printlogo


کد خبر: 237323تاریخ: 1400/6/8 00:00
اخبار

بسیاری از مشکلات را می‌توان با یک دستورالعمل رفع کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در هشتمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی که به منظور بررسی «هوشمندسازی ارجاع و ساماندهی زمان فرآیند کارشناسی» برگزار شد، اظهار داشت: کارشناسی در آرای قضایی نقش مستقیم دارد و بسیاری از احکام قضات بدون نظر کارشناسی صادر نمی‌شود. رئیس قوه ‌قضائیه تصریح کرد: بخشی از نارضایتی‌ها نسبت به اطاله دادرسی و آرای صادره ناشی از کارشناسی‌های مسأله‌دار است که ریشه در ارجاعات نادرست از سوی برخی قضات، ضعف کارشناسی‌ها، خلأ‌های قانونی و ناآشنایی مردم با مسائل حقوقی دارد. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با انتقاد از عدم نظارت دقیق بر روند کارشناسی‌ها گفت: بخشی از مشکلات با الزام قضات به تبیین شفاف موضوع کارشناسی‌ها، تعیین زمان برای انجام کارشناسی و نظارت و پیگیری بر فرآیند کارشناسی قابل حل است. رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کارشناسی‌ها را می‌توان بدون وضع یا اصلاح قانون رفع کرد، متذکر شد در صورت لزوم دستورالعملی در این باره صادر خواهد کرد. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با انتقاد از رانتی شدن برخی کارشناسی‌ها، اظهار داشت: وقتی فرآیند انجام یک کارشناسی طولانی می‌شود و یا کارشناس نظریه نادرستی ارائه می‌دهد، باید حتما از سوی قاضی یا مرکز کارشناسان مورد بازخواست قرار گیرد. رئیس قوه‌قضائیه همچنین متذکر شد مشکلات ناشی از خلأهای قانونی را می‌توان از طریق پیگیری اصلاح قانون مربوط به کارشناسان رسمی برطرف کرد و از معاونت حقوقی خواست این موضوع را بررسی و پیگیری کند. 
***
برنامه جامع صنعت دفاعی آماده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برنامه جامع صنعت دفاعی آماده و در جریان است، گفت: با هم‌افزایی بین نیروهای مسلح و وزارت دفاع شاهد ارتقای چشمگیر سامانه‌های دفاعی خواهیم بود. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تکریم و معارفه وزرای سابق و جدید دفاع در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع در دوره‌های مسؤولیت گوناگون و در زمان مدیریت وزرای مختلف بحمدالله رو به پیشرفت و ارتقا بوده است. وی با اشاره به اقدامات امیر حاتمی در دوران مسؤولیت خود در وزارت دفاع، افزود: در ۴ سال گذشته امیرحاتمی اقدامات و خدمات فراوان و موثری انجام داد و پیشرفت‌های مناسبی در توان دفاعی کشور اتفاق افتاده است که جای تقدیر و تشکر دارد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در دوره جدید امیر آشتیانی با توجه به سابقه درخشانی که در مسؤولیت‌های مختلف نظامی در ارتش و سابقه خوبی که در ستاد کل داشتند، قطعا این مسیر را با موفقیت پیش خواهند برد. سرلشکر باقری گفت: برنامه جامع صنعت دفاعی آماده و در جریان است و ان‌شاءالله با هم‌افزایی‌ای که بین نیروهای مسلح، ستاد کل، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با وزارت دفاع است و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور و جوانان هوشمند کشور، شاهد ارتقای چشمگیر سامانه‌های دفاعی کشور خواهیم بود. وی گفت: همچنین در سایر ابعاد مأموریت‌های وزارت دفاع، رسیدگی به بازنشستگان و سایر ماموریت‌های دیگر، اقدامات کاملا امیدوارکننده و آینده‌ای روشن را برای اینکه دوره موفقی را در وزارت دفاع طی خواهیم کرد، می‌بینم. 
***
«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی شد
«محمد اسلامی» با حکم رئیس‌جمهور به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شد. پیش از این علی‌‌اکبر صالحی، ریاست سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشت. محمد اسلامی متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که وزارت راه‌‌و‌‌شهرسازی، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد. 
***
امیر آشتیانی:
تقویت توان دفاعی اولویت ما در وزارت دفاع است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تقویت توان دفاعی و توجه به دانش‌های نوین اولویت ما در وزارت دفاع خواهد بود. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با اشاره به برنامه‌های خود برای پیشرفت وزارت دفاع، اعلام کرد: تقویت توان دفاعی و توجه به دانش‌های نوین اولویت ما در وزارت دفاع خواهد بود. وزیر دفاع تصریح کرد: دیپلماسی دفاعی و صادرات تجهیزات دفاعی را مورد توجه قرار خواهیم داد و تجاری‌سازی در دستور کار ما است. همچنین تقویت بازار سرمایه و ساماندهی شرکت‌های تحت پوشش «ساتا» و «اتکا» را در دستور کار داریم. امیر آشتیانی ارتقای بخش سلامت دفاعی و پیشگیری از نفوذ و شکست‌های حفاظتی در راستای سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: با قدرت، سیاست‌های ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا را دنبال خواهیم کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec