printlogo


کد خبر: 237293تاریخ: 1400/6/8 00:00
اخبار

نگاه متفاوت به نخستین گل طارمی
طارمی در پیروزی 0-3 پورتو مقابل آروکا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا برای نخستین شادی گلش در فصل جدید لیگ پرتغال، 4 هفته صبر کرده باشد. در شرایطی که گلزنی مهدی باعث خوشحالی طرفداران او شده، متفاوت‌ترین عکس‌العمل به گل مهاجم ایرانی پورتو، قیاس این گل با اتفاقی است که در دقایق آخر بازی ایران و پرتغال در جام‌جهانی 2018 رخ داد. در دقایق آخر بازی (‌به طور دقیق بخواهیم بگوییم، دقیقه 94)، مهدی طارمی موقعیتی مشابه موقعیت بازی شنبه‌شب به دست آورد و در شرایطی که می‌توانست با گلزنی به پرتغال، باعث صعود تیم ‌ملی به مرحله حذفی جام‌جهانی شود، قدر فرصتش را ندانست تا بازی با نتیجه مساوی 1-1 به پایان برسد و شاگردان کارلوس کی‌روش فرصت صعود از گروه‌شان را از دست بدهند. ناراحتی طارمی بعد از آن بازی یکی از تلخ‌ترین تصاویر مربوط به تیم‌ ملی است. البته که طارمی این توانایی را دارد که آن شب تلخ را از خاطر هواداران تیم‌ ملی پاک کند و مطمئنا یکی از باانگیزه‌ترین بازیکنان تیم دراگان اسکوچیچ برای رساندن تیم ‌ملی به جام‌جهانی 2022 خواهد بود. 
***
انتخاب 10 بازیکن برای اردوی نهایی تیم ‌ملی
مرحله اول اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی با حضور 22 بازیکن شاغل در لیگ فوتبال ایران به پایان رسید و کادر فنی تیم‌ ملی 10 نفر از این بازیکنان را برای لیست نهایی و بازی سوریه و عراق انتخاب کرد. مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم‌ ملی فوتبال درباره لیست نفرات انتخابی توضیحاتی به سایت فدراسیون فوتبال ارائه داد و گفت: همان‌طور که در جریان هستید با نظر کادر فنی ما قبل از شروع اردوی اصلی تیم‌ ملی یک مینی‌کمپ با حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران برگزار کردیم و 22 بازیکن در این اردو حضور داشتند. در نهایت با نظر کادر فنی 10 نفر از این بازیکنان برای حضور در اردوی آخر انتخاب شدند که با لژیونرها لیست نهایی تیم‌ ملی را تشکیل می‌دهند. خورشیدی افزود: بعد از بررسی و آنالیز دقیق توسط کادر فنی و تصمیم سرمربی تیم ملی صالح حردانی، سیاوش یزدانی، امید نورافکن، میلاد سرلک، یاسین سلمانی، مهدی ترابی، محمد کریمی، زبیر نیک‌نفس، عارف آغاسی و وحید امیری 10 بازیکنی هستند که حضورشان در اردوی تیم‌ ملی ادامه خواهد داشت. سرپرست تیم‌ ملی درباره 12 بازیکنی که نام‌شان در لیست نهایی وجود ندارد هم به نکته مهمی از قول سرمربی تیم‌ ملی اشاره کرد و افزود: عدم حضور این بازیکنان عزیز در لیست نهایی دلیلی بر بی‌کیفیت بودن آنها و عملکرد بد در تمرینات نیست. آقای اسکوچیچ تاکید داشت عدم حضور در لیست نهایی نباید باعث ناامیدی این بازیکنان شود و عملکرد آنها همواره مورد توجه سرمربی و کادر فنی تیم‌ ملی خواهد بود و حتما در آینده این شانس را خواهند داشت که در تیم‌ ملی حضور داشته باشند. خورشیدی همچنین اضافه کرد: دراگان اسکوچیچ تاکید داشت خط خوردن تعدادی از این عزیزان تنها به دلیل ترافیک بازیکن در بعضی پست‌ها بود و کادر فنی از تلاش تمام نفرات حاضر در اردو راضی بود. سرپرست تیم‌ ملی درباره زمان اعلام لیست نهایی تیم‌ ملی برای بازی با سوریه و عراق هم افزود: اسامی ملی‌پوشانی که در خارج از ایران بازی می‌کنند هم طبق برنامه‌ریزی انجام شده به دلیل اینکه بعضی از این عزیزان یکشنبه (دیروز) بازی دارند، روز دوشنبه (امروز) اعلام خواهد شد. مجتبی خورشیدی در پایان با اشاره به عدم حضور ۴ بازیکن مصدوم تیم‌ ملی در لیست نهایی تاکید کرد: احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید‌مجید حسینی و علی کریمی ۴ بازیکنی بودند که قرار بود نام آنها در فهرست نهایی تیم‌ ملی باشد که مصدومیت آنها باعث شد از لیست کنار گذاشته شوند. طبیعتا همه ما آرزو می‌کنیم دوران مصدومیت آنها بزودی به پایان برسد و دوباره در اردوی تیم‌ ملی شاهد حضورشان باشیم. 
***
واریز پاداش مدال‌آوران ایران در پاراالمپیک
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد پاداش ۴ مدال‌آور کشورمان به حساب آنها در داخل ایران واریز شده است. هادی رضایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته ملی پاراالمپیک، پاداش پای سکوی مدال‌آوران کشورمان تا اینجای بازی‌ها برای آقایان روح‌الله رستمی، امیر جعفری، امان‌الله پاپی و علیرضا مختاری به حساب‌شان واریز شده است. وی افزود: معادل ریالی 10 هزار یورو برای مدال طلا و 4 هزار یورو برای مدال نقره به حساب نفرات یادشده در ایران واریز شده است. رضایی در پایان گفت: هر روزی که ورزشکاران ما به مدال برسند، مبلغ ریالی معادل پاداش یورویی آنها به حساب‌شان واریز خواهد شد. 
***
آماده‌ترین کریم!
مهاجم رئال‌‌مادرید بهترین شروع خود را با پیراهن این تیم در لالیگا به ثبت رساند. به گزارش اسپورت، رئال‌مادرید در هفته سوم رقابت‌های لالیگا به مصاف رئال بتیس رفت و توانست با یک گل به پیروزی برسد. تک‌گل این بازی را کارواخال روی پاس بنزما به ثمر رساند. طبق اعلام شبکه آماری اوبتا، کریم بنزما در ۳ بازی رئال در فصل جاری روی ۵ گل نقش داشته است تا جایی که ۲ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده است که این بهترین شروع برای او در لالیگاست. بنزما از سال ۲۰۰۹ در رئال‌مادرید بازی می‌کند و باتجربه‌ترین بازیکن کنونی تیم است. او بعد از جدایی کریستیانو رونالدو بهترین آمار گلزنی را در کهکشانی‌ها به ثبت رسانده است. آمار او در فصل جاری نشان می‌دهد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. 

Page Generated in 0/0061 sec