printlogo


کد خبر: 237450تاریخ: 1400/6/11 00:00
تاکنون بیش از 28 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است
آمار روزانه فوتی‌های کرونایی به ۵۹۹ نفر رسید

آمار مبتلایان به کرونا به بیش از 33 هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد متاسفانه در یک شبانه‌روز (ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه) ۵۹۹ بیمار «کووید-۱۹» در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس از روز سه‌شنبه تا دیروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۵۹۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران کرونایی هم بهبود یافته ‌یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» هم در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
گفتنی است تا‌کنون ۲۹ میلیون و ۶ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند. 
 
* بازگشت به طرح شهید سلیمانی می‌تواند راه‌حل کنترل کرونا باشد
اجرای طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های چشمگیری در کنترل بیماری «کووید-19» دارد که باید به آن اتکا کرد. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا را بسیار موثر دانست و با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون نماد کار گروهی و بین‌بخشی است، گفت: واکسیناسیون عمومی مؤثرترین، راهبردی‌ترین و کاراترین، روش پیشگیرانه در کاهش مرگ‌و‌میر و ابتلا به کرونا است. علیرضا زالی اجرای طرح واکسیناسیون «کووید-19» را یک فرآیند ملی توصیف کرد و ادامه داد: برای اجرای بی‌کم‌و‌کاست طرح واکسیناسیون، لازم است تمام نهادهای اجرایی کشور ذی مدخل این موضوع باشند. زالی از تعامل مؤثر شهروندان و نهادهای مرتبط با اجرای طرح‌های واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: حلاوت کاهش مرگ‌و‌میرهای کرونایی در استان تهران که دستاورد تسریع در روند واکسیناسیون است، گواه تلاش‌های فعالان این حوزه است. 
وی ضمن قدردانی از تلاش سپاه برای کمک به پایان دادن به بحران کرونا، تاکید کرد: در کنار تمام تلخ‌کامی‌هایی که کرونا برای کشور رقم زد، حضور خالصانه و مشارکت مجموعه سپاه برای کاهش اپیدمی ستودنی است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: در هر بخشی که مجموعه بهداشت و درمان در تهران برای کنترل کرونا و ارائه خدمت به مردم اعلام نیاز کردند، سپاه پاسداران جانانه و مخلصانه حضور داشت. وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد: بدون تردید با اتکا به این طرح می‌توان موفقیت‌های چشمگیری در کنترل کرونا داشت. رجعت به این طرح که نقطه کانونی آن بسیجیان و سپاهیان هستند، می‌تواند راه‌حل اساسی رفع بحران کرونا باشد.
 
* آمار واکسن‌های مصرفی در ایران از مرز ۲۸ میلیون دوز عبور کرد
آمار روزانه وزارت بهداشت از اجرای برنامه واکسیناسیون کشوری نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲۸ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۹ میلیون و ۹ هزار و ۶۲۳ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بر همین اساس، ۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۰۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 28 میلیون و 67 هزار و 827 نفر رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. 

Page Generated in 0/0059 sec