیم ‌ملی را با بازیکنان داخلی آغاز کرده که در دور برگشت مرحله مقدماتی جام‌جهانی که به طور متمرکز در کشور بحرین برگزار شد، لژیونرها بیشترین سهم را داشتند. با این حال او ترجیح داده است کار را با داخلی‌ها آغاز کند تا آنها بتوانند در کنار بازیکنان شاغل در لیگ‌های مختلف فوتبال بهترین عملکرد را داشته باشند. در لیست اولیه تیم ‌ملی ایران پرسپولیس با وجود کسب پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر تعداد ملی‌پوش کمتری نسبت به استقلال تهران دارد. سرخ‌ها ۵ بازیکن در تمرینات تیم ‌ملی خواهند داشت که تمام این بازیکنان در فصل گذشته با پیراهن سرخ پایتخت جام را بالای سر بردند. استقلال تهران در حالی ۷ نماینده در جمع ملی‌پوشان خواهد داشت که ۲ نفر از آنها بتازگی با آبی‌های پایتخت قرارداد امضا کرده‌اند. عارف آقاسی و زبیر نیک‌نفس ۲ بازیکن فصل گذشته فولاد خوزستان به دلیل جدایی از جمع اهوازی‌ها، سهمیه استقلال در تیم ‌ملی خواهند بود. محمدرضا اخباری، کاپیتان تراکتور تبریز نیز تنها نماینده این تیم در بین شاگردان اسکوچیچ خواهد بود. سپاهان اصفهان نایب‌قهرمان لیگ برتر بیستم نیز 5 نماینده در تیم ‌ملی ایران خواهد داشت. در بین این بازیکنان فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو بتازگی راهی سپاهان شده‌اند. فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی فوتبال کشور نیز با جدایی بازیکنان کلیدی خود تنها یک نماینده در تیم ملی دارد. تیمی که با جواد نکونام توانست عملکردی درخشان داشته باشد در صورت حفظ بازیکنانش می‌توانست در کنار صالح حردانی، ۳ بازیکن دیگر را نیز به عنوان نماینده این باشگاه در تیم ملی داشته باشد. در سوی مقابل گل‌گهر سیرجان با خریدهای خود توانست ۳ بازیکن را به عنوان نماینده راهی اردوی نخست تیم ‌ملی ایران برای بازی‌های مرحله انتخابی نهایی جام‌جهانی قطر کند. تکلیف همه بازیکنان دعوت‌شده برای فصل آینده مشخص شده است. باشگاه‌های فصل آینده آنها به شرح زیر است:
استقلال: سیدحسین حسینی، عارف آقاسی، محمدحسین مرادمند، فرشید اسماعیلی، امیرارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس و سیاوش یزدانی
تراکتور: محمدرضا اخباری
فولاد خوزستان: صالح حردانی
گل‌گهر سیرجان: مهدی تیکدری، آرمین سهرابیان و احمدرضا زنده‌روح 
سپاهان اصفهان: امید نورافکن، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده، محمد کریمی و شهریار مغانلو
پرسپولیس: سعید آقایی، وحید امیری، مهدی ترابی، مهدی عبدی و میلاد سرلک
 
* اسکوچیچ یک ستاره دیگر  تیم ‌ملی را هم از دست داد؟
شاید سامان قدوس به علت قانون جدید فوتبال انگلیس نتواند در این پنجره بازی‌های ملی، تیم ‌ملی را همراهی کند. 
اردوی تیم ‌ملی فوتبال ایران به طور رسمی با فرا رسیدن پنجره بازی‌های ملی از هشتم شهریور آغاز می‌شود و از چند روز دیگر لژیونرها می‌توانند برای دیدار با سوریه راهی تهران شوند. در بین حدود ۲۰ لژیونری که به  تیم ‌ملی دعوت می‌شوند، سامان قدوس شاید به علت وضعیت بهداشتی ایران از حیث شیوع کرونا و همین‌طور محدودیت جدید لیگ برتر انگلیس برای بازیکنان، قادر به همراهی تیم ‌ملی مقابل سوریه و عراق نشود. لیگ برتر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «باشگاه‌های لیگ برتر امروز با وجود عدم تمایل‌شان، به اتفاق آرا تصمیم گرفتند اجازه سفر بازیکنان به کشورهایی را که در لیست قرمز قرار دارند، صادر نکنند. تصمیم این باشگاه‌ها از سوی لیگ برتر حمایت شده و درباره تقریبا ۶۰ بازیکن از ۱۹ باشگاه لیگ برتر که قرار است برای بازی‌های ملی ماه سپتامبر به ۲۶ کشور فهرست قرمز سفر کنند، اعمال خواهد شد. مذاکرات فراوانی با اتحادیه فوتبال و دولت برای یافتن راه‌حل انجام شد اما به دلیل نگرانی‌های عمومی بابت ورود مسافران از کشورهای فهرست قرمز، معافیتی برای آنها در نظر گرفته نشد».
در نتیجه این محدودیت جدید، لیورپول اجازه خروج چند بازیکن ملی‌پوش خود از جمله محمد صلاح، روبرتو فیرمینو، فابینیو، آلیسون بکر و... را نداده است، چرا که کشورهای مصر و برزیل وضعیت مناسبی از حیث شیوع ویروس کرونا ندارند. با در نظر گرفتن وضعیت ایران و ابتلای روزانه ۴۰ هزار نفر و فوت ۷۰۰ بیمار در مدت زمان اخیر، به نظر می‌رسد سامان قدوس هم پشت سد محدودیت جدید دولت و اتحادیه لیگ برتر انگلیس قرار گیرد و به این ترتیب اسکوچیچ از داشتن یکی از بهترین لژیونرهای خود محروم شود. قدوس تنها بازیکن ایرانی است که در 4 لیگ معتبر دنیا بازی می‌کند و در بازی‌های  تیم ‌ملی در بحرین هم نشان داد از چه کیفیت فنی بالایی برخوردار است اما ظاهرا فعلا اسکوچیچ از داشتن این بازیکن محروم است. پیش از این اسکوچیچ، مرتضی پورعلی‌گنجی و عارف غلامی را به علت پارگی رباط صلیبی از دست داده بود و مصدومیت احسان حاج‌صفی هم گمانه‌زنی‌هایی را درباره غیبت احتمالی کاپیتان تیم ‌ملی به دنبال داشت. باید دید در روزهای آینده رایزنی‌های فدراسیون فوتبال به کجا می‌رسد و در صورتی که قدوس به تیم ‌ملی دعوت نشود، مطمئنا به علت محدودیت اعمال شده لیگ برتر جزیره برای بازیکنان است. قدوس اخیرا در هفته دوم لیگ برترانگلیس فرصت حضور در زمین مسابقه را هم پیدا کرد و در جام حذفی انگلیس ۹۰ دقیقه برای برنتفورد بازی کرد که با پیروزی و صعود این تیم به مرحله بعد همراه بود. 

Page Generated in 0/0075 sec