printlogo


کد خبر: 237620تاریخ: 1400/6/16 00:00
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:
ادعاهای مدعیان حقوق بشر علیه ایران خجالت‌آور است

گروه سیاسی: رئیس قوه ‌قضائیه با برشمردن جنایات منافقین در دهه 60 گفت: امروز جلادان و تروریست‌ها و حامیان آنها ادعای حقوق‌بشر دارند و گاه و بیگاه با بهانه و بی‌بهانه، جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند که حقیقتا خجالت‌آور است. 
به گزارش مرکز رسانه قوه ‌قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌‌اژه‌ای در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه ‌قضائیه از تلاش‌های همکاران قضایی در بخش‌های مختلف در مدت کوتاهی که دوره جدید مدیریت قوه ‌قضائیه آغاز شده و به طور خاص از تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قدردانی کرد. 
اژه‌ای افزود: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مشکلات مردم بود که تا حدودی برطرف شده اما هنوز تا وضع مطلوب فاصله داریم و این کار باید شتاب گیرد. 
وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت احصای مشکلات مردم و تدوین راهکارهای رفع این مشکلات طی یک ماه گذشته، تصریح کرد: برخی راهکارها زود جواب می‌دهد اما برخی زمانبر است ولی مهم این است که مردم بدانند رویکرد دستگاه قضا کم کردن هر چه سریع‌تر مشکلات آنهاست. 
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه رسیدگی به فساد در داخل و خارج قوه ‌قضائیه جدی‌تر از گذشته پیش می‌رود، تاکید کرد: دستگاه قضایی علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، با کوچک‌ترین تخلف و فساد در داخل مجموعه نیز برخورد می‌کند و همه تلاش خود را برای افزایش انضباط سازمانی به کار گرفته است. 
اژه‌ای به اقدامات اصلاحی در جهت ارتقای وضعیت زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره تحول با رویکرد جدید جهادی به مساله زندان‌ها رسیدگی شد. 
وی افزود: رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از همه زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کرد که اقدامی بی‌سابقه است. 
رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به بازدید خود از ۳ زندان در ماه‌های اخیر، اقدام دادستان تهران برای بازدید از زندان همراه با هیأت ۲۰۰ نفره و بازدید رئیس دادگستری تهران از زندان قزل‌حصار همراه با یک تیم ۵۰ نفره و گفت‌وگوی رودررو با هزار زندانی و پیگیری مشکلات آنها را امری بی‌سابقه دانست. 
محسنی‌اژه‌ای همچنین گفت طی یک ماه گذشته، دادستان‌ها فقط در ۲۸ استان کشور ۷۶ بار و رؤسای دادگستری‌ها در ۲۲ استان ۴۲ بار از زندان‌ها بازدید کرده‌اند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن از اینکه احساس می‌کند امروز یک انسجام و همکاری بین مجموعه‌های نظام به وجود آمده ناراحت است و از هر طریق ممکن تلاش می‌کند مانع تقویت این همدلی شود. 
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: هر دستگاهی که تلاش می‌کند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، دشمن برای آن مساله‌سازی و حاشیه‌سازی می‌کند تا اذهان مردم منحرف شود. 
اژه‌ای به ارتقای ارتباط دستگاه قضا با مردم در دوره تحول و تعالی نیز اشاره کرد و گفت در همین مدت کوتاهی که مسؤولیت این قوه را بر عهده گرفته، بخش قابل توجهی از مردم بدون واسطه با او گفت‌وگو کرده یا برایش پیام‌ فرستاده‌اند. 
وی افزود: من هر روز شخصا حداقل ۱۰ درخواست مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم و پیام‌هایی را که به ‌صورت مکتوب، مجازی یا تلفنی دریافت می‌کنم به قسمت‌های مختلف می‌فرستم تا رسیدگی شود و همکاران ما به این پیام‌ها جواب می‌دهند. 
رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه به تماس فرزند شهیدی از کرمانشاه در پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت این خانواده شهید خواستار ملاقات با وی بودند که از آنها خواسته روز جمعه به تهران بیایند و پس از ملاقات با آنها، دستورات لازم برای حل مشکل‌شان‌ نیز صادر شد. 
محسنی‌اژه‌ای افزود: طی نزدیک به ۲ ماه گذشته که دولت جدید آغاز به کار کرده، جلسات زیادی را با آقایان رئیسی و قالیباف داشته‌ام و علاوه بر آن ۳ نشست را نیز به طور سه‌جانبه داشته‌ایم. 
وی ادامه داد: در روزهای اخیر نیز با معاون اول و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و ۴ تن از وزرا ملاقات داشتیم که قطعا دشمن وقتی این اقدامات و نتایج همدلی‌ها را می‌بیند، بیش از پیش عصبانی می‌شود. رئیس قوه ‌قضائیه با برشمردن جنایات منافقین در دهه 60 گفت: امروز جلادان و تروریست‌ها و حامیان آنها ادعای حقوق‌ بشر دارند و گاه و بیگاه با بهانه و بی‌بهانه جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند که حقیقتا خجالت‌آور است. 
اژه‌‌ای بیان داشت: منافقین که هزاران انسان بیگناه را ترور کرده و به شهادت رساندند و با بدترین روش‌ها شکنجه کردند و اموال مردم را از بین بردند، امروز در دامان عده‌ای مدعی مدافع حقوق بشر زندگی می‌کنند و از آنها تشکر هم می‌کنند و جمهوری اسلامی را ناقض حقوق انسان می‌دانند. 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از عملکرد شورا‌های حل اختلاف بویژه در ارتباط با تلاشی که در حوزه محکومان به قصاص انجام می‌دهند، گفت: تلاش برای رضایت و گذشت اولیای دم از قصاص دارای تاثیرات و تبعات مثبت بسیار زیادی است. 

Page Generated in 0/0119 sec