printlogo


کد خبر: 237188تاریخ: 1400/6/6 00:00
وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی:
آسیب‌های اقتصادی، ناشی از نداشتن نگاه فرهنگی است

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با تاکید بر اهمیت فرهنگ در بهبود شرایط اقتصادی گفت: اگر ریشه‌های فرهنگی فعالیت‌ها درست باشد اقتصاد هم سامان می‌گیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدعزت‌الله ضرغامی پس از رای اعتماد در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور مقداری مهجور و مغفول مانده است و البته آنهایی هم که باید، ارزش آن را کمتر می‌دانند. 
وی تصریح کرد: ریشه هر ۳ بخش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرهنگی و بنای آن بر فرهنگ استوار است. اقتصاد هم، بر پایه فرهنگ است و اگر ریشه‌های فرهنگی فعالیت‌ها درست باشد اقتصاد هم سامان می‌گیرد. این رویکرد را همیشه در شبکه‌های اجتماعی تبیین کرده‌ام. بسیاری از آسیب‌های اقتصای ما به دلیل نداشتن نگاه فرهنگی است؛ آسیب‌های فرهنگی است که اجازه نمی‌دهد اقتصاد پا بگیرد. 
ضرغامی گفت: برخی فکر می‌کنند فرهنگ اعتقادی، کهن و دینی ما با موضوع گردشگری در ابعاد مختلف منافات دارد؛ من چنین اعتقادی ندارم، این رویکرد البته خیلی کم است اما باید آن را مدیریت کرد. اتفاقا بسیاری از عرصه‌های گردشگری ایران به گونه‌ای است که اگر ارزش‌های فرهنگی خود را حفظ کنیم می‌تواند مزیت نسبی محسوب شود. مهم این است که فرهنگ‌مان را با نیازهای اقتصادی کشورمان عجین کنیم و با هم‌افزایی، کار بهتر انجام می‌شود. 

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد حتما هر جا احساس کنم ساختارها مانع کار و بازدارنده شده از همان شعار همیشگی «زیر میز زدن» استفاده می‌کنم چون به این شعار در آن شرایط اعتقاد دارم.

Page Generated in 0/0055 sec