printlogo


کد خبر: 237288تاریخ: 1400/6/8 00:00
چرت رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
خوشخواب

جو بایدن با چرت زدن در مقابل دوربین‌های خبری حین دیدار رسمی با نفتالی بنت در کاخ سفید، عملا آرزوی دونالد ترامپ و حامیان جمهوری‌خواه را بر آورده کرد. رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا جمعه گذشته در حالی که میزبان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود، در اوج بحث با او درست مقابل چشم هیات اسرائیلی و خبرنگاران به خواب رفت. 
در فیلمی که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر و به سوژه اصلی فضای مجازی آمریکا بدل شده، جو بایدن حین حرف زدن نفتالی بنت، به مدت بیش از 20 ثانیه چشمان خود را بسته و سر در گریبان می‌برد. برخی رسانه‌ها گفته‌اند در بریده فیلم‌های دیگر، رئیس‌جمهور 79 ساله دموکرات دست‌کم یک دقیقه حین این دیدار 25 دقیقه‌ای در این وضعیت قرار داشته است به طوری که میهمان اسرائیلی‌اش مجبور می‌شود روی از بایدن بگرداند و با دیگر حاضران در اتاق صحبت کند. 
رسانه‌های جمهوری‌خواه با عاریت گرفتن کنایه همیشگی دونالد ترامپ به بایدن که این رقیب انتخاباتی‌اش را «جوی خوابالو» می‌خواند، این صحنه را با تیتر «چرت زدن بایدن» منتشر کرده‌اند. در مقابل رسانه‌های حامی دموکرات‌ها سعی در توجیه رفتار بایدن دارند و می‌گویند او در حین بستن چشم‌هایش انگشتان خود را که روی شکمش به هم گره کرده بود تکان می‌داده و خواب نبوده است. البته در فیلم مزبور حرکت انگشتان شست بایدن غیرارادی و فقط برای چند ثانیه بوده و در بقیه زمان چرت زدن او کاملا بی‌حرکت به نظر می‌رسد. جمهوری‌خواهان اما معتقدند حتی اگر بایدن واقعا چرت نزده باشد، حرکت او نشانه بی‌توجهی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است که در آن لحظه صحبت‌هایش در نهایت حرارت در حال قدردانی از حمایت‌های آمریکا از اسرائیل بود. 
برخی نیز با تاکید بر چرت زدن بایدن در این دیدار آن را به حمله خواب یا همان چرت زدن‌های دانش‌آموزی سر کلاس هنگام خستگی و موقع شنیدن نطق معلم تشبیه کرده‌اند که هر چند عمیق نیست و به از دست دادن کامل حس شنیداری منتهی نمی‌شود اما برای لحظاتی از میزان هوشیاری مستمع می‌کاهد و او را تا آستانه خوابیدن می‌برد اما به ناگاه با خم شدن سر یا با شنیدن یک صدا و حرکت در کلاس، دانش‌آموز حالت هوشیاری خود را بازمی‌یابد و بدن خود را تکان می‌دهد. 
در مقابل منتقدان پر شمار بایدن بویژه جمهوری‌خواهانی که خواهان برکناری او به خاطر پیشرفت بیماری زوال عقل- نوعی بیماری نسیان یا آلزایمز- هستند، می‌گویند عدم هوشیاری رئیس‌جمهور 79 ساله در یک ملاقات رسمی، مشکل جدیدی نیست و او بارها در ماه‌هایی که وارد کاخ سفید شده، گاف‌هایی مشابه داده است. در حال حاضر چندین نماینده و سناتور آمریکایی خواستار برکناری بایدن به خاطر فقدان سلامتی و هوشیاری لازم برای پست ریاست قوه مجریه شده‌اند که در این صورت «کاملا هریس» معاون او به نخستین رئیس‌جمهور مونث ایالات متحده بدل خواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec