printlogo


کد خبر: 237371تاریخ: 1400/6/9 00:00
اخبار

امیر سرتیپ صباحی‌فرد:
آسمان ایران امن‌تر از همیشه تحت پوشش شبکه یکپارچه پدافندی است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان تمرین دیده‌بانی «بصیر»، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این تمرین آن را نشانه شکوه و اقتدار نیروی پدافند هوایی برای مقابله با هرگونه تهدید دانست و گفت: آسمان ایران امن‌تر از همیشه تحت پوشش شبکه یکپارچه پدافندی است. 
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه توانمندی قابل تحسین دانشمندان جوان و متخصصان پرتلاش عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نهادهای دانش‌بنیان و سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروهای مسلح در ساخت تجهیزات کاملا بومی، به‌روز و با قابلیت‌های بالا متناسب با نیازهای نوین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اقتدار و بالندگی نیروهای مسلح بویژه نیروی همیشه هوشیار پدافند هوایی در فضای تحریم‌های ظالمانه، نشان‌دهنده بی‌اثر بودن توطئه‌های روز‌افزون دشمن و باعث دلگرمی بیش از پیش همه فرماندهان و همرزمان حاضر در صحنه تمرین دیده‌بانی «بصیر» شد. وی در عین حال تاکید کرد: سامانه‌های پدافندی و تجهیزات جدیدی نیز در این تمرین مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت که به دلیل رعایت ملاحظات حفاظتی در آینده معرفی و قابلیت‌هایی که برای ایجاد بازدارندگی و افزایش قدرت دفاعی کشور به همراه خواهند داشت، برای ملت شریف ایران تشریح خواهد شد. 
***
ارتش در حوزه توپخانه به قابلیت نقطه‌زنی دست یافته است
فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش درباره ارتقای توان توپخانه‌ای نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش در حوزه توپخانه، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه‌زن استفاده می‌کند. 
امیر سیاوش میهن‌دوست با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در حوزه توپخانه، گفت: ما در حوزه دیده‌بانی توپخانه ضمن بهره‌گیری از سیستم سنتی، از قابلیت‌های پهپادی و بالگردی نیز استفاده می‌کنیم. وی افزود: در حوزه ارتقای یگان‌های توپخانه‌ای و مرکز هدایت آتش، این یگان را به ‌صورت رایانه‌ای ارتقا داده‌ایم و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه‌زن در حوزه توپخانه استفاده می‌کنیم که این کار ارزشمند مراحل تست عملیاتی را نیز گذرانده است. فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز توپ‌های خودکششی ۱۵۰ میلی‌متری ما که در داخل تولید می‌شوند، به مرحله دقت بسیار بالا دست یافته و قادرند اهداف را به ‌صورت نقطه‌ای مورد اصابت قرار دهند. امیر میهن‌دوست با تأکید بر اهمیت نقش توپخانه در ایجاد قدرت بازدارندگی ادامه داد: ارتشی که از توپخانه برخوردار نباشد، گویی در برابر دشمن، مشت آهنین نداشته و قطعا در منازعات محکوم به شکست است. 
***
مصوبه هسته‌ای نبود کلاه سرمان می‌رفت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت روحانی شعار «عقلانیت» سر می‌داد اما هر کاری که انجام داد، برخلاف عقل و منطق بود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: روحانی بارها گفت به مذاکرات خوشبین است و دیدیم که با این تفکر اشتباه خود چه بلایی بر سر مردم ایران آورد. دولت تدبیر و امید همه ظرفیت‌ها را وقف و معطل مذاکره با غربی‌ها کرد و زمانی که این دولت به پایان رسید، میزان تحریم‌ها به‌مراتب بیشتر از زمانی بود که این دولت کار را آغاز کرده بود. 
وی تصریح کرد: اگر مقاومت مجلس شورای اسلامی و تأکید بر توجه به قانون نبود، در مذاکرات وین هم دولتمردان کلاهی گشادتر از برجام سر مردم می‌گذاشتند. بنابراین عقلایی و خردمندانه رفتار کردن به این معناست که منافع ملت کاملا در نظر گرفته شود، از تجارب تاریخی استفاده شود، ماهیت و باطن دشمنان مورد توجه قرار گیرد و گول ظواهر آنان را نخوریم. 
***
خطیب‌زاده:
بن‌بست غیرقابل حل با عربستان نداریم
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه نشست بغداد گفت‌وگویی بین ایران و عربستان انجام شده است، گفت: درباره عربستان، بیشتر از گفت‌وگوهایی که پیش از این در بغداد صورت گرفته، گفت‌وگویی بین ایران و عربستان انجام نشده و در نشست بغداد شاهد گفت‌وگوی جدیدی نبودیم. 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره موضوع عربستان و گفت‌وگوها بین ۲ کشور تصریح کرد: تاکنون ۳ دور گفت‌وگو بین ۲ کشور برگزار شده است و در صورت لزوم دورهای بعدی برگزار می‌شود و ما از نقش سازنده عراق هم در این زمینه تقدیر و تشکر می‌کنیم. 
خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بن‌بستی در مذاکرات ایران و عربستان رخ داده که این مذاکرات ادامه پیدا نکرده یا اینکه ادامه این مذاکرات نیز منتظر ادامه تغییرات در ایران و استقرار دولت جدید است، تصریح کرد: عربستان همسایه ما در منطقه است. ما و عربستان نقاط اشتراک زیادی برای صلح و ثبات در منطقه داریم. ایران هیچ‌گاه دست دوستی خود را از ریاض دریغ نکرده و هرگاه در عربستان این اراده ایجاد شده است که بر اساس سازوکار منطقه‌ای عمل کند و در این مسیر حرکتی داشته باشد با استقبال ایران روبه‌رو شده است. 
وی تأکید کرد: هیچ بن‌بستی میان این ۲ کشور بزرگ نیست که قابل حل نباشد و تنها به اراده سیاسی و به اقدام در پایتخت‌های ۲ کشور نیاز دارد و این امر می‌تواند کمک‌کننده باشد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران در اجلاس سران شانگهای شرکت خواهد کرد یا نه، گفت: دعوتنامه‌ای در این زمینه دریافت شده است و در حال بررسی هستیم که ان‌شاءالله در سطح بسیار خوبی شرکت کنیم. 

Page Generated in 0/0063 sec