printlogo


کد خبر: 237548تاریخ: 1400/6/14 00:00
وزیر بهداشت‌:
بازگشایی مدارس منوط به روند واکسیناسیون است

با وجود اینکه 2 هفته به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1401- 1400 مانده است اما هنورتصمیم قاطعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ نشده است. در این باره  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قطعا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع منوط به روند واکسیناسیون است. دکتر بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت واکسیناسیون دانشجویان تاکید کرد: همه اساتید دانشگاه‌ها که اغلب در سنین بالا هستند واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته آینده انجام می‌شود. 
وی در ادامه بیان کرد: بسته به میزان واکسیناسیون، بازگشایی نیز عملیاتی خواهد شد تا دانشگاه‌ها به وضعیت عادی و کلاس‌های حضوری بازگردند. وزیر بهداشت با اشاره به برنامه گسترده تامین واکسن با واردات و حمایت از تولید داخلی، افزود: بعد از تامین و توزیع واکسن، انتظار می‌رود مردم و مسؤولان نیز یاریگر ما در تسریع واکسیناسیون باشند.
نحوه واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس توضیحاتی ارائه کرد. مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: رانندگان در تعهد و توافق ما بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار دارند. باید ابتدا ثبت‌نام مدارس کامل و قراردادها منعقد شود. وقتی که مشخص شد فلان راننده مسؤولیت سرویس یک مدرسه را عهده‌دار شده است، اسامی تجمیع می‌شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه با در اختیار قرار گرفتن اسامی، فهرست در یک سامانه ثبت و واکسیناسیون برای این گروه نیز انجام می‌شود، گفت: البته یکسری از این رانندگان با اعلام شرایط سنی واکسن و همچنین قرار گرفتن در گروه تاکسیرانان، واکسن دریافت کرده‌اند اما برای مابقی نیز کار انجام خواهد شد؛ ولو قرار باشد روزهای محدودی در هفته با مدارس همکاری کنند. حمیدی پیش از این اعلام کرده بود واکسیناسیون بیش از ۹۲ درصد فرهنگیان در مرحله اول انجام شده و تزریق دوز دوم نیز با همکاری دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی در سطح کشور آغاز شده است و تا چند روز آینده به پایان می‌رسد. 
جبران یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی
معاون وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: یادگیری مهارت‌های پایه، سنگ بنای یادگیری‌های بعدی است؛ برنامه ما برای ابتدای سال تحصیلی این است که با همکاری معلمان «طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت‌های پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی» را با جدیت دنبال کنیم. رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در سال گذشته، یکی از استراتژی‌های معاونت آموزش ابتدایی، شناسایی ضعف‌های احتمالی در یادگیری مهارت‌های پایه است. 

Page Generated in 0/0059 sec