printlogo


کد خبر: 237611تاریخ: 1400/6/16 00:00
هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به اقلیم شمال عراق
موشک‌ها آماده شلیک

گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به استفاده گروه‌های تروریستی از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی‌ گفت: این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست‌ها می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در پی برخی تحرکات جدید گروهک‌های تروریستی مسلح در مناطق مرزی شمال غرب کشور، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن بازدید از یگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی این منطقه، با اشاره به تاکیدات چندباره و آگاه‌سازی مسؤولان اقلیم شمال عراق نسبت به تحرکات گروهک‌های تروریستی و مسلح در منطقه آنها برای رخنه و انجام اقدامات ضد امنیتی علیه کشورمان و عدم برخورد با این پدیده، گفت: سال‌هاست گروه‌های تروریستی و ضد‌انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم‌زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این باره به دولت عراق و مسؤولان اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است. وی با تاکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست‌ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت در این باره را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه 2 کشور می‌دانیم. سردار پاکپور تاکید کرد: با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده‌اند، از ساکنان این مناطق درخواست می‌کنیم از مقرهای تروریست‌ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود.
اقلیم کردستان؛ حیاط خلوت موساد
هشدار روز گذشته فرمانده نیروی زمینی سپاه را می‌توان واکنش احتمالی به گسترش فعالیت‌های موساد در اقلیم شمال عراق هم دانست. فروردین امسال بود که شبکه الجزیره قطر از حمله گروهی ناشناس به یک مرکز جاسوسی متعلق به موساد در اقلیم شمال عراق خبر داد. چند روز پس از انتشار این خبر یک منبع امنیتی در مصاحبه با نشریه صابرین‌نیوز جزئیات جدیدی از حمله به مرکز موساد در شمال عراق را فاش کرد. این منبع امنیتی اعلام کرد: در حمله به مرکز وابسته به موساد در اربیل ۱۰ اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند. منبع مذکور تاکید کرد: طبق پیگیری‌های اطلاعاتی، این حمله به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه موساد به کشته و زخمی شدن ۱۰ اسرائیلی منجر شده است که هویت 3 نفر از کشته‌شدگان فاش شده و شامل منحانین نوعام، عکیفا عامی و بی‌رز جیکوب است. صابرین‌نیوز گزارش داد: این افسران اسرائیلی فعالیت‌های اطلاعاتی در مرکز وابسته به موساد در اربیل از ماه‌ها قبل دارند و اطلاعات دقیقی از مراکز و فعالیت‌های اطلاعاتی موساد وجود دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد شد. هرچند در برهه انتشار آن خبر مقامات اقلیم شمال تلاش کردند با تکذیب فعالیت‌های نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در آن منطقه از فشارهای عمومی و سیاسی به خود بکاهند اما کمتر از 3ماه بعد در اوایل تیرماه خبر حمله راکتی به پایگاه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق همزمان با سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ابوظبی منتشر شد. در همین زمینه پایگاه خبری «قطر عاجل» به نقل از منابع عراقی در این باره گزارش داد یک گروه مسلح، پایگاهی را در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق هدف قرار داده که گفته می‌شود متعلق به موساد بوده است. این رسانه به نقل از منابع عراقی اعلام کرد حمله راکتی علیه «مرکز عملیات و رصد موساد» انجام شده و تعدادی از افراد مستقر در این مقر کشته شده‌اند. «قطر عاجل» در ادامه با اشاره به اینکه تل‌آویو و اربیل هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده‌اند، خاطرنشان کرد منابعی که این خبر را نقل کرده‌اند از افراد نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق بوده‌اند.
ضرب شست سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان
اما مهم‌ترین اقدام جدی و عملی ایران در مواجهه با شرارت‌های گروه‌های معاند در اقلیم شمال عراق به شهریور سال97 و حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان بازمی‌گردد. 17شهریور سال97 بود که نیروهای هوا‌فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به تحرکات گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب و حملات به مرزبانان قرارگاه حمزه سیدالشهدا مریوان در تیرماه 97 که به شهادت شماری از ایشان منجر شده بود، مواضع نظامی گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران و گروه تروریستی حزب دموکرات را در نزدیکی شهر کویه واقع در 200 کیلومتری مرز ایران هدف قرار دادند و موشک‌های شلیک‌شده به این مواضع نیز در امتداد این حملات بود. در پی این حمله موشکی 16نفر از کادر و پیشمرگان این حزب هلاک شده و حداقل 40نفر نیز زخمی شدند. لازم به ذکر است حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر این گروهک تروریستی همزمان با برگزاری جلسه سران و رهبران حزب دموکرات کردستان بود. یک هفته پس از این عملیات سرلشکر جعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران گفت: مجموعه سپاه با کار اطلاعاتی و فرماندهی و به‌کارگیری تجهیزات دقیق موشکی و پرواز فناوری‌های در اختیار سپاه، توانست انتقام خون شهیدان مظلومی که در پایگاهی در مریوان به شهادت رسیدند و بقیه شهیدان منطقه کردستان را بگیرد. وی ادامه داد: امروز برخورداری ما از انبوه موشک‌های با برد ۲ هزار کیلومتری نقطه‌زن، توان بی‌نظیری را به جمهوری اسلامی ایران داده است تا ملت ما به پشتوانه این ‌قدرت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مومن و انقلابی بتوانند مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز پس از حمله به مقر گروهک تروریستی دموکرات کردستان اظهار داشت: مسؤولان کردستان عراق و حزب منحله دموکرات کردستان در سال ۷۵ تعهد کتبی داده بودند در ایران عملیات انجام ندهند اما از سال گذشته (96) به تحریک آمریکا این عهد را شکستند که این اتفاق برای ما قابل تحمل نبود و از این رو چندین بار به آنها تذکر داده بودیم. سرلشکر باقری تصریح کرد: الان هم عرض می‌کنم دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهد مقرهایی ایجاد شود که ناامنی اتفاق بیفتد و در واقع باید آنها را تحویل ایران دهند. وی ادامه داد: اگر نمی‌توانند تحویل دهند، از آن کشور اخراج کنند و اگر این اتفاقات ناامن‌ساز بیفتد، اتفاقی که مجرمان و فرماندهان مجرم را از بین برد می‌تواند تکرار شود، این حق دفاع از خود است و نباید این ناامنی‌ها تکرار شود.
 

Page Generated in 0/0069 sec