printlogo


کد خبر: 237589تاریخ: 1400/6/15 00:00
اخبار

پیام تبریک بذرپاش به کاروان پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پیامی موفقیت کاروان سردار دل‌ها را تبریک گفت. در این پیام آمده است: کاروان پرافتخار ایران که با نام سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی در رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرد، با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز، بهترین عملکرد تاریخ ورزش جانبازان و معلولان ایران در مدال‌آوری را به ثبت رساند. رکوردشکنی‌های پی‌درپی ورزشکاران کشورمان در میدان بزرگ پاراالمپیک، نشانه‌‌ توانایی و اراده بلند جوانان سربلند ایران است. این موفقیت را به تک‌تک این قهرمانان، مربیان و خانواده‌های آنان صمیمانه تبریک می‌گویم. 
 
شیمبا در فولاد ماندنی شد
شیمبا مهاجم سال گذشته فولاد مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته بود و مدیران این تیم هم با او به توافقاتی دست پیدا کرده بودند ولی به یک‌باره تماس مدیران فولاد همه چیز را تغییر داد. این بازیکن در نهایت تصمیم گرفت فصل جدید هم در فولاد خوزستان بماند. رسانه رسمی باشگاه فولاد خوزستان با اعلام این خبر نوشت: پیام حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد به هواداران: «با عرض ادب و وفا، با لطف خدا و حمایت مدیران شرکت فولاد و هیات‌مدیره باشگاه فولاد، شیمبا را فولادی بدانید». 
 
آیا ملکه انگلیس واقعا پیراهن رونالدو را درخواست کرده است؟
طی روزهای گذشته برخی اخبار فوتبالی از کاخ باکینگهام شنیده شده است. روز اول سپتامبر بود که اکانت‌های هواداری و برخی سایت‌های خبری و ورزشی خبر دادند ملکه الیزابت دوم از منچستریونایتد درخواست 80 پیراهن کریستیانو رونالدو را کرده و گفته نخستین نسخه امضا شده پیراهن این بازیکن برای او کنار گذاشته شود. حالا می‌خواهیم درستی یا غلط بودن این ادعا را بررسی کنیم. به گزارش طرفداری، سه‌شنبه گذشته و کمی بعد از آنکه منچستریونایتد تصاویر کریستیانو رونالدو با پیراهن این باشگاه را منتشر کرد، اکانت توئیتری‌Sport Innovation Society نخستین منبعی بود که این ادعا را در قالب ارسال توئیتی، مطرح کرد و گفت با این درخواست، کریستیانو رونالدو نخستین فردی می‌شود که ملکه بریتانیا از او امضا خواسته است. این ادعا بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری داشت و بسیاری از رسانه‌ها در داخل کشور هم آن را پوشش دادند. با این حال، حساب کاربری Sport Innovation Society با آی‌دی توئیتری SIS در ادامه اقدام به پاک کردن توئیت اولیه ارسالی و عذرخواهی درباره ادعای مطرح‌شده، کرد. بر این اساس، این حساب کاربری در پاسخ به بازنشر ادعایش در حساب کاربری The United Stand، این طور نوشته است: ما نتوانستیم از صحت این درخواست ملکه از CR7 اطمینان پیدا کنیم و در نتیجه تصمیم به پاک کردن توئیت ارسالی‌مان کردیم. عذرخواهی می‌کنیم. با این حساب، ادعای مطرح‌شده کاملا کذب است و طبق ادعای رسانه‌های معتبر از جمله گل، ملکه الیزابت هیچ‌گاه طرفدار منچستریونایتد نبوده است. 
 
اعلام اسامی تیم داوری دیدار ایران - عراق
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اسامی داوران دیدار عراق و ایران در مسابقات مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام کرد. دیدار ۲ تیم عراق و ایران سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه از ساعت ۲۱ به وقت محلی در ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل‌خلیفه قطر برگزار می‌شود. با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیم داوری این مسابقه به شرح زیر است:
داور: ما نینگ - چین
کمک اول: شی ژانگ - چین
کمک دوم: کائو یی - چین
داور چهارم: ژانگ لی - چین
نماینده مسابقه: رشید الدوساری - قطر
ناظر داوری: سیدعبدالکریم حسین - اردن
 
سفر پرماجرای اسکوچیچ به قطر
تمرین نوبت صبح دیروز تیم ‌ملی فوتبال زیر نظر دراگان اسکوچیچ برگزار شد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال از ساعت 10:30 روز یکشنبه به وقت محلی تمرینات نوبت صبح را در سالن هتل محل اقامت خود زیر نظر کادر فنی برگزار کردند. تمرین نوبت بعدازظهر هم دیروز ساعت 19:30 به وقت محلی در ورزشگاه الدفنه قطر برگزار شد. تمرین دیروز یکشنبه تیم ‌ملی فوتبال در شرایطی برگزار شد که دراگان اسکوچیچ بعد از پایان دوران قرنطینه و البته سفر پردردسر به قطر با بازیکنان تیم ‌ملی دیدار کرد. وی که به همراه وحید هاشمیان ساعت 14:30 روز شنبه قصد ترک تهران را داشتند موفق به پرواز نشده و تا ساعت 23 در فرودگاه باقی ماندند و بعد از ساعت‌ها معطلی راهی دوحه شده و پس از مقدمات تست کرونا به اردوی تیم ‌ملی فوتبال کشورمان اضافه شدند. 
 

Page Generated in 0/0055 sec