printlogo


کد خبر: 237386تاریخ: 1400/6/10 00:00
اخبار

اژه‌ای: 
ساز‌و‌کار هماهنگی بخش‌های نظارتی قوه ‌قضائیه در حال پیگیری است
 
رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی و هماهنگی فعالیت بخش‌های نظارتی درون دستگاه قضا گفت: این مساله از سوی معاونت اول قوه ‌قضائیه در دست پیگیری است تا سازوکاری برای هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های نظارتی قوه ‌قضائیه طراحی شود. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح دیروز در همایش سراسری قضات دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات در تالار اجتماعات دیوان عالی کشور، با بیان اینکه نظارت مدیران بر مجموعه بخش قابل توجهی از مشکلات و مسائل را حل می‌کند، افزود: باید نیروهای شایسته، مستعد و دارای شأن قضایی را شناسایی کنیم و ارتقا دهیم و در مدیریت‌ها و مسؤولیت‌ها از آنها بهتر بهره ببریم. رئیس قوه ‌قضائیه بر لزوم یکپارچه‌سازی و هماهنگی فعالیت بخش‌های نظارتی درون دستگاه قضا نیز تأکید کرد و این کار را در جهت بهبود نظارت مؤثر دانست. وی در عین حال گفت: این مساله از سوی معاونت اول قوه ‌قضائیه در دست پیگیری است تا ساز‌و‌کاری برای هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های نظارتی قوه ‌قضائیه طراحی شود. محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بعضی از آلودگی‌ها قابل تحمل نیست، بر تسریع در رسیدگی به این موارد تأکید کرد و گفت: وقتی گزارش و مساله‌ای مطرح می‌شود، باید فوراً به آن رسیدگی شود تا صحت یا نادرستی آن مشخص و تعیین تکلیف شود. وی ادامه داد: اینکه گفته شود یک قاضی، مرتکب خطا یا تخلف شده و به آنها رسیدگی نشده، نشان می‌دهد یا گزارش‌ها غلط بوده یا آنکه ما نتوانسته‌ایم آن را اثبات کنیم و این خوب نیست که در کشاکش شایعات و گزارشات، موضوع مبهم بماند. رئیس قوه‌ قضائیه بر ضرورت تعیین تکلیف سریع قضات معلق از خدمت تاکید کرد و افزود: اگر درباره فردی که تعلیق شده به سرعت تصمیم‌گیری نشود، برای او، خانواده و همکارانش و دستگاه قضایی تبعات دارد. محسنی‌اژه‌ای بر لزوم سلامت دستگاه نظارتی نیز تأکید کرد و گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسؤولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد، در غیر این صورت خودش مشکل‌آفرین خواهد بود. رئیس قوه ‌قضائیه افزود: اگر بیماری به یک پزشک مراجعه کند که ببیند آن پزشک خودش درگیر همان بیماری است، قطعا نسخه او اثر نخواهد داشت و برای بیماران دیگر هم ذهنیت ایجاد می‌کند. وی گفت: اگر خدای نکرده یک دستگاه نظارتی در برخورد با یک فرد متخلف خودش درست رفتار نکند و ادبیات خوبی نداشته باشد یا کار او را با تأخیر انجام دهد یا غیرشفاف عمل کند، کارش قطعا اثر نخواهد داشت.
 
تأکید غریب‌آبادی بر حق دسترسی عادلانه به فضای ماورای جو
 
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر حق دسترسی عادلانه به فضای ماورای جو تأکید و از اقدامات محدودکننده در این خصوص ابراز نگرانی کرد. به گزارش فارس، کاظم غریب‌آبادی، در شصت‌و‌‌چهارمین نشست سالانه کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو (کوپوس) شرکت و سخنرانی کرد. غریب‌آبادی با اشاره به حق دسترسی عادلانه به مدار زمین آهنگ، اظهار داشت: بهره‌برداری فعلی از مدار نزدیک به زمین به واسطه استقرار مجموعه‌های بزرگ ماهواره‌ای، از دسترسی عادلانه کشورهای در حال توسعه به این منبع مداری جلوگیری می‌کند. وی با اشاره به برنامه‌ریزی چندین شرکت خصوصی برای مستقرکردن شبکه‌های ماهواره‌ای در مدار نزدیک به زمین برای امکان‌پذیری دسترسی جهانی به اینترنت، گفت: ارائه اینترنت جهانی از طریق مجموعه‌های بزرگ ماهواره‌ای از فضا، در حالی که چشم‌انداز دسترسی به اینترنت جهانی کارآمدتر و فراگیرتر را ارائه می‌دهند، خطر اشغال بخش زیادی از مدار نزدیک به زمین را به دنبال دارد که موجب محرومیت عمده‌ای در استفاده و اکتشافات فضایی توسط کشورهای درحال توسعه و دسترسی آنها به این مدار می‌شود.
 
 سفیر ایران در عراق: 
دور چهارم مذاکرات ایران-عربستان در بغداد برگزار می‌شود
 
«ایرج مسجدی»، سفیر ایران در عراق اعلام کرد: ما تاکنون 3 دور مذاکره با طرف سعودی داشته‌ایم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد. مسجدی در جلسه‌ای در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین که با حضور مقامات ارشد عراقی و سیاسیون برجسته برگزار شد، درباره مناسبات منطقه‌ای و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان گفت: از طریق همکاری دولت عراق، 3 دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و متمدن است و آماده هر نوع گفت‌وگویی با کشورها از جمله عربستان است، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو و صلح اعلام کرده و دست خود را برای یاری و کمک به سمت کشورهای همسایه و منطقه دراز کرده است. مسجدی در پایان گفت: همسایگان ما نباید هیچ نگرانی‌ای از جانب ایران داشته باشند، این دشمنان منطقه هستند که این تصور را ایجاد می‌کنند، موضع ایران شفاف، روشن و کاملا دوستانه است، ما با 15 کشور مرز مشترک و با همه آنها روابط خوبی داریم.
 
روسیه و ایران در دریای خزر رزمایش برگزار می‌کنند
 
وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در دریای خزر بعد از پایان رقابت‌های «جام دریا» خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز گذشته از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در اوایل سپتامبر (ماه میلادی بعدی) در دریای خزر خبر داد. به گزارش «جروزالم پست»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی خود را با کشتی‌های کوچک مسلح به موشک و توپخانه از ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان برگزار خواهد کرد. به نوشته خبرگزاری روسی «ریانووستی»، «سرگئی یکیموف» جانشین فرمانده ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه گفت این رزمایش قرار است بعد از پایان رقابت‌های «جام دریا» در دریای خزر برگزار شود.

Page Generated in 0/0075 sec