printlogo


کد خبر: 237355تاریخ: 1400/6/9 00:00
مجازات تبعه چینی قانون‌شکن

خردادماه سال جاری پسری چینی با انتشار تصاویری نامتعارف از چند دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی در ایران مشهور شد و در پی آن شکایت‌هایی علیه وی مطرح و پلیس مسؤول شناسایی و دستگیری وی شد. 
دختران حاضر در این تصاویر مدعی بودند به صورت مخفیانه از آنها فیلم و عکس گرفته شده است و بر همین اساس طی رصدهای صورت‌گرفته این پسر جوان یازدهم خرداد امسال در عوارضی کاشان به همراه همدستش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. 
پس از گذشت بیش از 3 ماه از این ماجرا نخستین جلسه محاکمه این فرد به همراه همدستش اول شهریور برگزار شد تا به شکایت 5 دختر حاضر در این فیلم‌ها رسیدگی شود. 
بر اساس گفته وکیل مدافع متهمان، قاضی دادگاه برای آنها مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی در نظر گرفته است. مهدی عزیززاده‌قصاب در این باره گفت: بر اساس کیفرخواست دادسرا، اتهامات مشخص شده اما به دلیل اینکه رای قطعی در این باره صادر نشده نمی‌توان به آن اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه موکلینش بعد از دستگیری روانه زندان اوین شده‌اند و هنوز آزاد نشده‌اند، اظهار داشت: بازپرس برای موکلانم قرار وثیقه سنگینی صادر کرد که تلاش‌های‌مان برای کاهش آن بی‌نتیجه مانده‌ است. موکلانم در ایران اموالی ندارند و همه دارایی آنها در چین است، به همین دلیل نتوانستند وثیقه را تامین کنند. 
وکیل دادگستری با بیان اینکه جلسه محاکمه این افراد در دادگاه کیفری 2 تهران برگزار شد، گفت: شکات این پرونده 5 دختر هستند که در جلسه دادگاه 3 نفرشان حضور داشتند. 
وی درباره رای دادگاه نیز گفت: با توجه به اینکه رای بدوی است نمی‌توان به جزئیات آن اشاره کرد اما حکم سنگینی برای‌شان صادر شده و حبس، شلاق و جریمه نقدی به عنوان مجازات در نظر گرفته شده ‌است. البته این رای قابل تجدیدنظر است و به آن اعتراض خواهیم ‌کرد.

Page Generated in 0/0057 sec