printlogo


کد خبر: 237217تاریخ: 1400/6/6 00:00
اخبار

با حکم رهبر حکیم  انقلاب اسلامی انجام شد
انتصاب تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع)
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری را به تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای ابراهیم کلانتری دامت افاضاته
ضمن قدردانی از جناب حجت‌الاسلام آقای دژکام در تمشیت امور حرم مطهر و نورانی حضرت احمد بن موسی علیهما‌السلام، جنابعالی را که بحمدالله مزین به علم و اخلاق و دارای سوابق ارزشمند علمی و فرهنگی و اجرایی می‌باشید، به تولیت آن بارگاه بلند‌آستان که سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در کشور عزیزمان است، منصوب می‌کنم. امید است از ظرفیت‌های فراوان این پایگاه معنوی و روحانی برای خدمت هر چه بهتر به زائران و مجاوران و علاقه‌مندان مشتاق و تشنگان معارف نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیشترین بهره‌گیری به‌ عمل آید. از خداوند متعال توفیقات روزافزون برای جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران آن بارگاه مقدس را خواهانم. 
سیدعلی خامنه‌ای
***
قالیباف در نامه‌ای به رئیسی:
همکاری مجلس و دولت زمینه مناسبی برای رفع مشکلات معیشتی است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تعامل ۲ قوه را زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور عنوان کرد. در بخشی از نامه قالیباف آمده است: «همدلی و همکاری قوای مقننه و مجریه که نمونه آن در بررسی‌های کارشناسانه نمایندگان و تعامل وزرای پیشنهادی و مجموعه دولت و رأی اعتماد حداکثری نمایندگان مجلس مشاهده شد، زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور را به وجود آورده است. در این مسیر مجلس با استفاده از ظرفیت‌های خود تلاش خواهد کرد دولت در رسیدن به اهداف مذکور و جلب رضایت مردم عزیز ایران موفق و کامیاب باشد». 
***
امیرعبداللهیان خطاب به بورل:
برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد، قابل قبول است
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است. در تماس تلفنی روز گذشته «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر جدید امور خارجه کشورمان، وی ضمن تبریک انتخاب وزیر امور خارجه، آمادگی اتحادیه اروپایی برای گسترش همکار‌ی‌ها با ایران را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه برای مراسم‌ تحلیف ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را نشان‌دهنده عزم اتحادیه در این زمینه خواند. بورل با اشاره به نقش اتحادیه به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفت‌وگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد. حسین امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تعهد تهران به گفت‌وگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است. وی قانون مصوب مجلس درباره برنامه هسته‌ای را برای دولت ایران لازم‌الاجر خواند و افزود: در هر مذاکره‌ای باید اقدام واقعی طرف‌های مقابل برجامی به تعهدات‌شان محرز شود. امیرعبداللهیان راه‌حل افغانستان را تشکیل دولت فراگیر که بازتاب‌دهنده ترکیب قومی و جمعیتی این ‌کشور باشد، برشمرد و افزود: مردم افغانستان خودشان باید برای آینده‌شان تصمیم بگیرند. وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران میزبان بیش از 5/3 میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران است اما موج جدید مهاجران‌ افغانستانی یک موضوع جدی است که لازم است کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی مساعدت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگوهایی جداگانه با وزیران خارجه چین، روسیه، قطر، عراق، قزاقستان، سریلانکا و افغانستان نیز گفت‌وگو کرد. 
***
مادر شهید شهریاری آسمانی شد
صبح روز گذشته مادر شهید دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان درگذشت. به گزارش فارس، حاجیه خانم «قمرتاج زینعلی» ۷۳ ساله مادر شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان که از چند روز پیش با بیماری کرونا درگیر بود، دار فانی را وداع گفت. مادر شهید شهریاری از هفته گذشته به علت درگیری با بیماری کرونا به کما رفته بود که متاسفانه دیروز بر اثر این بیماری درگذشت. طبق گفته برادر شهید شهریاری مراسمات تشییع و خاکسپاری اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
مسیر تردد زمینی به ارمنستان مسدود شد
سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس اخبار رسیده از برخی رانندگان سواری، ورودی از سمت ارمنستان، جاده گوریس- قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شد. به گزارش مهر، سخنگوی گمرک اضافه کرد: گفته شده است مذاکره مسؤولان ایروان با باکو در این باره انجام می‌شود. لطیفی تاکید کرد: مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز «نوردوز» در استان آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.

Page Generated in 0/0068 sec