printlogo


کد خبر: 237458تاریخ: 1400/6/11 00:00
ایلیوشین به کمک تالاب رفت عملیات آتش‌نشانی هواپیمای سپاه بر فراز تالاب انزلی
حمله به آتش

آتش به جان تالاب انزلی افتاده و نیزارهای آن در حال شعله کشیدن است. سازمان محیط‌زیست گیلان آتش‌سوزی را عمدی و با هدف زمین‌خواری معرفی کرده و عنوان داشته در صورت عدم مهار آتش پیش‌بینی می‌شود 50 هکتار از اراضی تالاب انزلی طعمه حریق شود. در همین راستا استاندار گیلان از بازداشت ۲ مظنون در این زمینه خبر داده است. آتش‌سوزی تالاب انزلی که از روز هشتم شهریور در نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی آغاز شد به دلیل‌ شرایط نامناسب جغرافیایی، امکان دسترسی نیروهای امدادی برای مهار آتش را با مشکل رو‌به‌رو کرد و باعث شد فرآیند کنترل این حادثه زمانبر شود. بعد از گذشت چند روز و تلاش بی‌وقفه همه دستگاه‌ها اعم از آتش‌نشانی، یگان محیط‌زیست، منابع طبیعی، یگان حفاظت از جنگل‌ها و سپاه، آتش همچنان در تالاب انزلی شعله‌ور است. آب‌پاشی توسط بالگرد هوایی سازمان ‌امداد هوایی کشور نیز نتوانسته منجر به مهار کامل آتش شود لذا از این رو یگان محیط‌زیست استان گیلان خواستار اعزام هواپیمای ایلیوشین با قابلیت حمل 40 هزار لیتر آب برای مهار کامل این حریق گسترده شد. 
در همین زمینه امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه منطقه درگیر آتش‌سوزی است، گفت: طی روزهای گذشته با استفاده از بالگردها سعی کردیم تا آتش را در منطقه خاموش کنیم اما متاسفانه موفق نشدیم، از همین رو درخواست امداد هوایی کردیم تا با اعزام هواپیماهای آبپاش بتوانیم آتش را در منطقه به طور کامل مهار کنیم. 
با اعلام این درخواست، سپاه پاسداران به منظور جلوگیری از گسترش آتش در منطقه، این هواپیما را که چندی پیش درکشور ترکیه در عملیات مهار آتش جنگل‌های این کشور حضور داشت، به منطقه آتش‌سوزی اعزام کرد. 
در این زمینه فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با اشاره به تلاش سپاه در کنار سایر مجموعه‌ها برای اطفای حریق تالاب انزلی گفت: هواپیمای ایلیوشین به انزلی رسید. 
سرهنگ مهدی صفاتی اظهار داشت: از چند روز گذشته آتش در نقاط مختلف تالاب انزلی به صورت پراکنده شعله‌ور بوده و از همان روز نخست سپاه انزلی در کنار سایر مجموعه‌ها پای‌ کار است. 
فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی تصریح کرد: از روز دوشنبه که حجم آتش‌سوزی گسترده‌تر شده است بسیجیان در کنار مجموعه‌های دیگر به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند. 
صفاتی با بیان اینکه بیش از 50 نفر از نیروهای بسیجی را برای باز کردن مسیر و کمک به سایر نیروهای تخصصی اعزام کردیم، گفت: همچنین در برخی مناطق که امکان تردد خودروهای سبک وجود ندارد نیروهای بسیجی اقدام به پشتیبانی به وسیله خودروهای کمک‌دار می‌کنند. 
گفتنی است روز گذشته هواپیمای ایلیوشین با پرواز بر فراز محل آتش‌سوزی در تالاب انزلی اقدام به تخلیه آب روی محل آتش‌سوزی کرد.

Page Generated in 0/0067 sec