printlogo


کد خبر: 237184تاریخ: 1400/6/6 00:00
محمدمهدی اسماعیلی در نخستین روز کاری خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد
تلاش برای بازگشت فعالیت‌های فرهنگی به شرایط عادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پنجشنبه ۴‌شهریورماه در محل این وزارتخانه حضور یافت و رسما کار خود را آغاز کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به نخستین اولویت کاری خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولویت اول ما در دولت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر رسیدگی به عوارض ناشی از کرونا خواهد بود، در ۱۸ ماه گذشته که کشور با فراگیری کرونا روبه‌رو بوده تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور تحت‌‌الشعاع قرار گرفته و رو به تعطیلی و نیمه‌تعطیلی رفته است. وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر به موجب این شیوع با روزگار سختی روبه‌رو بودند و سعی ما در دولت مردمی این است که از وضعیت فعلی عبور کنیم و بتوانیم سریعا یک فضای حمایتی و پشتیبانی را ایجاد کنیم. اسماعیلی افزود: در جلسه امروز دولت نیز همین موضوع مطرح و قرار بر این شد که مجموعه‌های پشتیبان در دولت همانند سازمان برنامه و بودجه بتوانند کمک‌های لازم را داشته باشند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بحث واکسیناسیون سراسری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که پیش از این توسط آقای صالحی و همکاران‌شان آغاز شده بود را تکمیل خواهیم کرد و تلاش ما بر این است که با پایین آمدن شیوع ویروس کرونا، بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم؛ تمام دغدغه ما این است که هر چه سریع‌تر فضای فرهنگی و هنری کشور به شرایط عادی بازگردد. اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه اتمام دوران وزارت آقای صالحی به معنای قطع همکاری ایشان با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود، تصریح کرد: سعی ما بر این است که از شخصیت‌های فرهنگی همچون آقای صالحی که مایه افتخار کشور هستند بهره ببریم و سوابق و تجربیات علمی - فرهنگی ایشان ایجاب می‌کند از نظرات کارشناسی ایشان استفاده کنیم، تاکید رئیس‌جمهور نیز بر این است که در یک فضای تعاملی از تجارب مدیران گذشته بهره برده و آن را به شرایط حال و آینده پیوند بزنیم تا در یک مسیر هم‌افزا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. وی در پایان گفت: تلاش ما در دوران جدید این است که بتوانیم یک مسیر رو به جلو را ترسیم کنیم و نقش فرهیختگانی چون آقای صالحی در این راستا بسیار مهم است. 
سیدعباس صالحی نیز با تبریک انتخاب محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در مسؤولیت خود موفق باشید و بنده نیز به عنوان سرباز این کشور هر جایی که نیاز به کمک بنده باشد در خدمت شما و حوزه فرهنگ و هنر کشور خواهم بود. وی ادامه داد: برای شما و همکاران‌تان دعای خیر داشته و از خداوند متعال خواستارم به شما کمک کند تا این مسؤولیت سنگین را به پیش برده و با جهش‌های سریع‌تر و سرعت کامل‌تر به سمت جلو حرکت کنید، امید است در دوره جدید دولت آقای رئیسی و مدیریت شما شاهد اتفاق‌های درخشان و قابل ارجاع به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشیم. 
همچنین نخستین جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم صبح دیروز (جمعه پنجم شهریور ماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان، مدیران، رؤسای سازمان‌ها (به صورت حضوری) و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها (به صورت وبینار) در محل سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه با اشاره به برخی خسارت‌های ناشی از کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی- هنری کشور، تاکید کرد: به زودی بسته ویژه حمایت از حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این ویروس آماده می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش‌های مختلف هم اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمترین وقفه ادامه خواهد داشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق مرزی و کم‌برخوردار دارای اهمیت است و وضعیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از نظر ساختاری و منابع بودجه‌ای با محدودیت‌های جدی برخوردار است که در این دوره این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و اقدامات مهمی در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0086 sec