printlogo


کد خبر: 237306تاریخ: 1400/6/8 00:00
اخبار

توزیع بسته‌های معیشتی بین مددجویان و نیازمندان
رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر تخصیص ۵۰‌میلیارد تومان برای تامین بسته‌های معیشتی در پنجمین مرحله طرح کمک‌های مؤمنانه طی هفته گذشته از سوی این بنیاد گفت: از ابتدای اجرای طرح مؤمنانه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا به حال که پنجمین مرحله این طرح در حال اجراست، بنیاد مستضعفان مبلغ ۷۷۰ میلیارد تومان را برای تامین بسته‌های معیشتی اختصاص داده است. سیدپرویز فتاح با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان طی هفته گذشته برای تامین بسته‌های معیشتی مورد نیاز اقشار ضعیف کشور در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در هفته گذشته و به دنبال اجرای مرحله پنجم کمک‌های مؤمنانه به اقشار ضعیف جامعه، بنیاد مستضعفان با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر، تامین ۱۰۰ هزار بسته معیشتی را عهده‌‌دار شد. رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بخشی از این بسته‌های معیشتی شامل اقلامی چون برنج، حبوبات و... است و بخش دیگری از این بسته‌ها، کارت‌های خرید ۵۰۰ هزار تومانی است که قرار است توسط کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، سازمان بهزیستی، گروه‌های جهادی و مساجد، در اختیار مددجویان نهادهای حمایتی و سایر اقشار ضعیفی که فاقد پوشش حمایتی هستند قرار گیرد. وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در قالب ۵ مرحله از طرح کمک‌های مؤمنانه در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار داده است، افزود: از ماه رمضان سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا در کشور، رهبر انقلاب بر اجرای طرح مواسات تاکید فرمودند و بر همین اساس بنیاد مستضعفان هماهنگ با سایر نهادهای انقلابی وارد عمل شد و نخستین مرحله از این طرح را اردیبهشت‌ ۹۸ آغاز کرد. 
***
اعمال قانون یک ‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طرح منع تردد
رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال قانون یک ‌میلیون و 100 هزار خودرو در طول اجرای ۱۲ روزه طرح منع تردد سراسری خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع منع تردد بین ‌استانی گفت: در طول ۱۲ روز اجرای این طرح در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم به‌ طوری که در آزادراه رشت- قزوین ۸۰ درصد، چالوس ۸۴ درصد، تهران- قم ۷۱ درصد و محور کاشان- اصفهان ۵۸ درصد کاهش تردد داشتیم. هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) نیز شاهد کاهش ۶۲ درصدی بود و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم. وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به ‌صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به ‌صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه کردند. رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند و به تعداد ۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی توسط عوامل پلیس راهور داده شد. 
***
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد
دستگیری ٢٨٨ مجرم پایتخت در طرح کاشف
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ٢٨٨ مجرم در سومین مرحله طرح کاشف در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در سومین مرحله از طرح کاشف که به صورت مشترک بین پلیس امنیت و آگاهی انجام شده است، گفت: در این مرحله از طرح کاشف ۲۸۸ محکوم فراری، قاتلان، سارقان، متجاوزان به عنف، زورگیران و سارقان خودرو شناسایی و دستگیر شدند. از این تعداد ۱۸۷ نفر دارای سابقه قبلی هستند. وی ادامه داد: در این مرحله از طرح کاشف ۵۷ باند منهدم شدند. از تعداد کل باندهای منهدم شده ۱۱ باند در سرقت به عنف مانند زورگیری و گوشی‌قاپی فعالیت داشتند، ۱۰‌باند در حوزه سرقت منزل، اماکن و مغازه فعالیت می‌کردند و ۹ باند جاعل بودند. همچنین ۲ باند نیز صرفا سرقت مسلحانه انجام می‌دادند. 
***
محدودیتی در دسترسی به داروهای کرونا وجود ندارد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از دسترسی بیماران کرونایی به داروهای مورد نیازشان در سطح داروخانه‌های منتخب خبر داد. منان حاجی‌محمودی در بازدید از داروخانه‌های ۲۹ فروردین و 13 آبان گفت: به علت تأخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیک پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از ۶ برابر در کشور افزایش یافته است. حاجی‌محمودی گفت: فقط مصرف داروی رمدسیویر در مرداد ۱۴۰۰ به نسبت ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد. وی افزود: صف‌های طولانی برای تأمین دارو در مقابل داروخانه‌های مرجع مانند سیزده آبان، ۲۹ فروردین و... نشان از پیک بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف‌های طولانی، پس از پیگیری‌های لازم به منظور تأمین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع شد و در ۲ داروخانه سیزده آبان و ۲۹ فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد. در حال حاضر درباره موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه‌اندازی مسیرهای ویژه و همچنین عرضه‌ی داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است. 

Page Generated in 0/0059 sec