printlogo


کد خبر: 237387تاریخ: 1400/6/10 00:00
توضیحات وزیر امور خارجه در باره رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای خود در حاشیه نشست بغداد
چرخش دشمنان سابق به سمت ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با حواشی ایجادشده درباره عکس یادگاری شرکت‌کنندگان در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق، گفت: من در جایی ایستادم که جایگاه واقعی جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه‌شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی حواشی ایجادشده درباره عکس دسته‌جمعی مقامات شرکت‌کننده در نشست بغداد و جایی که او ایستاد، گفت: من در این نشست جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود. 
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو درباره رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی که در حاشیه نشست بغداد داشته، خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس با برخی سران کشورهای منطقه و جهان اسلام دیدارهایی داشتم. گفت‌وگوهای خوبی با محمد‌بن‌راشد، نایب‌رئیس امارات و حاکم دوبی انجام شد. همانطور که می‌دانید برای مراسم تحلیف آقای رئیس‌جمهور 3 وزیر اماراتی و در واقع یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی از امارات در تهران حضور پیدا کردند. ملاقات خیلی خوبی با رئیس‌جمهور داشتند. گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌های ۲ کشور انجام شد. در حاشیه اجلاس بغداد این فرصت فراهم شد که با محمد‌بن‌راشد در ادامه گفت‌وگوهای صورت‌گرفته در تهران رایزنی و گفت‌وگو داشته باشم. به گرمی از موضوع توسعه همکاری‌ها بین ۲ کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و بازرگانی استقبال شد و وی بعد از این ملاقات نیز توئیت مثبتی را در این زمینه منتشر کرد. 
وی همچنین با اشاره به دیدارش با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله مقامات قطر گفت: فرانسوی‌ها نیز خیلی علاقه‌مند بودند که با استفاده از این فرصت بتوانند به ایران نزدیک شوند. آقای مکرون در کمتر از 2 ساعت و نیمی که در اجلاس حضور داشتیم 2 بار به سمت من آمد و تاکید کرد ما خیلی علاقه‌مند هستیم که شما سفری به پاریس داشته باشید. 
وزیر امور خارجه‌شان را صدا کرد و گفت من از ایشان دعوت کردم که به پاریس بیایند و یک بار بنشینیم و مسائل را با هم مرور کنیم. جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی در منطقه است و ما باید مسائل دوجانبه‌مان را با هم مرور کنیم. امیرعبداللهیان با بیان اینکه در حاشیه اجلاس گفت‌وگویی نیز با آقای سیسی، رئیس‌جمهور مصر داشتم، ادامه داد: رئیس‌جمهور عراق هم در گفت‌وگوی ما حضور داشت و تاکید داشت ایران، عراق و مصر 3 کشور تمدنی و ادیانی هستند و از ظرفیت‌های بزرگی برای همکاری برخوردارند.
 

Page Generated in 0/0062 sec