printlogo


کد خبر: 237353تاریخ: 1400/6/9 00:00
با ترزیق 765 هزار و 134 دوز واکسن به جامعه هدف
رکورد روزانه واکسیناسیون شکسته شد

با ترزیق 765 هزار و 134 دوز واکسن به جامعه هدف، رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور شکسته شد. طبق گزارش وزارت بهداشت تا دیروز ۱۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۶۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۲۹۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۶۰ دوز رسید. رکورد‌شکنی روزانه واکسیناسیون در حالی اتفاق افتاده است که وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۶۶۹ بیمار «کووید‌-۱۹» در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس، از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید‌-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۴هزار و ۹۱۸ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۶۶۹ بیمار «کووید‌-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر رسید. از طرفی خوشبختانه تاکنون ۴میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، علاوه بر این ۷ هزار و ۸۸۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید‌-۱۹» در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. 
 
* آخرین آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا
سخنگوی سازمان غذا و دارو، آمار واکسیناسیون کرونا تجمیعی از ابتدای برنامه ملی واکسیناسیون علیه «کووید-19» تا ۸ شهریور را اعلام کرد. 
به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از ابتدای برنامه ملی واکسیناسیون علیه «کووید-19» تا ۸ شهریور ۱۴۰۰ جمعا ۲۶۹۴۱۲۶۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. جهانپور آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور را به شرح زیر اعلام کرد:
اسپوتنیک نوبت اول: ۴۴۸۸۶۶
اسپوتنیک نوبت دوم: ۳۶۴۴۱۷
سینوفارم نوبت اول: ۱۲۷۴۹۵۱۳
سینوفارم نوبت دوم: ۶۱۷۰۹۱۴
بهارات نوبت اول: ۵۹۳۱۲
بهارات نوبت دوم: ۵۴۱۸۵
آسترازنکا نوبت اول: ۳۲۵۷۱۷۶
آسترازنکا نوبت دوم: ۱۲۴۹۹۴۲
برکت نوبت اول: ۲۰۳۷۰۹۷
برکت نوبت دوم: ۵۴۹۸۳۸
مجموع نوبت اول: ۱۸۵۵۱۹۶۴
مجموع نوبت دوم: ۸۳۸۹۲۹۶
کل: ۲۶۹۴۱۲۶۰
 

Page Generated in 0/0055 sec