printlogo


کد خبر: 237545تاریخ: 1400/6/14 00:00
اخبار

ضرب‌الاجل بیمه‌ها برای نسخه‌نویسی الکترونیک
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از لحاظ آماری در ماه حدود ۴۸۰ میلیارد تومان تبادل مالی با بخش‌های سرپایی انجام می‌شود که ۴۴۰ میلیارد تومان آن به صورت الکترونیک مبادله می‌شود که در کل در بخش سرپایی درصد موفقیت ما بسیار بالاست. دکتر مهدی رضایی گفت: شاخص کشوری ما در نسخه‌نویسی الکترونیک هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد است. البته این شاخص در بخش‌های دولتی و غیردولتی قدری متفاوت است به نحوی که در بخش خصوصی به طور میانگین ۵۵ درصد و در بخش دولتی به طور میانگین حدود ۵۰ درصد این اقدام انجام شده است. وی در ادامه افزود: بیش از ۹۰درصد مراکز ارائه‌دهنده خدمت به نسخه‌نویسی الکترونیک دسترسی دارند. رضایی افزود: با توجه به محدودیت زمانی که در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده، از آذر‌ماه سازمان‌های بیمه‌‌گر اجازه ندارند پرداختی برای اسناد غیر‌‌الکترونیک داشته باشند و بر اساس زمان‌بندی این اقدام تا آبان‌ماه سال جاری باید تحقق یابد. البته مشکلات برق در تابستان، تشدید بیماری کرونا، تغییر دولت و انتخابات نظام پزشکی در سرعت کار ما تاثیرگذار بود که امیدواریم با رفع محدودیت‌های ذکر شده و همراهی پزشکان و سایر ارائه‌دهندگان خدمات درمانی به این هدف دست یابیم. 
 
تداوم بارندگی‌ در برخی نقاط کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد‌وبرق در ۱۲ استان کشور، از تداوم این شرایط جوی در برخی نقاط تا ۵ روز آینده، همچنین وزش باد شدید و خیزش گردو‌خاک در نوار شرقی کشور تا هفته آینده خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: از روز یکشنبه (امروز) بارش باران، رگبار و رعد‌و‌‌برق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما بویژه در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵، ۱۶ و ۱۷ شهریور) در اردبیل و سواحل دریای خزر رشد ابر و بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی ۵ روز آینده در برخی نقاط ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، وقوع رگبار و رعد‌و‌برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است. 
 
هشدار پلیس درباره سامانه جعلی ثنا
معاون اجتماعی پلیس فتای تهران درباره سامانه جعلی ثنا هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی درباره هشدار پلیس درباره سامانه جعلی ثنا گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری پیامک‌هایی است که تحت عنوان سامانه ثنا در حال واصل شدن است. وی ادامه داد: این پیامک‌ها حاوی لینکی است که وقتی بر آن کلیک می‌کنید سایتی برای شما باز می‌شود و همزمان بدافزاری روی تلفن همراه نصب می‌شود. پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی بلافاصله وجوهی که در کارت بانکی است، استخراج می‌شود. وی ادامه داد: زمانی که پیامک‌های اینچنینی به شهروندان ارسال می‌شود باید دقت شود که اولا سامانه ثنا سرشماره‌های مشخصی دارد که به هیچ عنوان توسط تلفن‌های همراه برای کاربران واصل نمی‌شود. از سوی دیگر سامانه ثنا از کسی درخواست پول نمی‌کند و لینک برای ورود کاربر ارسال نمی‌کند. وی افزود: شهروندان اگر با چنین موضوعی مواجه شدند ضمن اطلاع دادن آن شماره به پلیس به هیچ عنوان روی لینک فرستاده شده کلیک نکنند. 
 
تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند ۴ قلو به بالا
مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی گفت: خانوارهای دارای فرزند ۴ قلو به بالا با همکاری و مساعدت ستاد مسکن بهزیستی کشور و نهادهای دیگر در اولویت دریافت مسکن قرار می‌گیرند. فاطمه عباسی گفت: بهزیستی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش جمعیت و همچنین سیاست‌های تشویقی فرزندآوری خدماتی را به خانواده‌های چندقلو ارائه می‌دهد. وی با اشاره به ارائه خدمات به 16 هزار و 175 هزار خانوار چندقلوی تحت پوشش افزود: از این تعداد 4 هزار و 645 خانوار دارای فرزند 3 قلو به بالا هستند و 11 هزار و 530 خانوار دارای فرزند 2 قلو هستند. عباسی در بیان شرایط دریافت خدمات بهزیستی ویژه خانوارهای چندقلو، عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات برای خانواده‌های 2 قلو تنها به دهک‌های یک تا ۳ درآمدی خدمات ارائه می‌شود اما خانوارهای 3 قلو به بالا بدون محدودیت دهک درآمدی از خدمات بهره‌مند می‌شوند. عباسی، پرداخت مستمری را یکی دیگر از خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو برشمرد و گفت: مستمری با توجه به بعد خانوار در سال 1400 از 900 هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان پرداخت می‌شود. 
 
تمهیدات لازم برای بازگشایی آبرومند مدارس اندیشیده شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نزدیک شدن به زمان آغاز سال تحصیلی را امری مهم خواند و گفت: لازم است برای آغاز به کار مدارس تمهیدات لازم اندیشیده شود تا شاهد روندی آبرومند در این زمینه باشیم لذا باید به تناسب ماهیت سازمانی، کاری را که در دست انجام داریم، سرعت دهیم تا در روند بازگشایی مطلوب سهیم باشیم. حسن ملکی در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی به منظور بررسی روند رمزینه‌های سریع پاسخ گفت: بحث دروس آموزش غیرحضوری که از آن به عنوان برنامه درسی فشرده نام برده می‌شود، از دیگر اقداماتی است در دست انجام است و باید برای آماده کردن آن تلاش کنیم. بخش دیگری که در دست اقدام داریم و لزوما برای آغاز سال تحصیلی نیست اما باید تعیین تکلیف نهایی شود، تکمیل راهنماهای برنامه درسی است. 

Page Generated in 0/0052 sec