printlogo


کد خبر: 237451تاریخ: 1400/6/11 00:00
اخبار

توزیع داروی درمان «قارچ سیاه» در داروخانه‌های منتخب
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی «آمفوتریسین بی» در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد. دکتر حیدر محمدی با اشاره به کمبود مقطعی داروی آمفوتریسین بی‌که به دلیل افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ ‌سیاه) گفت: در گذشته میزان نیاز ماهانه کل کشور به این دارو تنها ۸ تا ۹ هزار عدد بود اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا دلتا، میزان مصرف 2 ماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید. وی افزود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام کرد و داروی مورد نیاز روز گذشته وارد کشور و پس از شناسه‌گذاری تحویل شرکت‌های پخش شد. مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آمفوتریسین بی ‌از ۹ شهریور در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد. بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به گفته وی واردات داروی آمفوتریسین تا رفع نیاز کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد، اگر چه منطق و قوانین جاری کشور حکم می‌کند به منظور مدیریت هر چه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت درمان انجام شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید در اجرای این راهنماهای الزامی نظارت کنند. 
***
تعویض پلاک در ۲  مرکز تهران بدون پیاده شدن از خودرو
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از تعویض پلاک اینترنتی در ۲ مرکز تعویض پلاک در تهران خبر داد. سرهنگ محمدی اظهار کرد: در شماره‌گذاری اینترنتی، شخص در کمتر از ١٠ دقیقه خدمات دریافت می‌کند و این دریافت خدمات بدون پیاده شدن فرد از خودرو است. وی با تاکید بر اینکه همه خودروها خدمات دریافت می‌کنند، گفت: به هر کسی که بتواند ثبت‌نام کند، از پیکان و پراید تا هر نوع خودروی دیگر خدمات ارائه می‌کنیم. محمدی ادامه داد: این خدمت‌رسانی دایر است و هم در مرکز میثم و هم در مرکز خاوران فعال است و بزودی در کلانشهرهایی مثل اصفهان و خراسان نیز راه‌اندازی خواهد شد. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این خدمات بسیار خوبی است، گفت: از عموم شهروندان که نمی‌توانند نوبت بگیرند انتظار داریم به شماره‌گذاری اینترنتی مراجعه کنند. ٨۵ درصد عملیات با تلفن همراه در منزل‌شان انجام می‌شود و صرفا برای ١٠ تا ١۵ درصد به مرکز مراجعه می‌کنند که صرفا برای بازدید خودرو و فک و نصب پلاک خواهد بود. همچنین هیچ تماسی بین شهروندان و همکاران ما برقرار نمی‌شود و از خودرو پیاده نمی‌شوند. 
***
مشارکت 55 هزار پایگاه بسیج در پویش «اطعام» و «احسان حسینی»
رئیس کمیته امداد از مشارکت 55 هزار پایگاه مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور در راستای اجرای پویش اطعام و احسان حسینی خبر داد. سیدمرتضی بختیاری با تقدیر از نقش برجسته بسیج در تحقق اهداف نظام گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا شکل گرفته و تاکنون ۳ مرحله این پویش با مشارکت نهادها، بسیج، گروه‌های جهادی، مردم و مراکز نیکوکاری مسجد‌محور با موفقیت به مرحله اجرا رسیده است. وی با بیان اینکه در ۳ دوره پیشین این پویش بیش از 50 میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، ادامه داد: همچنین طی این مدت 6 میلیون و 100 هزار بسته معیشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم و صعب‌العبور به خانواده‌های نیازمند ارائه شد. رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مرحله جدید پویش اطعام و احسان حسینی با نام مبارک سردار دل‌‌ها، شهید حاج‌قاسم سلیمانی جلوه نورانی گرفته است، ادامه داد: این پویش در قالب همکاری و تفاهم کمیته امداد با بسیج مستضعفین و گروه‌های جهادی در حال اجرا است و تاکنون 3300 آشپزخانه و مرکز اطعام راه‌اندازی شده است. بختیاری به مشارکت 103 هزار نیروی داوطلب در اجرای پویش اطعام و احسان حسینی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مرحله از پویش، از ابتدای ماه محرم بیش از 20 میلیون وعده غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. وی گفت: همچنین حدود یک میلیون بسته غذایی با مشارکت 55 هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی به نیابت از سردار سرافراز شهید سلیمانی به خانواده‌های محروم ارائه شده است. 
***
نوسازی بافت فرسوده پایتخت با همراهی شهرداری و وزارت راه‌و‌شهرسازی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نوسازی بافت فرسوده پایتخت با همراهی شهرداری و وزارت راه‌و‌‌شهرسازی در این دوره مدیریت شهری خبر داد. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌های شورای اسلامی ششم شهر تهران اظهار کرد: در این زمینه جداولی طراحی شده و اولویت‌ها مشخص است، که از آن جمله می‌توان به موضوع آلودگی هوا، کاهش بار ترافیکی تهران، نوسازی بافت فرسوده، ارائه خدمات به موقع به شهروندان و... اشاره کرد. وی افزود: یکی از موضوعاتی که در شورای چهارم به‌ طور ویژه پیگیری و اجرا شد نوسازی بافت فرسوده بود که خوشبختانه در این دوره نیز وزیر راه‌وشهرسازی (آقای رستم قاسمی) بحث‌هایی را در این زمینه داشته است که قاعدتا ما این موارد را دنبال خواهیم کرد. چمران با اشاره به ظرفیت دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: ما در این دوره حداکثر استفاده را خواهیم کرد و باید هماهنگی لازم با دولت و شهرداری تهران وجود داشته باشد تا به نتیجه برسیم، همچنین از ظرفیت وزارت راه‌و‌‌شهرسازی برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت استفاده خواهیم کرد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه احتمال دارد مدارس و دانشگاه‌ها در آستانه مهرماه بازگشایی شوند، گفت: در این زمینه پیشنهادی داده شد که کمیته‌ای در ارتباط با آمادگی شهرداری تهران برای مهرماه تشکیل شود و این موضوع در حال پیگیری است و با توجه به شکل‌گیری کمیسیون‌ها قاعدتا این کمیته تشکیل خواهد شد. 

Page Generated in 0/0068 sec