printlogo


کد خبر: 237142تاریخ: 1400/6/4 00:00
چالش مدیران پاراالمپیک در جلوگیری از حضور افراد در مسابقات ماراتن
از ماراتن المپیک درس بگیرید

جلوگیری از شکل‌گیری جمعیت و امتناع از مشکلاتی که در المپیک ایجاد شد، یکی از چالش‌های اصلی برگزارکنندگان بازی‌های پاراالمپیک برای برگزاری مسابقات جاده‌ای دوی ماراتن است. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا برگزاری مسابقات دوی ماراتن بازی‌های پاراالمپیک یکی از چالش‌هایی است که برگزارکنندگان این بازی‌ها با آن مواجه هستند. سایت خبری kyodo news در مطلبی در این زمینه به برگزاری رقابت‌های دوی ماراتن و پیاده‌روی بازی‌های المپیک اشاره داشته و اقداماتی که برای جلوگیری از بروز مشکلات در برگزاری این رویداد در بازی‌های پاراالمپیک در نظر گرفته شد را تشریح کرده است. در بخشی از این مطلب اینگونه یادآوری شده است: رقابت‌های ماراتن و پیاده‌روی بازی‌های المپیک (۵ تا ۸ آگوست) به دلیل گرما و نگرانی بابت آن از توکیو به شهر شمالی ساپورو منتقل شده بود. برای برگزاری این ۲ رویداد از تماشاگران و هواداران خواسته شده بود از حضور در محل برگزاری رویداد خودداری کنند اما با این حال بسیاری از مردم هنگام برگزاری مسابقه برای تماشا حضور داشتند، چرا که دویدن با استقامت در فضای باز در ژاپن بسیار محبوب است. به خاطر حضور تماشاگران برای تماشای رقابت‌های دوی ماراتن و پیاده‌روی المپیک محدودیت‌هایی در اطراف جاده اصلی در نزدیکی ایستگاه ساپورو ایجاد شد و حصارهایی در امتداد جاده‌ها ایجاد شد تا حرکت عابران پیاده کاهش یابد و از حضور تماشاگران جلوگیری شود. با این همه جمعیت زیادی از تماشاگران ورزشکاران را تشویق کردند و حتی عکس گرفتند. این در حالی است که در کل قرار بود المپیک بدون حضور تماشاگر برگزار شود. یکی از نگهبانان حراست در مسابقات ماراتن در این زمینه گفته بود من نمی‌توانم تماشاگران را به خاطر نگاه اجمالی به ورزشکاران سرزنش کنم. همچنین یکی از مقامات شهر ساپورو اینگونه اظهارنظر کرده بود که برخی طرفداران مشتاق تماشا هستند. ما نمی‌توانیم بسته شدن جاده‌ها را در جاده‌های عمومی اعمال کنیم. بر همین اساس از حالا نگرانی‌هایی درباره مسابقات ماراتن بازی‌های پاراالمپیک وجود دارد. این نگرانی درباره مدیریت جمعیت نیست، بلکه برای جلوگیری از شکل‌گیری آن است. مسابقات دوی ماراتن بازی‌های پاراالمپیک ۵ سپتامبر (۱۴ شهریورماه) برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این رقابت از مکان‌های دیدنی توکیو مانند Kaminarimon Thunder Gate در آساکوسا، کاخ شاهنشاهی، خیابان چینی چینی Ginza و معبد زوجیو عبور می‌کنند. این بخش از مسابقات پاراالمپیک در یک پنجره ۲۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. T۱۲ مردان و زنان برای ورزشکاران دارای نقص بینایی، T۴۶ مردان برای دوندگان با کمبود اندام فوقانی و T۵۴ مردان و زنان برای کسانی که روی ویلچر حرکت می‌کنند. به گفته برگزارکنندگان بازی‌های پاراالمپیک بیش از ۲۰۰۰ نفر موظف شده‌اند با نصب پلاکاردهایی از مردم بخواهند از تجمع برای تماشای مسابقات خودداری کنند. بسیاری از آنها در نیهومباشی، منطقه مالی و تجاری پایتخت و سایر مناطقی که انتظار می‌رود جمعیت زیادی در آنجا حاضر شوند، مستقر خواهند شد. 
«تاتسوو سوگیموتو» المپیکی سابق و استاد اقتصاد ورزش در دانشگاه هوسی در این زمینه تاکید دارد باید گام‌های قوی‌تری برای جلب نظر هواداران برای ماندن در خانه برداشته شود. وی می‌گوید: به جای اینکه تصمیم‌گیری درباره حضور شخصی در بازی‌ها را به عهده شهروندان ژاپنی بگذارید، مهم است به آنها یک پیام قوی ارسال کنید که به آنها توصیه می‌شود بیرون نیایند. 
سوگیموتو تاکید دارد باید با نصب نرده‌ها افراد را از مسیر دور کنند. آنها باید تجربه المپیک خود را به خاطر بسپارند و مدیریت موثر در تامین امنیت را ایجاد کنند.

Page Generated in 0/0072 sec