printlogo


کد خبر: 237577تاریخ: 1400/6/15 00:00
اخبار

طوری تصمیم نمی‌گیریم که مردم صبح تازه خبردار شوند
 
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گفت: شرط ما برای مدیران دولت، فسادستیزی است. ما باید اعتماد آسیب‌دیده مردم را اصلاح کنیم و صادق‌الوعد باشیم. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با بیان امیدواری به همکاری مردم اظهار داشت: مردمی بودن محوری است که همواره باید مورد توجه دولت و مسؤولان باشد. مردم باید دولت را از خودشان بدانند. من سعی کرده‌ام در هر جایی که بودم ارتباط خودم با مردم را حفظ کنم. من در این ۲ استانی که رفتم سعی کردم در بخشی از سفر با مردم ارتباط داشته باشم. این از آن حیث است که مسؤولان در هر سطحی بدانند باید با مردم ارتباط داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: باید رفت صحنه را دید. «شنیدن کی بود مانند دیدن؟». من نشستم با مدیران تا ببینم چه راهکاری می‌توان اندیشید. من بی‌اطلاع از شرایط استان‌ها نیستم. ما در خدمت وزرا در این سفرها بودیم. وزرا و مدیران استانی با هم نشستند و به راهکار رسیدند و اقدامات شروع خواهد شد. 
رئیس‌جمهور گفت: مردم وضعیت تورم و گرانی را می‌دانند، این بازمی‌گردد به تصمیماتی که از قبل گرفته شده است. تیم اقتصادی دولت شبانه‌روز کار می‌کند تا آرامش به بازار بازگردد. عزیزان وزرا مشغول ‌کار شده‌اند تا با کارهایی که انجام شده، گام‌هایی برداشته شود که به افزایش تولید و پایان دادن به رکود و کاهش تورم بینجامد. وی خاطرنشان کرد: ما یک ظرفیت معطل مثلا 40 درصد کارخانجات را داریم که به ‌دلایل مختلف این ظرفیت بیکار مانده است. ما افزایش تولید را در دستور کارمان داریم. رئیسی تاکید کرد: از همین جا به تولید‌کنندگان می‌گویم تولید را افزایش دهید و زمینه برای افزایش صادرات دارد مهیا می‌شود. وی با تأکید بر اینکه قوه عاقله در تصمیم‌گیری‌ها اندیشه می‌کند، عنوان داشت: یک جمعی از درون و بیرون دولت هستند که مسائل مختلف را بررسی می‌کنند و هر وقت بحث‌ها آماده می‌شود، به ستاد اقتصادی دولت می‌آورند و در دولت تصمیم‌گیری می‌شود و بعد هم مردم را حتما در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌دهیم و غیابا تصمیمی نخواهیم گرفت که مردم صبح بلند شوند ببینند تصمیمی گرفته شده و اصلا مطلع نیستند. رئیس‌جمهور افزود: معاون اول مسؤول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است تا یک آهنگ مشخصی داشته باشد. تمام بخش‌ها به ‌دلیل جایگاه معاون اول با هماهنگی کار می‌کنند. 
 
خود را مکلف به «پیوست عدالت» در قانون‌گذاری می‌دانیم
رئیس مجلس گفت: گام اول تعامل بین دولت و مجلس با رای اعتماد حداکثری به وزرا بخوبی و با حسن نظر و روحیه همکاری برداشته شد؛ اراده مجلس از روز نخست همین بوده و ان‌شاءالله به همین ترتیب تداوم پیدا خواهد کرد. 
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور اظهار داشت: از همه همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در بررسی رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم با تلاش فراوان و کار فشرده و برنامه‌ریزی شده برگی درخشان در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کردند تشکر می‌کنم. وی افزود: اتفاق مبارکی که در هفته گذشته رخ داد، رهنمودهای بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دولت بود که نقشه راهی روشن پیش روی دولت سیزدهم قرار داد؛ عمل به وعده‌ها همراه با تعیین روزشمار از رهنمودهای مهمی است که تجربه نشان می‌دهد می‌تواند علاوه بر امیدآفرینی در مردم، بخش‌های مختلف دولت را وادار به برنامه‌ریزی دقیق و قابل سنجش از پیشرفت کار کند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید بر داشتن پیوست عدالت یکی دیگر از مهم‌ترین فرازهای این نقشه راه بود که ما در مجلس شورای اسلامی خود را مخاطب آن در تنظیم قوانین می‌دانیم و همان‌‌طور که در سال اول مجلس سعی کردیم به این مسأله توجه کنیم، تکلیف خود می‌دانیم با حساسیت و دقت بیشتر در قانون‌گذاری‌ها بویژه در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه به آن توجه ویژه داشته باشیم و از همه این موارد مهم‌تر نگاه تحول‌گرایانه ایشان با تاکید بر عقلانیت در انقلابی‌گری‌، ترجیع‌‌بند مهمی بود که علاوه بر اینکه دولت وظیفه دارد در بازسازی مدیریت‌های اجرایی کشور آن را به کار بندد، باید نصب‌العین همه دستگاه‌های دیگر و جریان‌های سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای قرار گیرد. 
 
آیت‌الله حکیم همواره در حمایت از ملت‌های مسلمان پیشگام بود
در پی ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم رحمه‌‌الله علیه از مراجع عظام جهان تشیع و علمای برجسته عراق، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در پیامی به خاندان معظم طباطبایی‌حکیم تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: آن عالم مجاهد، همه عمر پربرکت خویش را در دفاع از اسلام و قرآن، خدمت به وحدت امت اسلامی و جهان بشریت، پاسداری از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، مکتب تشیع و راهنمایی امت اسلامی بویژه مردم مظلوم عراق گذراند و در سال‌های مبارزه با رژیم منحوس بعثی، دوران اشغال آمریکایی‌ها و هجوم گروه تکفیری و تروریستی داعش و مبارزه علیه دشمنان خدا و اسلام ناب محمدی به ایفای نقش انقلابی و مبارزه پیگیر خود ادامه داد و همواره در حمایت از ملت‌های مسلمان پیشگام بود. 

Page Generated in 0/0061 sec