printlogo


کد خبر: 237473تاریخ: 1400/6/11 00:00
نمایش به یادماندنی ستاره‌جیرفتی در پاراالمپیک‌توکیو
روز افروز

سعید افروز، پرتابگر نیزه ایران با کسب هشتمین طلای کاروان ایران در پاراالمپیک توکیو به روند طلایی روزهای اخیر ادامه داد. در حالی که در چند روز اخیر در همان ساعات اولیه صبح شاهد طلایی شدن ورزشکاران ایرانی بودیم، دیروز نیز این روند در استادیوم ملی توکیو ادامه داشت. مسابقات دوومیدانی بازی‌های پاراالمپیک 2020 توکیو با رقابت ورزشکاران در پرتاب نیزه کلاس F34 دنبال شد. نماینده ایران در این رقابت سعید افروز بود که با پرتابی به میزان 05/40 متر به مدال طلای پاراالمپیک 2020 توکیو دست یافت. پرتاب سوم افروز نه تنها او را به مدال طلا رساند، بلکه وی را رکورددار جدید پرتاب نیزه پارادوومیدانی در کلاس F34 در سطح جهان و پاراالمپیک کرد؛ اتفاقی که در روزهای اخیز نیز برای دیگر طلایی‌های ایران رخ داده بود و آنها موفق به شکستن رکوردهای مختلف شده بودند. ستاره بی‌چون و چرای مسابقات دیروز پارادوومیدانی در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسی نبود جز سعید افروز، هشتمین طلایی کاروان ایران و رکورددار جدید پرتاب نیزه کلاس F34. برای دستیابی به مدال طلای مسابقات پرتاب نیزه کلاس F34 بازی‌های پاراالمپیک 2020 توکیو، مدعی کم نبود؛ از چین و عراق گرفته تا فرانسه و کلمبیا اما در بین تمام آنها ستاره جیرفتی کاروان ایران چیز دیگری بود. پرتابگران همه بدن‌هایی ورزیده داشتند و غالبا پرتاب‌هایی خوب اما دیروز، روز سعید افروز بود؛ جوانی که جثه‌اش در قیاس با برخی رقبا ترکه‌ای به نظر می‌رسید. افروز با پرتاب‌های خود اما همه را متعجب کرد و دیگر فیلمبردار تلویزیون ژاپن سراغ «دیه‌گو فرناندو مندس» کلمبیایی نرفت که تا پیش از افروز رکوردشکن پاراالمپیک بود. افروز با 4 پرتاب کار را تمام کرد و نیزه را بیش از 40 متر پرتاب کرد. او که از موفقیتش اطمینان داشت، دیگر به دنبال پرتاب‌های پنجم و ششم هم نرفت و منتظر پرتاب مائوریسیو والنسیای کلمبیایی ماند. همه کارهای افروز به یادماندنی شد؛ چشمان گریانش در زمان پرتاب‌های والنسیای کلمبیایی و اینکه هر لحظه به طلا نزدیک‌تر می‌شد، بوسه چندباره‌اش به نقش پرچم ایران روی پیراهنش، توسل مدامش به ائمه در زمان پرتاب‌ها و ژست نابش در کنار تابلوی رکوردشکنی. دیروز روز افروز بود؛ روزی طلایی و به یادماندنی. 
 
* افروز: در پاراالمپیک بعدی دوباره رکوردشکنی می‌کنم
پرتابگر طلایی ایران در پاراالمپیک 2020 توکیو وعده داد 2024 پاریس دوباره رکورد پاراالمپیک را خواهد شکست. سعید افروز بعد از دستیابی به مدال طلای مسابقات پرتاب نیزه کلاس F34 بازی‌های پاراالمپیک 2020 توکیوگفت: این مدال برای من خیلی مهم است، چون برای رسیدن به آن خیلی تلاش کردم. اعضای خانواده‌ام و مردم در این مدت خیلی برای من انرژی مثبت فرستادند و خیلی خوشحالم با شکستن رکورد جهان و پاراالمپیک به مدال طلا رسیدم. 
افروز اظهار داشت: پاراالمپیک بالاترین رویداد ورزشی معلولان است و بهترین‌های دنیا در آن شرکت می‌کنند. در گروه و کلاس ما هم امروز رکورددار جهان و رکورددار پاراالمپیک حضور داشتند و کارم خیلی سخت بود. من برای رسیدن به این آمادگی و رکورد خیلی سخت کار و تلاش کردم و خوشبختانه به هدفم رسیدم. وی در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید واکنش مردم به این مدال چیست؟» تصریح کرد: قبل از اینکه به اینجا بیایم و مدال بگیرم، مردم برای من خیلی انرژی مثبت می‌فرستادند و می‌گفتند حتی اگر مدال هم نگیری، با حضور در پاراالمپیک کار بزرگی کرده‌ای. با این اوصاف اطمینان دارم امروز با موفقیت من مردم خیلی خوشحال و از عملکردم راضی هستند. پرتابگر نیزه ایران همچنین خاطرنشان کرد: بعد از موفقیت در توکیو خودم را برای درخشش در مسابقات جهانی، بازی‌های پاراآسیایی و بعد از همه اینها پاراالمپیک پاریس آماده می‌کنم. حتما در پاریس بهتر از امروز ظاهر خواهم شد و رکورد پاراالمپیک را دوباره می‌شکنم. من از توکیو که بازگردم، دوباره سخت تمرین می‌کنم، چون برای نتیجه بهتر باید بیشتر تمرین کنم. وی در ادامه یادآور شد: از روزی که تمریناتم را شروع کردم، نگاهی مثبت داشتم و سخت تمرین می‌کردم. اطمینان داشتم اگر سخت تلاش کنم، خدا هم نظر مثبتی به من خواهد داشت و بهترین نتیجه را خواهم گرفت. من برای رسیدن به مدال تمام تلاشم را کردم و در اینجا باید از مسؤولان تشکر کنم که مرا حمایت کردند. این مدال حاصل کار جمعی است. 
افروز درباره توسلش در جریان پرتاب‌ها هم گفت: وظیفه من فقط تمرین است و نتیجه با خداست. می‌دانستم خدا بخواهد نتیجه خواهم گرفت و کسی نمی‌تواند دخالت کند. من فقط از خدا کمک می‌خواستم و از او مدد می‌گرفتم و اطمینان داشتم او برای من بهترین‌ها را می‌خواهد. وی در خاتمه اظهار داشت: مدالم را با تمام وجود به رهبر عزیزم، مردم کشورم که امیدوارم خوشحال شده باشند و البته خانواده‌ام و مربی‌ام تقدیم می‌کنم.

Page Generated in 0/0303 sec