printlogo


کد خبر: 237602تاریخ: 1400/6/15 00:00
اخبار

«سنگ‌ها را بسته‌اند» آماده نمایش شد
 
فیلم مستند «سنگ‌ها را بسته‌اند» با موضوع موانع سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ، آماده نمایش شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «سنگ‌ها را بسته‌اند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیامک مختاری با موضوع موانع سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ پس از ۲ هفته تصویربرداری در اصفهان و حدود ۶ ماه تدوین آماده نمایش شد. سیامک مختاری درباره سوژه مستند جدید خود گفت: حین ساخت مستند «قزل قیه» افرادی که در زمینه معدن یا کار با سنگ‌های لاشه و ضایعات سنگ دچار مشکل شده بودند به ما مراجعه کردند و شرح پرونده‌ای را برایم بازگو کردند. به مرور متوجه شدم با بررسی این پرونده در قالب یک مستند، می‌توان نقدی صریح به موانع اشتغال‌زایی در کشور وارد کرد. این مستند درباره خانواده‌ای است که تمام سرمایه خود را برای آموزش فرآوری ضایعات سنگ ساختمانی در شهر تیران به میان آورده و در عرض یک سال مسیر سختی را پشت سر می‌گذارند اما در نزدیکی قله موفقیت عده‌ای، سنگ‌های عظیم را بر ریل موفقیت آنها روانه می‌کنند. در این مستند ۴۳ دقیقه‌ای، فاضل علی‌پور به عنوان دستیار کارگردان و صدابردار و محمدرضا ارشدی به عنوان دستیار تصویربردار فعالیت داشته‌اند. 
 
 
«لارو» روی آنتن شبکه ۵ می‌رود
 
فیلم تلویزیونی «لارو» به کارگردانی علی نسایی دوشنبه ۱۵ شهریور از شبکه ۵ پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم تلویزیونی «لارو» به کارگردانی علی نسایی دوشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود. این فیلم در ژانر پلیسی و معمایی محصول سال ۹۹ است و هنرمندانی همچون فرید قبادی، احسان امانی، رضا اخلاقی‌راد، الهام نامی و داریوش اشرفی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پلیس برای دستگیری باندهای بزرگ مواد مخدر و متلاشی کردن آن با مشکلات و موانعی روبه‌رو است. برای از بین بردن شبکه توزیع و ترانزیت مواد مخدر بارها خون انسان‌های بی‌گناه ریخته می‌شود تا خانواده‌ها کمتر آسیب ببینند...»
 
 
«یخ در بهشت» برای سومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
مجموعه‌داستان «یخ در بهشت» شامل داستان‌های زنان از دوران دفاع‌مقدس توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه ‌داستان «یخ در بهشت» شامل ۱۱ داستان درباره حضور زنان در دوران دفاع‌مقدس و جنگ،‌ بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ سوم رسیده است. دبیری این‌ مجموعه بر ‌عهده «سیده عذرا موسوی» بوده است. در این ‌مجموعه، زنان شخصیت اصلی داستان‌ها هستند. آنها تنها راوی رشادت‌ها، ایثار و فداکاری رزمندگان نیستند، بلکه خود کنشگر و فعال در این عرصه هستند. در واقع، داستان، داستان آنهاست. نکته مهم دیگر درباره این‌ مجموعه این است که این داستان‌ها شاید از بین ۴۰ داستان انتخاب شده‌اند. نویسنده همه داستان‌های این‌ کتاب، زنان نویسنده عرصه دفاع‌مقدس هستند و از دریچه دنیای زنانه به جنگ و دفاع‌مقدس نگاه کرده‌اند. این ‌نویسندگان کوشیده‌اند به ‌طور دقیق حس و حال زنانه را در داستان‌ها منتقل کنند. چاپ سوم این ‌کتاب با ۱۳۵ صفحه با قیمت ۲۷ هزار تومان عرضه شده است. 
 
کتاب ۸ ‌داستان عاشورایی از ۷ ‌نویسنده چاپ شد
 کتاب «آینه» شامل ۸ داسـتان کوتـاه عاشورایی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «آینه» شامل ۸ ‌داسـتان کوتـاه عاشورایی با محوریت یـک ‌شـخصیت تاریخـی در مواجهـه بـا قیـام امـام حسـین(ع) بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی با همکاری مؤسسه خاکریز منتشر شده است. 
منیژه آرمین، شیرین اسحاقی، ابراهیم حسن‌بیگی، اکبر صحرایی، سهیلا عبدالحسینی، بیژن کیا و علی‌اکبر والایی نویسندگان داستان‌های این ‌کتاب هستند. 
در مقدمه کتاب آمده است: قیــام امــام حســین(ع) و حادثــه کربلا در میــان وقایــع تاریــخ اسلام از اهمیتــی متمایــز برخــوردار اســت و نقطــه عطفــی بی‌ماننــد محســوب می‌شــود. بســترهای تاریخــی ایــن قیــام، حــوادث روز عاشــورا و وقایــع پــس از آن هنــوز ابعــاد ناگفتــه و ناشـناخته‌ بسـیاری دارد کـه در لحظـه لحظـه‌ آن آموزه‌هـا و تجربیـات ارزشـمندی نهفتـه اسـت. از ایـن رو یکـی از دغدغه‌هـای جـدی مـا یافتـن و پرداختـن ایـن نـکات آموزنـده و ارائـه آنهـا در قالـب آثـار هنـری فاخـر اسـت. 

Page Generated in 0/0048 sec