printlogo


کد خبر: 237604تاریخ: 1400/6/15 00:00
اخبار

موافقت عراق با حضور 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین
نخست‌وزیر عراق در جریان نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی این کشور، با حضور30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرد. به گزارش فارس، مصطفی الکاظمی دیروز ریاست نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق را برعهده داشت. کانال تلگرامی دفتر نخست‌وزیر عراق گزارش داد در این نشست، وضعیت خطرناک کرونا در عراق، افزایش تعداد مبتلایان و فراهم‌سازی مقدمات زیارت اربعین بررسی شد. همچنین در این نشست با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و 10 هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت شد. به گفته دفتر نخست‌وزیر عراق، همچنین مقرر شد زائران باید از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی عراق وارد شوند و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد. در همین ارتباط، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین دیروز اظهار داشت: ما هم مثل عاشقان حسینی همچنان منتظر تصمیم دولت عراق هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کنیم. وی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام از زائران اربعین که توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح صورت می‌گیرد، به معنای اعزام زائران نیست، خاطرنشان کرد: کمیته‌های ستاد اربعین آماده خدمت به زوار اربعین هستند. دبیر ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: با توجه به موافقت دولت با برگزاری اربعین البته با شرط تزریق ۲ دوز واکسن کرونا، باید برای اعزام زائران منتظر نظر دولت عراق بمانیم... با این وجود، از زائران می‌خواهیم به سمت مرزها حرکت نکنند و همچنان منتظر تصمیم عراق باشند». گفتنی است مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است به هیچ عنوان عراق برای مسافران ویزای انفرادی صادر نمی‌کند و آژانس‌هایی که در این مدت تخلف کرده‌اند باید خسارت مسافران را پرداخت کنند.
 
افتتاح نخستین خانه امداد در منطقه ۱۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح نخستین خانه امداد شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه تحول و توانمندسازی محلات از اهداف طرح خانه‌های امداد محله است، گفت: افراد باید در این طرح به صورت جمعی توانمند شوند. در راستای تحول و توانمندسازی محلات، نخستین خانه امداد شهرداری منطقه ۱۳ با حضور علی آقامحمدی مدیرگروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳، سعادتی شهردار منطقه ۱۲، حسینی مدیر آموزش‌و‌پرورش منطقه ۱۳، سیدابوالفضل پرپنجی مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان تهران و جمعی از مسؤولان و مدیران شهری در محله شهید اسدی افتتاح شد. علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه تحول و توانمندسازی محلات از اهداف طرح خانه‌های امداد محله است، گفت: افراد باید در این طرح به صورت جمعی توانمند شوند. او با بیان اینکه همه نهادها و یاران انقلاب اسلامی در این طرح حضور خواهند داشت، گفت: مهم‌ترین کار در راه‌اندازی خانه‌های امداد موضوع اخلاص است و باید با اخلاص وارد کار شویم. آقامحمدی رسیدگی به نیازمندان و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: وظیفه خانه‌های امداد شناسایی و برداشتن موانع برای کمک به نیازمندان است. وی افزود: هم‌اینک طبق بررسی‌ها ۲۰۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگاه‌های عضو طرح توانمندسازی محله به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد. 
 
رازی تا آخر امسال ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کند
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در مؤسسه رازی تولید شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اوایل پاییز تولید به ۵ میلیون دوز و تا اواخر زمستان به ۲۰ میلیون دوز خواهد رسید. سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مؤسسه طبق رسالتی که بر دوش دارد از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا وارد میدان شد و پای کار آمد تا با تولید واکسن بتواند به مردم خدمت‌رسانی کند. خوشبختانه تحقیقات و برررسی‌های علمی نتیجه داد و امروز شاهد افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هستیم. وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در این مؤسسه تولید شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در اوایل پاییز تولید به ۵ میلیون دوز و تا اواخر زمستان به ۲۰ میلیون دوز خواهد رسید. وی اظهار کرد: دانش فنی تولید واکسن کووپارس بومی است و این افتخاری است که مؤسسه رازی توانسته به شیوه پروتئین نو‌ترکیب این واکسن را تولید کند. 
 
هر «۵۱ ثانیه» یک تصادف در تهران اتفاق می‌افتد
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف در تهران داریم، گفت: هر ۵۱ ثانیه یک تصادف رخ می‌دهد. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بنا بر آمار تماس‌ها با پلیس 110، هر 51 ثانیه یک تصادف داریم. سرهنگ رازقی تصریح کرد: متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود 1600 مورد تصادف داریم که هر 51 ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می‌دهد. وی افزود: این تصادفات از تصادفات جزئی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می‌کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی تصادفات موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود، تصریح کرد: اطلاع از این موارد که در تصادف رخ‌داده چه مقصر و چه غیر‌مقصر، چه وظایفی داشته و چه کاری باید انجام دهیم بسیار مهم است. وی گفت: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن‌سازی نکرده‌اند، تصادف دومی همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد. 

Page Generated in 0/0063 sec