printlogo


کد خبر: 237206تاریخ: 1400/6/6 00:00
اخبار

جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاع بعد از فوت، شهید تلقی می‌شوند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پس از فوت جانبازان زیر ۷۰ درصد، کمیسیونی برای بررسی شهید تلقی شدن آنها تشکیل می‌شود. سعید اوحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شهید تلقی شدن جانبازانی که فوت می‌کنند، اظهار کرد: درباره جانبازانی که ما از حضورشان در جامعه محروم می‌شویم، جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاع، بر اساس حکمی که به صورت شرعی از طرف مقام معظم رهبری صادر شد، به هر علتی از دنیا بروند، قطعا شهید تلقی می‌شوند. 
وی افزود: برای سایر جانبازان، کمیسیونی در بنیاد شهید تشکیل می‌شود؛ هر جانبازی به هر علتی به رحمت خدا برود، نظرات در آن کمیسیون مطرح می‌شود و کمیسیون با مدارک و مستنداتی که دارد نسبت به موضوع تلقی شدن حکم شهید بودن جانباز تصمیم‌گیری می‌کند. این کمیسیون متشکل از معاونت تعاون بنیاد شهید، معاونت بهداشت و درمان و نمایندگان مجموعه‌های لشکری و نظامی کشور است. 
***
پرسنل داروخانه‌ها هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند
نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران در ارتباط با روند واکسیناسیون پرسنل داروخانه‌ها توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، بهمن صبور در رابطه با واکسیناسیون داروسازان گفت: تقریبا تمام داروسازان واکسینه شده‌اند و فقط پرسنل داروخانه‌ها مانده‌اند. ما دغدغه این همکاران را به مقامات منتقل کرده‌ایم و امیدواریم این افراد نیز هر چه زودتر واکسینه شوند. وی با اشاره به جان‌باختن ۲۵ داروساز در کشور افزود: هیچ یک از این افراد به عنوان شهدای خدمت شناسایی نشده‌اند. صبور با اشاره به دخالت نهادهای مختلف در امور داروخانه‌ها گفت: باید تکلیف داروخانه و دارو روشن شود و مشخص کنند داروسازی جزو مشاغل خاص هست یا نه. باید تکلیف این موضوعات روشن شود تا داروسازان نیز تکلیف خود را بدانند. 
***
افزایش شدید ناباروری زوجین ایرانی در ۲۵ سال اخیر
حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، همچنین نزدیک به۶۰ درصد زوج‌های نابارور کنونی، نابارور ثانویه هستند، نابارور ثانویه یعنی زوج‌هایی که بارور بوده‌اند اما به دلایلی همچون سبک زندگی، تاخیر در فرزندآوری، تغذیه و... قدرت باروری خود را از دست داده‌اند. به گزارش تسنیم، طبق گزارش‌های موجود، از سال 92 تا 94 در برخی استان‌های پرجمعیت کشور، آمار ناباروری بیش از 20 درصد است همچنین در کشور حدود 4 میلیون زوج نابارور وجود دارد که نیازمند دریافت خدمات درمان مشکل ناباروری هستند. از طرفی میانگیـن نرخ نابـاروری در جهــان 15 درصد اســت، عددی کـه در ایــران به 22 درصـد هـم می‌رســد. طبــق آمارهـا در ایـران حـدود 4 میلیون زوج نابارور وجـود دارد که ســهم نابــاروری در آقایــان و خانــم‌هــا تقریبــا برابــر است، بــه عبارتــی نابــاروری چیــزی در حـدود یک‌دوازدهــم جمعیــت کشـورمان را مســتقیم یا غیرمـستقیم درگیــر کرده است. بنابر این گزارش، طی 25 سال اخیر، روند ناباروری زوج‌های ایرانی از 5 درصد در اوایل دهه 70 با سیری صعودی در اواسط دهه 90 به بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار یعنی، برخلاف باور عمومی زوج‌های جوان، فرصت فرزندآوری همیشگی نیست و ریسک جدی ناباروری در کمین زوج‌هایی است که فرزندآوری را به تاخیر می‌اندازند. 
***
توزیع ۱۸ میلیون غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند
رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی گفت: از ابتدای ماه محرم ۱۸ میلیون و ۹۸ هزار پرس غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید باجلان، درباره توزیع غذای گرم در ایام محرم اظهار کرد: تاکنون 3 هزار آشپزخانه به منظور طبخ غذای گرم در سراسر کشور راه‌اندازی شده و این تعداد در حال افزایش است. 
وی گفت: تاکنون ۸۱۷ هزار بسته معیشتی به نیازمندان ارائه شده که برای تامین آنها بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک‌های مردمی و مراکز نیکوکاری هزینه شده و ارزش ریالی هر بسته معیشتی به طور میانگین ۲۱۴ هزار تومان است. رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی گفت: طرح اطعام و احسان حسینی برای کمک به خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده از کرونا تا پایان ماه صفر به اجرا درمی‌آید و کد دستوری #۱۲* شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ و سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir برای جذب کمک‌های مردم نوع‌دوست پیش‌بینی شده است. 
***
انتصاب رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح
طی حکمی از سوى سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی به ریاست عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد. سرلشکر باقری طی حکمی حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی را به ریاست عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. 
گفتنی است حجت‌الاسلام گواهی پیش از این معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا بود. از جمله سوابق و مسؤولیت‌های ایشان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش، مسؤول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، نمایندگی ولی‌فقیه لشکر ۲۵ کربلا مازندران، رئیس و عضو هیات امنای امامزاده صالح(ع) و... بود.

Page Generated in 0/0141 sec