printlogo


کد خبر: 237621تاریخ: 1400/6/16 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب به سیدحسن نصرالله
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان، درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حضرت مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله دامت‌برکاته
درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالامیر قبلان رحمت‌الله‌علیه را به خانواده‌ مکرم ایشان و به مجموعه‌ ارزشمند مجلس اعلا و همه ارادتمندان و دوستان آن مرحوم و به عموم شیعیان لبنان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان دوست باارزش و باوفایی برای جریان مقاومت و شخص حضرت‌عالی بودند و عمر بابرکتی را در خدمت هدف‌های عالی در لبنان گذرانیدند. رحلت ایشان موجب تأسف است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای وی مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۵ شهریور ۱۴۰۰
 
دیدار حجت‌الاسلام طائب با حجت‌الاسلام خطیب 
تأکید بر هم‌افزایی‌های وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه
وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه بر همکاری، هماهنگی، هم‌افزایی و وحدت رویه ۲ نهاد اطلاعاتی کشور تاکید کردند. به گزارش تسنیم، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و تعدادی از معاونان وی با وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات در وزارت اطلاعات دیدار و گفت‌و‌گو کردند. حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و همراهانش در این دیدار، با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات و تشکر از همکاری‌های وزارت اطلاعات، بر لزوم توسعه و تعمیق همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های اطلاعاتی تاکید و اظهار امیدواری کردند این همکاری‌ها در دوره‌ جدید توسعه یابد. حجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات نیز ضمن تشکر از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد: سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات ۲ نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی هستند و قطعا با همکاری و هماهنگی و هم‌افزایی و وحدت رویه در راستای افزایش اقتدار و امنیت ملی تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا تلاش خواهند کرد. 
 
سرلشکر صفوی: 
راهبرد دفاعی ما رصد و نابودی دشمن در مبدأ حرکتش است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد ما باید بر این اساس باشد که اگر هر دشمنی به شعاع ۳ هزار کیلومتر از تهران قصد حرکت به سمت کشورمان را داشت، او را در مبدأ حرکت نابود کنیم. به گزارش مهر، سرلشکر سیدیحیی صفوی در نشست واکاوی عملیات «کمان ۹۹» که دیروز در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس شهید سلیمانی برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران نیرویی الهی است، گفت: بنده قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان با پرسنل نیروی هوایی مانند شهید «اردستانی» ارتباط داشتم، به نحوی که بعضا کیلومترها مسیر را طی می‌کردم تا به دیدار این عزیزان خلبان بروم، زیرا معتقدم شجاع‌ترین و مؤمن‌ترین افراد را در جمع خلبانان داشته و داریم. وی افزود: درباره وضعیت نیروی هوایی کشورمان نیز باید عنوان کرد جنگ‌های آینده علیه ایران از نظر ماهیت، شدت و فناوری‌های پیشرفته تأثیرگذار است. 
بر این اساس، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و مجموعه نظام جمهوری اسلامی بر اساس راهبرد دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و پیشرفت‌های «محیرالعقولی» که در فناوری‌های نظامی به ‌وجود آمده است، باید سیاست‌های لازم را در حوزه دفاعی اتخاذ کنند. مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: با توجه به این موضوع، باید راهبردی برای دفاع همه‌جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی اتخاذ شود که اگر هر دشمنی به شعاع ۳ هزار کیلومتر از تهران قصد حرکت به سمت کشورمان را داشت، او را در مبدأ حرکتش رصد کرده و نابود کنیم، یعنی عمق دفاعی ما باید به شعاع ۳ هزار کیلومتر از تهران باشد و در این رابطه نیازمند نیروی هوایی قدرتمندی هستیم که بتواند این مسافت را طی کند. سرلشکر صفوی با بیان اینکه کشور و ملت ایران دارای تمدنی تاریخ‌ساز و چندین هزار ساله است، گفت: به همین علت می‌توانیم قدرت اول غرب آسیا شویم و برای تحقق این مهم باید نیروهای مسلح قدرتمندی داشته باشیم و در همین راستا، ارتش و سپاه قدرتمند، حافظ این ملت خواهند بود. 
 
ناتو: 
ایران در حال تقویت زرادخانه موشک‌های بالستیک خود است
دبیرکل ناتو  دیروز در کنفرانسی خبری مدعی شد ایران در حال تقویت زرادخانه موشک‌های بالستیک خود است. به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی در سخنانی مدعی شد ایران و کره‌شمالی در حال تقویت زرادخانه موشک‌های بالستیک خود هستند. به گزارش «اسکای‌نیوز»، دبیرکل ناتو که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «روسیه نیز به تقویت زرادخانه‌های نظامی خود ادامه می‌دهد و ما باید مانع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شویم». استولتنبرگ تاکید کرد: «چین در حال ساخت موشک‌هایی است که توانایی هسته‌ای این کشور را افزایش خواهد داد». سخنرانی استولتنبرگ در هفدهمین کنفرانس سالانه خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی انجام شد که در کپنهاگ دانمارک در حال برگزاری است. 

Page Generated in 0/0061 sec