printlogo


کد خبر: 237468تاریخ: 1400/6/11 00:00
اخبار

حضور آمریکا در کشورها هیچ‌گاه امنیت‌آفرین نبوده است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته هیات دولت با اشاره به رخدادهای اخیر افغانستان، آنچه حداقل در ۲ دهه گذشته در افغانستان رخ داده را تابلویی گویا از تجاوز و نقض آشکار حقوق انسان‌ها در عصر حاضر توصیف و تصریح کرد: اگر فقط به تعداد زنان و کودکانی که در این سال‌ها در افغانستان کشته یا دچار جراحت یا نقص عضو شده‌اند توجه کنیم، خواهیم دید چه فاجعه‌ای به شکل خاموش در این کشور در جریان بوده است. 
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تجربه حضور آمریکا در کشورها و نقاط مختلف جهان گواه آن است که این حضور هیچ‌گاه امنیت‌آفرین نبوده، بلکه برعکس مخل امنیت و ثبات و آرامش بوده است، ادامه داد: آمریکایی‌ها با چنین سابقه و عملکردی به جای آنکه در دادگاه افکار عمومی جهانیان پاسخگو باشند، با بهانه‌سازی‌های مختلف به فضاسازی علیه کشورهای دیگر می‌پردازند. 
رئیسی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها به بهانه مسائلی، علیه کشورمان فضاسازی می‌کنند که پاسخ آنها موجود است و اینجا از دستگاه‌های مسؤول و از جمله رسانه ملی می‌خواهم پاسخ اینگونه اتهامات و انگ‌زدن‌ها را به شکل مناسب ارائه کنند. 
رئیس‌جمهور در پایان ارتقای سطح تعاملات و افزایش تبادلات با کشورهای همسایه را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: فعال‌ترین دیپلماسی دولت باید با همسایگان جریان داشته باشد و باید همه تلاش خود را برای افزایش تجارت و همکاری اقتصادی با همسایگان به کار گیریم، چرا که زمینه‌های مناسبی نیز برای تقویت این مناسبات و افزایش سهم ایران از تبادلات منطقه‌ای وجود دارد. 
***
در احکامی جداگانه از سوی رئیس جمهور انجام شد
انتصاب معاونان حقوقی و امور زنان و خانواده
رئیس‌جمهور طی حکمی محمد دهقان را به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی طی حکمی محمد دهقان را به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد. 
دهقان متولد سال ۱۳۴۱ مشهد، دانش‌آموخته دکترای تخصصی حقوق خصوصی و از آزادگان سرفراز کشور و دارای سابقه ایثارگری است که ۴ دوره نمایندگی مجلس، عضویت در هیات‌رئیسه و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و عضو حقوقدان شورای نگهبان را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود دارد. 
محمد دهقان، مدرک کارشناسی، ارشد و دکترای حقوق خود را در دانشگاه تهران دریافت کرده است و از سال 1383 به مدت 15 سال عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و 7 سال هم عضو هیات‌رئیسه مجلس و در 2 سال اخیر هم عضو حقوقدانان شورای نگهبان بوده است. 
همچنین رئیس‌جمهور طی حکمی انسیه خزعلی را به معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده منصوب کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، خزعلی متولد ۱۳۴۲ قم و دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب است و تحصیلات حوزوی را تا سطح ۳ در حوزه علمیه خواهران قم پشت سر گذاشته است. 
ریاست دانشگاه الزهرا(س)، ریاست پردیس دانشگاه رضوی، عضو هیات علمی دانشگاه و دانشجو و استاد نمونه کشوری از جمله سوابق علمی و مدیریتی انسیه خزعلی است. 
***
همکاری با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک رشته توئیت درباره ملاقاتش با نخست‌وزیر امارات عربی متحده در حاشیه نشست بغداد نوشت: در حاشیه اجلاس همکاری و مشارکت در بغداد، گفت‌وگوی مثبت و صمیمانه‌ای با شیخ محمد بن راشد نخست‌وزیر امارات عربی متحده داشتم. وی افزود: ایران و امارات می‌توانند در مسیر همکاری و تحقق سیاست و دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند. امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این گفت‌وگو از نیات مثبت و اراده رهبران ۲ کشور برای تحکیم مناسبات سخن گفتیم و بر روابط برادرانه ۲ کشور تأکید کردیم. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد مناسبات فی‌مابین و تحقق همکاری‌های منطقه‌ای، با همسایگان مشورت، همدلی و همکاری می‌کنیم. وی همچنین نوشت: کار با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است. 
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
اجازه نمی‌دهیم دشمنان امنیت و آرامش منطقه را به هم بریزند
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نخواهیم گذاشت کشورهایی در قالب ستیزه‌جویانه، امنیت و آرامش منطقه را بر هم بزنند، گفت: مسابقات غواصی عمیق ارتش‌های جهان نشان از همبستگی ملت‌هاست. امیردریادار شهرام ایرانی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی غواصی عمیق ارتش‌های جهان که به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندر کنارک برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی همواره منادی صلح و دوستی بوده و دست دوستی به ملت‌ها داده است، افزود: مطمئن باشید هیچ‌‌گاه نخواهیم گذاشت کشورهایی در قالب ستیزه‌جویانه بخواهند امنیت و آرامش را در منطقه به هم بزنند. ما روی پای خود ایستاده‌ایم و امروز به عنوان کشوری مستقل از حوزه دریا حفاظت می‌کنیم. 

Page Generated in 0/0171 sec