printlogo


کد خبر: 237408تاریخ: 1400/6/10 00:00
اخبار

توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  انجام شد
ارسال بسته‌های غذایی و حمایتی به مناطق سیل‌زده مازندران
در پی وقوع سیل اخیر در برخی مناطق شهرستان کجور استان مازندران، امدادرسانی به این مناطق در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار گرفت. مدیرعامل بنیاد احسان با اعلام این خبر گفت: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، از ابتدای وقوع حادثه سیل شهرستان کجور استان مازندران در این منطقه حضور پیدا کردیم و همچون گذشته اقدامات حمایتی و امدادی را برای مردم آسیب‌دیده این منطقه‌ انجام دادیم. 
سعید سلیمانی افزود: این اقدامات حمایتی با اعتباری حدود 5/2 میلیارد ریال بوده است. بنیاد احسان تلاش کرد با کمک گروه‌های جهادی و مردمی و اقدامات امدادی و حمایتی به یاری مردم این مناطق بشتابد. سلیمانی خاطرنشان کرد: در این حادثه و به دلیل لزوم دسترسی مردم به ضروریات زندگی، اقدام به ارسال ۵۰۰ بسته بهداشتی مقابله با کرونا شامل ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده و ۱۵۰ بسته‌ معیشتی ۷۲ ساعته کردیم. 
مدیرعامل بنیاد احسان درباره اقلام حمایتی ارسال‌شده به این استان گفت: با توجه به اینکه سیل به وسایل منازل ساکنان آسیب‌‌ زده بود، بنیاد احسان بر اساس بررسی و ارزیابی از میزان آسیب‌های وارد شده، لوازم مورد نیاز یک خانه شامل یخچال، فرش، اجاق گاز و تلویزیون را تأمین و جهت توزیع به منطقه ارسال کرده است.
 
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد
دستگیری ۳۲۰ تن از اراذل و اوباش
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳۲۰ تن از اراذل و اوباش و گردانندگان مراکز فساد و قمار در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی در حاشیه مرحله جدید طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی که در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا شد، اظهار کرد: سومین مرحله طرح اقتدار هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی برگزار شد. این مرحله بیشتر با حضور پلیس امنیت در فضای حقیقی انجام شد، گرچه به علت هجوم مجرمان مجازی علاوه بر ظرفیت پلیس امنیت از ظرفیت‌های پلیس فتا نیز استفاده شده است. 
وی افزود: در این مرحله از طرح اقتدار در حوزه پلیس امنیت، ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، مزاحمان نوامیس، گردانندگان مراکز فساد و قمار دستگیر شده و در اختیار قانون قرار گرفتند. ۱۰۵ نفر از این افراد اراذل و اوباش و ۱۲۰ نفر دیگر از مزاحمان نوامیس بودند. همچنین ۹ نفر سلاح گرم حمل می‌کردند و ۱۹ نفر نیز علاوه بر شرارت، در حوزه مشروبات الکلی نیز فعالیت می‌کردند. به گفته رئیس پلیس پایتخت، ۵۹ نفر از این افراد علاوه بر شرارت، حامل یا فروشنده مواد مخدر یا گرداننده مراکز قمار و فساد بودند. ۸ قبضه سلاح جنگی و ۱۴۰ قبضه سلاح سرد هم از متهمان کشف شد. به گفته سردار رحیمی، در این عملیات ۵۷ دستگاه بی‌سیم هم کشف شده و ۴۸ مرکز قمار با گردش میلیاردی در نقاط مختلف پایتخت کشف و منهدم شدند. 
 
کاهش 96/1 میلیارد مترمکعبی آب دریاچه ارومیه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از کاهش ۶۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه خبر داد. یاسر رهبردین در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: تراز فعلی دریاچه 74/1270 متر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 34/1271متر بود که آمار مقایسه‌ای نشان از کاهش ۶۰ سانتیمتری تراز دریاچه دارد. 
وی با اشاره به کاهش ۱۳۳۴ کیلومتری وسعت دریاچه اظهار کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۲۳۷ کیلومترمربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۰۷ کیلومترمربع بود. رهبردین تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بود. وی همچنین گفت: حجم آب دریاچه یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است. 
 
ایجاد آرامگاه‌های جدید در چند منطقه مختلف تهران
عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه‌اندازی آرامگاه‌های جدید در مناطق مختلف تهران گفت: در حال حاضر نباید تنها راه‌حل، افزایش مساحت بهشت‌زهرا‌(س) باشد. به گزارش فارس، جعفر شربیانی پس از استماع گزارش سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا‌‌(س)‌ در صحن شورا اظهار داشت: ظرفیت بهشت‌زهرا(س)‌ در حال پر شدن است و باید چاره‌ای در این زمینه اندیشید. وی گفت: باید ظرفیت‌های تهران را در نظر گرفت و آرامگاه‌ها را در چند منطقه از پایتخت راه‌اندازی و ایجاد کنیم. 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از این طریق می‌توانیم متوفیان را به مناطق دیگر منتقل کنیم، گفت: تنها راه‌حل، افزایش وسعت بهشت‌زهرا(س)‌ نیست و باید اقدامات دیگری هم انجام داد. مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) نیز در این جلسه با اشاره به تدفین روزانه 400 متوفی در این سازمان گفت: بیشترین قیمت قبر 25 میلیون تومان و کمترین قیمت رایگان است. سعید خال با بیان اینکه روزانه حدود 200 متوفی کرونایی و 200 متوفی غیرکرونایی در بهشت‌زهرا(س) آمارشان ثبت می‌شود، از هوشمندسازی سالن‌های تطهیر در سازمان بهشت‌زهرا(س) خبر داد و گفت:‌ طرح وان‌های هوشمند اموات هم اجرا شده است. 
وی افزود: ‌در تلاشیم سازمان بهشت‌زهرا(س) را توسعه دهیم. بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده فقط 3 تا 5 سال سازمان بهشت‌زهرا(س) ظرفیت دارد. خال با اشاره به اینکه تا شب گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر متوفای کرونا در سایت بهشت‌زهرا(س) پذیرش شده است، گفت: این آمار ۴۰درصد از متوفیان کل کشور است. 

Page Generated in 0/0112 sec