printlogo


کد خبر: 237305تاریخ: 1400/6/8 00:00
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:
خسارت زیر 16 میلیون کروکی تصادف نمی‌خواهد

تصادفات درون‌شهری یکی از موضوعاتی است که به صورت روزانه تعدادی از شهروندان با آن درگیر می‌شوند. برخی از این شهروندان به دلیل عدم آگاهی از شرایط و ضوابط ترسیم‌‌شده قانونی، در پی مواجهه با چنین رویدادی عموما دچار تشویش و استرش می‌شوند. 
گاه برخی تصادفات زمینه‌ساز ترافیک‌های سنگین در معابر شهری می‌شود، لذا آشنایی با چگونگی برخورد با تصادف می‌تواند بسیاری از مشکلات در این بخش را از بین ببرد. در همین زمینه رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اقداماتی را که باید بعد از تصادف خسارتی انجام شود، تشریح کرد. 
سرهنگ احسان مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی یا تصادفات خسارتی در سطح معابر اظهار کرد: رانندگان در صورت وقوع تصادف یا حادثه یا خرابی وسیله ‌نقلیه در سطح راه‌ها و معابر، ضمن حفظ خونسردی، چراغ‌های فلاشر وسیله‌ نقلیه خود را روشن و سریعا وسیله‌ نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست راه منتقل کنند. 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در مرحله بعد بلافاصله راننده و سرنشینان از خودرو خارج شوند و در یک محل امن قرار بگیرند و در تماس با پلیس ۱۱۰، موضوع را اطلاع دهند. همچنین در صورت جرحی بودن تصادف یا خسارات شدید به وسیله ‌نقلیه، با مراکز امدادی و اورژانس تماس بگیرند. 
حال سوال اینجاست: آیا به صورت توافقی می‌توان صحنه تصادف را ترک و اقدام به دریافت خسارت از بیمه کرد؟ در پاسخ به این سوال سرهنگ مومنی بیان کرد: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص و مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان است، می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس، به شرکت بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند. 
وی عنوان کرد: در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست و طرفین یا راننده مقصر، تقصیر خود را قبول ندارد یا خسارت بالای ۱۶ میلیون تومان است، می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا کارشناس در صحنه تصادف حاضر شود و پس از بررسی صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه، اگر خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع داده و اگر بالای ۱۶ میلیون تومان باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می‌شود. 
برخی شهروندان بر این باورند در صورت تغییر در صحنه تصادف امکان تشخیص مقصر در حادثه امکان‌پذیر نیست اما این در حالی است که بر اساس اعلام پلیس راهور ناجا رانندگان می‌توانند این اطمینان‌خاطر را داشته باشند که پس از انتقال وسیله‌ نقلیه خود به منتهی‌الیه سمت راست افسر کارشناس راهور با توجه به شواهد موجود در محل‌های برخورد و آثار بر ‌جای مانده از صحنه تصادف علت حادثه را تشخیص می‌دهد. همچنین در صورتی که فرد، نظر افسر کارشناس را قبول نداشت افسر راهور برای آنها کروکی غیرسازشی ترسیم می‌کند و تحویل طرفین حادثه می‌شود که بر اساس آن طرفین تصادف می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری کنند. 

Page Generated in 0/0068 sec