printlogo


کد خبر: 237199تاریخ: 1400/6/6 00:00
اخبار

چراغ مدال‌آوری کاروان ایران روشن شد
امیر جعفری موفق شد مدال نقره دسته 65 کیلوگرم وزنه‌برداری پاراالمپیک را از آن خود کند تا نخستین مدال‌آور کاروان کشورمان نام بگیرد. رقابت‌های دسته منهای 65 کیلوگرم وزنه‌برداری پاراالمپیک توکیو جمعه 5 شهریور ماه در سالن توکیو اینترنشنال فوروم برگزار شد. در این دسته 10 ورزشکار از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و امیر جعفری نیز نماینده کشورمان روی تخته بود. در پایان رقابت این دسته، لیو لی از چین با 198 کیلوگرم به مدال طلا رسید. امیر جعفری با 195 کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با 192 کیلوگرم سوم شد. امیر جعفری در حرکت اول 195 کیلوگرم را به ثبت رساند. ملی‌پوش کشورمان در حرکت دوم که 196 کیلوگرم بود، دچار خطا شد. وی در حرکت سوم هم نتوانست 198 کیلوگرم را ثبت کند. مدال نقره جعفری، نخستین مدال کاروان اعزامی ایران بود. بر مبنای ارزیابی کمیته ملی پاراالمپیک، جعفری مدعی مدال برنز بود که با عملکردی بهتر، مدال نقره را به دست آورد. در حاشیه این مسابقات، محمد ترباش از اردن در حرکت اول که 120 کیلوگرم را درخواست کرده بود، مصدوم شد و نتوانست به رقابت ادامه دهد و کناره‌گیری کرد. 
***
احتمال جدایی مطهری، ریگی و اسماعیلی از استقلال
مدیر‌عامل استقلال اعلام کرد احتمال جدایی مسعود ریگی، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی از این تیم زیاد است. ارسلان مطهری، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی 3 بازیکنی هستند که با وجود پایان قرارداد هنوز تمدید نکرده‌اند و بحث‌های زیادی درباره‌شان وجود دارد. این 3 بازیکن اما حالا در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته‌اند! ارسلان مطهری و مسعود ریگی 2 بازیکنی بودند که طی روزهای گذشته مذاکراتی را با باشگاه استقلال انجام دادند اما توافقی حاصل نشد. از طرف دیگر مدیران باشگاه با فرشید اسماعیلی هیچ مذاکره‌ای نداشتند. درباره 3 بازیکن مذکور طی روزهای گذشته شایعات و مسائل زیادی مطرح شد؛ شایعاتی مبنی بر اینکه توافقات مالی با آنها شده یا اینکه خودشان قصد دارند با پیشنهاد بهتر به تیم‌های دیگر بپیوندند. در پی حرف و حدیث‌های موجود، دیروز احمد مددی، مدیرعامل استقلال در گفت‌وگو با برنامه « ورزش و مردم» آب پاکی را درباره این 3 بازیکن روی دست آنها و هواداران ریخت و اعلام کرد جدایی‌شان قطعی شده است. مددی وقتی با سوال پیمان یوسفی، مجری برنامه درباره وضعیت تمدید قرارداد با فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری مواجه شد، گفت: «این ۲ بازیکن در لیست تمدید قرارداد‌ها حضور ندارند!»
***
اظهارات تند رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اظهارات تندی علیه مقامات این فدراسیون انجام داد. بسارا دیویس، رئیس ورزشکاران به هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) گفت این ورزش متعلق به ورزشکاران است، نه کسانی که آن را اداره می‌کنند. وی تاکید کرد آینده وزنه‌برداری در خطر است، مگر اینکه همه اعضای هیات اجرایی استعفا کنند. دیویس در آستانه مهم‌ترین جلسه تاریخ وزنه‌برداری اعضای هیات اجرایی IWF را متهم به مشارکت در دوپینگ تحت حمایت دولت کرد و گفت: اقدامات هیات اجرایی خود ویرانگر بوده است تا جایی که بسیاری از اعضا در تلاش بودند وزنه‌برداری را از بازی‌های المپیک حذف کنند!
***
قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا انجام شد
فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. پس از اینکه نام ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۲2-۲۰۲1 مشخص شد، یوفا در شهر استانبول ترکیه قرعه‌کشی مرحله گروهی را انجام داد. قرعه‌کشی مرحله گروهی این فصل با همراهی برانیسلاو ایوانوویچ و مایکل اسین، ستاره‌های سابق تیم چلسی انجام شد. 
بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده، گروه‌های هشتگانه به شرح زیر است:
گروه A: منچسترسیتی (انگلیس)، پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، لایپزیش (آلمان)، کلوب بروژ (بلژیک)
گروه B: اتلتیکومادرید (اسپانیا)، لیورپول (انگلیس)، پورتو (پرتغال)، میلان (ایتالیا)
گروه C: اسپورتینگ‌لیسبون (پرتغال)، دورتموند (آلمان)، آژاکس (هلند)، بشیکتاش (ترکیه)
گروه D: اینتر (ایتالیا)، رئال‌مادرید (اسپانیا)، شاختار دونتسک (اوکراین)، شریف (مولداوی)
گروه E: بایرن‌مونیخ (آلمان)، بارسلونا (اسپانیا)، بنفیکا (پرتغال)، دینامو کی‌یف (اوکراین)
گروه F: ویارئال (اسپانیا)، منچستریونایتد (انگلیس)، آتالانتا (ایتالیا)، یانگ بویز (سوییس)
گروه G: لیل (فرانسه)، سویا (اسپانیا)، زالتسبورگ (اتریش)، وولفسبورگ (آلمان)
گروه H: چلسی (انگلیس)، یوونتوس (ایتالیا)، زنیت سن‌پترزبورگ (روسیه)، مالمو (سوئد)
مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا 
۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد. 

Page Generated in 0/0053 sec