printlogo


کد خبر: 237354تاریخ: 1400/6/9 00:00
اخبار

آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای کمک به برنامه‌های وزیر بهداشت
بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن تبریک به دکتر بهرام عین‌اللهی به مناسبت انتخاب وی به وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم، از آمادگی این سازمان برای همراهی همه‌جانبه به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارتخانه مربوط خبر داد. این سازمان در بخشی از اطلاعیه خود آورده است: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن تبریک به دکتر بهرام عین‌اللهی به جهت موفقیت وی در کسب رای اعتماد نمایندگان محترم ملت، نقش و وظایف وزارتخانه بهداشت را در روزهایی که کرونا نفس‌های شهروندان را به شمارش انداخته، حیاتی دانسته و از همین رو تمام توانایی و امکانات خود را برای پیشبرد اهداف سلامت‌محور و خصوصا اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی به کار خواهد گرفت. بنا به دستورات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی درباره حضور همه‌جانبه تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی علی‌الخصوص بسیج به منظور ریشه‌کن کردن ویروس منحوس کرونا و احیای سلامتی ملت عظیم‌الشأن ایران، اجرای بیش از پیش گام‌های پیش روی طرح شهید سلیمانی به اذعان تمام کارشناسان امر بویژه جنابعالی که در صحن علنی مجلس هم به این موضوع اشاره کردید، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. لذا سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن خشنودی از انتخاب جنابعالی که از بزرگان عرصه سلامت و عضو و رئیس شورای اندیشه‌ورز این سازمان نیز بوده‌اید، این موفقیت را تبریک گفته و توفیق روزافزون جنابعالی در این جایگاه خطیر و راهبردی را تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و تبعیت از فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستار است.
***
احکام صادره فرهنگیان تغییری نکرده
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش، پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را نیازمند اخذ مجوز از دولت و سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: فرهنگیان توجه داشته باشند احکام صادره تغییر نکرده و ما به دنبال مجوز افزایش قانونی و پایدار فوق‌العاده ویژه فرهنگیان خواهیم بود. علی الهیار‌ترکمن درباره موضوع افزایش فوق‌العاده شغل، با تأکید بر تلاش آموزش‌و‌پرورش بر استفاده حداکثری از قانون خدمات کشوری، اظهار کرد: احکام جدید افزایش ۲۱تا ۲۷ درصدی فوق‌العاده ویژه حقوق فرهنگیان با پیگیری‌های انجام‌شده و بر اساس نامه رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه صادر شد. وی ادامه داد: بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه، اجرای این احکام از اول سال ۱۴۰۰ است اما برای اجرای این احکام نیازمند تأمین بودجه‌ای به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان در هر ماه هستیم و این بودجه تاکنون تأمین نشده است. الهیار ترکمن تصریح کرد: تأمین این بودجه علاوه بر مجوز سازمان برنامه و بودجه، نیازمند مجوز دولت است، بنابراین پیگیر این موضوع هستیم و رایزنی‌هایی را در این باره انجام داده‌ایم. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش قصد ندارد مواردی را اجرایی کند که پس از چند ماه دچار مشکل شود، چنانکه که در سال‌های اخیر با چنین مشکلی مواجه شدیم. وی اضافه کرد: در رایزنی‌هایی که انجام دادیم اجرای احکام صادره جدید از اول سال جاری را پیگیری می‌کنیم و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پرداخت‌های ناشی از احکام جدید را به حقوق شهریور برسانیم. 
***
هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام مجوز کسب‌و‌کار ندارد
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: گاه شاهدیم دارندگان بعضی صفحات فروش کالا و خدمات در اینستاگرام مدعی می‌شوند ما از فلان نهاد یا شرکت برای فعالیت‌های‌مان مجوز گرفته‌ایم اما باید تاکید کنم هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام برای این نوع فعالیت‌ها مجوز ندارد. رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره تخلفات مربوط به خریدهای اینترنتی گفت: خریدهایی که از طریق پایگاه‌های اینترنتی و صفحات موجود در اینستاگرام انجام می‌شود، جزو تخلفات مشهود و عمده‌ای است که در شرایط کنونی که ما با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم به کرات اتفاق می‌افتد. او گفت: باید دقت شود که هیچ صفحه‌ای در نرم‌افزار اینستاگرام مجوز فعالیت تجاری ندارد. گاه شاهدیم دارندگان بعضی از این نوع صفحات مدعی می‌شوند ما از فلان نهاد یا شرکتی برای فعالیت‌های‌مان مجوز گرفته‌ایم اما در اینجا باید تاکید کنم از اساس هیچ مجوزی در این باره وجود ندارد و هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام مجوزی برای این نوع فعالیت‌ها ندارد. وی با اشاره به اینکه تنها این سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی هستند که می‌توانند برای این نوع فعالیت‌ها مجوز داشته باشند، اظهار داشت: مالکان پایگاه‌های اینترنتی مجوزشان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گیرند و اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) دریافت می‌کنند اما گردانندگان صفحات مجازی و همین‌طور سایت دیوار، ادعاهایی را که در این باره مطرح می‌کنند نادرست است. 
***
مجروح شدن ۴ شهروند در حادثه تیراندازی در تهران
رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از تیراندازی و تخریب یک واحد صنفی پوشاک در محله نظام‌آباد خبر داد و گفت: در این درگیری ۴ شهروند مجروح شدند. سرهنگ علی شاملو، رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بیان کرد: ماموران پایگاه سوم با دریافت گزارشی مبنی بر تیراندازی و تخریب یک واحد صنفی پوشاک و مجروح شدن ۴ نفر از شهروندان در نظام‌آباد، پس از حضور در محل دریافتند ۳ نفر از اشرار منطقه در پی اختلاف با متصدی فروشگاه، به آن محل مراجعه و ضمن تخریب مغازه وی، با استفاده از سلاح شکاری غیرمجاز ۴ نفر از شهروندان را مجروح کرده و از محل متواری شده‌اند. وی در ادامه با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی این حادثه افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در همان محله، ضمن دستگیری اشرار، ۳ قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و تعدای فشنگ از مخفیگاه آنان کشف شد. 

Page Generated in 0/0065 sec