printlogo


کد خبر: 237404تاریخ: 1400/6/10 00:00
اخبار

دبیر ستاد رسانه‌ای مکتب حاج‌‌قاسم سلیمانی منصوب شد
حمید شاه‌آبادی، معاون سیما در حکمی مجید زین‌العابدین را به دبیری ستاد رسانه‌ای مکتب حاج‌قاسم سلیمانی منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در حکم معاون سیما خطاب به مجید زین‌العابدین، بر تبیین، ترویج و آشنایی مخاطبان بویژه جوانان با سیره اخلاقی و عملی شهید حاج‌‌قاسم سلیمانی و بسط، گسترش و ترویج گفتمان آن مکتب الهی و همچنین تبیین تقویت انسجام ملی، همدلی و همگرایی امت اسلامی به عنوان دستاوردها و برکات شهادت سردار سلیمانی به عنوان اهداف این ستاد تاکید شده است. در این حکم همچنین ضمن قدردانی از خدمات و زحمات علی فروغی، مدیر شبکه ۳ و اقدامات انجام‌شده در دبیرخانه ستاد، بر انتقال دائمی دبیرخانه ستاد از شبکه ۳ به شبکه یک سیما تاکید شده است. 
 
 
تک‌آهنگ «عاشق‌کشی» سراج منتشر شد
 تک‌آهنگ «عاشق‌کشی» به آهنگسازی محسن جلیلی و خوانندگی سیدحسام الدین سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «عاشق‌کشی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در بخش تک‌آهنگ‌هاست که بتازگی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس شنوندگان قرار گرفت. در این تک‌‌‌آهنگ هادی محمدحسنی شاعر، محسن جلیلی آهنگساز و تنظیم‌کننده، حسام‌الدین سراج خواننده، مهدی آقایی تنظیم‌کننده، علیرضا مصدقی نوازنده تار، سیاوش عبدی و مریم شهریاری نوازنده سازهای کوبه‌ای، شایان دیانتی نوازنده گیتار بیس، فریناز راستی نوازنده هارپ، سارا مداح نوازنده ویولنسل، آوا تهرانی نوازنده فلوت، ارکستر «نغمه‌پردازان فروزان» به سرپرستی بهنام نظری گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند. 
 
 
کمدی «کوزوو» به پس‌تولید رسید
گوهر خیراندیش، بهناز جعفری، حمید ابراهیمی و امید روحانی از بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی سیدمیثم هاشمی‌طبا ایفای نقش کرده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا و تهیه‌کنندگی حسن کلامی بر اساس فیلمنامه‌ای از میثم هاشمی‌طبا چندی پیش در ژانر کمدی ساخته شد و این روزها مراحل پس از تولید را سپری می‌کند. گوهر خیراندیش، بهناز جعفری، حمید ابراهیمی و امید روحانی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌‌طبا ایفای نقش کرده‌اند. فرهاد آییش، بهاره کیان‌افشار، کورش تهامی، روشنک گرامی، سیاوش چراغی‌پور، هومن شاهی، مریم سعادت، بیوک میرزایی، بهرام ابراهیمی و فرزین محدث نیز دیگر بازیگران فیلم سینمایی «کوزوو» هستند. 
 
۵۲۴ اثر متقاضی شرکت در سی‌وچهارمین جشنواره کودک
 تاکنون صاحبان ۵۲۴ فیلم ایرانی و خارجی متقاضی حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، با پایان مهلت ارسال آثار بخش ملی، ۴۳۸ فیلم متقاضی حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شدند که این تعداد نسبت به دوره گذشته رشد قابل توجهی داشته است. همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره، ۴۴ فیلم سینمایی از ۳۰ کشور و ۴۲ فیلم کوتاه از ۲۱ کشور تا تاریخ یکم شهریورماه ارائه شده است و مهلت ارائه اثر به این بخش تا ۲۴ شهریور همچنان ادامه خواهد داشت. 
 
 
 
خاطرات غواص لشکر ۳۱ عاشورا منتشر شد
 کتاب «میهمانان ام‌الرصاص؛ خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر ۳۱ عاشورا» نوشته سیدجعفر حسینی‌ودیق توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسینی‌‌ودیق راوی و نویسنده این‌ کتاب می‌گوید مشغول زندگی عادی خود بوده و البته در پی عافیت‌طلبی نبوده اما خرداد سال ۹۴ که گفتند پیکر ۱۷۵ غواص دست‌بسته در راه شهرهاست، اولش باور نکرده و سپس گویی زمان در آن‌ نقطه برایش ایستاده است. حسینی می‌گوید هر بار که این خبر را می‌شنید، به دوردست‌ها می‌رفته؛ دوردست‌های آشنا، به لب کارون، خین، نقطه رهایی، اروند و ام‌الرصاص. آمدن پیکر غواصان دست‌بسته مقدمه‌ای می‌شود تا سیدجعفر حسینی که زمان جنگ در لشکر ۳۱ عاشورا غواص بوده است، سراغ خاطرات قدیم و همرزمانش برود و خاطرات‌شان از روزهای عملیات را گردآوری و تدوین و در کنار خاطرات خود منتشر کند. خاطرات راوی این ‌کتاب و دوستانش در قالب ۱۲ فصل تدوین شده‌اند که به ‌ترتیب‌ عبارتند از: کوه‌کمری‌ام! هَله اوشاقسان!، پادگان الغدیر، نخستین اعزام، عقبه خط دفاعی، خط مقدم فاو، موقعیت ریزه‌وندی، قدمگاه کارون، بزم خون در ام‌الرصاص، کربلای شلمچه، سال‌های دور از جبهه و کمینگاه جهنمی. 

Page Generated in 0/0070 sec