printlogo


کد خبر: 237462تاریخ: 1400/6/11 00:00
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات برنامه‌های خود را تشریح کرد
نیازمندترها باید یارانه بیشتری بگیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما درباره شفافیت در این وزارتخانه گفت: افرادی که تعداد آنها کم هم نیست در این وزارتخانه نفوذ کرده‌اند و ما به‌ صورت جدی مبارزه با فساد را آغاز کرده‌ایم. در چند روز گذشته، برخی مدیران برکنار شده‌اند و به هیچ عنوان با مسأله فساد مماشات نمی‌کنیم و برای برخورد قضایی با این افراد، دوستان دیگری کار‌ها را پیگیری می‌کنند. 
حجت‌الله عبدالملکی  با تأکید بر اینکه «قطعا مبارزه با فساد را بر اساس سیاست‌های رسانه‌ای به اطلاع مردم می‌رسانیم»، افزود: ده‌ها نفر که در ستاد‌های انتخاباتی دوره‌های گذشته حضور داشتند در مسؤولیت‌های اقتصادی قرار داده شده‌اند که ‌شناختی از آن بخش ندارند و بخشی از ناکارآمدی نیز به‌‌ دلیل انتصاب این افراد است. 
 عبدالملکی با ابراز اینکه چه‌ دلیلی دارد فردی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده است مدیرعامل یا رئیس هیأت‌مدیره بخشی باشد که هیچ درکی از آن موضوع ندارد، گفت: اگر رئیس‌جمهور پای مبارزه با فساد باشد، قطعا این کار انجام می‌شود و اگر نباشد، مبارزه با فساد انجام نخواهد شد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق‌الناس و در دست ما امانت است که تلاش می‌کنیم به ‌صورت سالم و کارآمد فعالیت کنند. 
عبدالملکی شرکت‌ها و کارخانجات این وزارتخانه مانند صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی را متعلق به مردم دانست و تصریح کرد: تاکنون این شرکت‌ها خوب مدیریت نشده‌اند که تلاش می‌کنیم تیم مدیریتی بسیار قوی‌ای برای اداره این بخش‌ها به‌کار بگیریم. باید با تعارض منافع در همه بخش‌های دولت مبارزه شود، بنابراین به معاونان و رؤسای صندوق‌های این وزارتخانه گفته‌ام باید کمیته مقررات‌زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و رفع تضاد منافع تشکیل دهند. 
عبدالملکی گفت: با توجه به اینکه مسؤولیت هماهنگی و دبیری شورای‌عالی اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده است و این وزارتخانه مسؤول پیگیری موضوع اشتغال و هماهنگی میان دیگر دستگاه‌ها است، تلاش می‌کنیم بستر مناسب برای تحقق ایجاد یک‌‌میلیون شغل در سال را فراهم کنیم. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرارگاه فرماندهی اشتغال را با حضور دستگاه‌های عضو شورای‌ عالی اشتغال و دیگر نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی ایجاد می‌کنیم که زمینه تسهیل و نظارت بر روند اشتغال‌زایی فراهم شود. 
عبدالملکی درباره اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها به ‌صورت کامل اجرا نشد، چون اطلاعات رفاهی مردم را نداریم. هدفمند کردن یارانه یعنی افرادی نباید یارانه بگیرند، افرادی کمتر و افرادی هم بیشتر دریافت کنند که عمده این اتفاق معطل بانک جامع اطلاعات رفاهی است ولی اینکه چقدر می‌شود یارانه‌ها را افزایش داد طبیعتا وابسته به منابع دولتی و منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها است. ما این جهت‌گیری را داریم تا افرادی که نیازمند‌تر هستند و مشکلات بیشتری دارند یارانه بیشتری بگیرند. 
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بنا داریم در طول یک سال، سامانه داده رفاهی ایرانیان را به یک بلوغ برسانیم تا بتوانیم بیشتر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را با اطمینان بالای 96درصد مبتنی بر این سامانه انجام دهیم.

Page Generated in 0/0293 sec