printlogo


کد خبر: 237361تاریخ: 1400/6/9 00:00
اخبار

دیدار وزیر جدید جهاد کشاورزی با رئیس کل دیوان محاسبات
وزیر جهاد کشاورزی با حضور در دیوان محاسبات، با مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور دیدار کرد.  مهرداد بذرپاش در این دیدار ضمن تبریک انتخاب سیدجواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، برای دولت سیزدهم آرزوی موفقیت کرد و بر همراهی نظارتی دیوان محاسبات با دولتمردان بر مبنای سیاست پیشگیری به جای مچ‌گیری تاکید کرد. ساداتی‌نژاد نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد ضدفساد دولت سیزدهم، آمادگی مجموعه‌ وزارت جهاد کشاورزی را جهت همکاری با دیوان محاسبات کشور جهت استقرار انضباط مالی در مجموعه‌ تحت امر خود اعلام کرد.
***
کاهش «شدت انرژی» باید با انگیزه‌سازی و روش‌های غیرمالی باشد
وزیر نیرو ضمن تأکید بر بالا بودن «شدت انرژی» در کشور گفت: این موضوع به دلیل نبود انگیزه برای کاهش مصرف است و باید این انگیزه‌سازی با روش‌های غیرمالی انجام شود. علی‌اکبر محرابیان در بازدید از مرکز دیسپاچینگ ملی با اشاره به اینکه خاموشی‌های برق از ۴۵۰۰ مگاوات در روز به ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است، افزود: بخش عمده‌ای از خاموشی‌ها در بخش‌های اداری و عمومی اعمال شده است که صنعت برق تلاش می‌کند این خاموشی‌ها را در روزهای آینده به صفر برساند. وی با اشاره به تفاوت موجود بین ظرفیت نصب شده و توان تولید برق در کشور گفت: افزایش تولید در نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای زمان اوج مصرف سال آینده است که با رفع نواقص و تعمیرات درست، عملیاتی خواهد شد. وزیر نیرو با اشاره به توسعه نیافتن صنعت نیروگاهی در سال‌های اخیر ادامه داد: در چند سال آینده طرح‌هایی را اجرایی خواهیم کرد که بتوانیم میزان تولید برق را به مقدار چشمگیری افزایش دهیم که در این راستا به کمک صنایع انرژی‌بر، دولت و مشترکان بزرگ نیاز است. محرابیان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تجدید‌پذیر گفت: این نیروگاه‌ها به دلیل استفاده نکردن از سوخت می‌توانند بهترین گزینه برای تأمین انرژی باشند. 
***
کاهش ۳۰ درصدی تقاضا برای گوشت قرمز
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشت قرمز و افت سرانه مصرف این کالا تا 5/8 کیلوگرم خبر داد. علی‌اصغر ملکی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه مصرف ۱۲ کیلوگرم است، افزود: مصرف گوشت به دلیل افزایش قیمت نسبت به سال‌های گذشته کاهش بیشتری داشته است. وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر روند افزایش قیمت گوشت کند شده است، گفت: هم‌اکنون شقه گوسفند بره ماده کیلویی ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود که با 10 درصد سود این کالا باید با قیمت ۱۳۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد. 
***
افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش می‌کنیم در 4 سال پیش رو نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را ۵۰ درصد رشد دهیم و دستیابی به این هدف نیز باید از طریق «مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه» تحقق یابد. سید‌احسان خاندوزی در جمع مدیران سازمان امور مالیاتی بر ضرورت تحقق اهداف و برنامه‌های بالادستی تأکید و اظهار کرد: هدف‌گذاری اعلام شده توسط رئیس‌جمهور، میثاق تعهد سازمان امور مالیاتی با رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و مجلس شورای اسلامی است. وزیر اقتصاد گفت: هم از شیوه‌های مالیات‌ستانی ناکارآمد و سنتی و هم از شیوه‌های مالیات‌ستانی ناعادلانه که موجب اجحاف به گروه‌های مختلف اجتماعی می‌شود، آسیب دیده‌ایم. وی با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یک بازوی مهم درآمدزایی دولت در کنار سایر دستگاه‌ها گفت: بنده تعهد داده‌ام در مدت این 4 سال تلاش کنیم نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را ۵۰ درصد افزایش دهیم اما با قید اینکه «مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه» باشد چرا که در هر ۲ زمینه بشدت آسیب دیده‌ایم. وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: بنده به عنوان یک فرد که خاستگاهش دانشگاه است این را می‌گویم؛ الان دوران بحث‌های نظری نیست، چرا که به اندازه کافی به این مباحث نظری پرداخته شده است و اکنون باید تلاش کنیم از کلیات و نظریه‌ها بگذریم و در نظر داشته باشیم این سال‌های پیش‌ رو سال‌های کار است. خاندوزی افزود: انتظار می‌رود برنامه‌های اجرایی تحقق این اهداف طی ۳ روز در ۲ لایه برنامه‌های کوتاه‌مدت (تا پایان سال ۱۴۰۰) و بلندمدت (تا پایان دولت) در نشستی با ریاست سازمان امور مالیاتی بررسی و نهایی شود.

Page Generated in 0/0059 sec