printlogo


کد خبر: 237622تاریخ: 1400/6/16 00:00
قالیباف در نشست شورای هماهنگی مجلس:
فرآیند قانون‌گذاری باید اصلاح شود

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح فرآیند قانون‌گذاری در کشور و بیان اینکه مجلس مسؤول مرزبانی و دفاع از مرزهای قانون در کشور است، گفت: اصلاح فرآیند قانون‌‌گذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات بویژه حل مشکلات کشور بسیار موثر خواهد بود. 
محمدباقر قالیباف روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور رؤسای کمیسیون‌های مختلف با موضوع بررسی ایرادهای شایع شورای نگهبان نسبت به طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: مجلس ۲ وظیفه جدی و اساسی در حوزه‌های قانون‌گذاری و نظارت بر عهده دارد و در این راستا از ۲ سازمان مهم مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور استفاده می‌کند. 
وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور باید تلاش کنند بهترین خدمات و کمک را از نظر مشورتی و پژوهشی به نمایندگان در صحن و کمیسیون‌های مجلس ارائه کنند. 
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه درباره این موضوع در نشست دیروز هیات‌رئیسه مجلس مباحث جدی مطرح شد، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات گزارشی درباره چگونگی استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های این ۲ سازمان در جلسه شورای هماهنگی و صحن علنی مجلس ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند این موارد را به عنوان مطالبه از این دو سازمان پیگیری کنند. 
قالیباف تاکید کرد: افرادی که از حوزه نظارت و قوانین در مجلس حضور دارند نیز باید کارشناسانی را در این ۲ سازمان داشته باشند تا بتوانند به رؤسای کمیسیون‌ها درباره تنظیم مطالب، انجام اصلاحات شکلی و محتوایی طرح‌ها و لوایح و مصوبات کمک کنند و به این شکل اقدامات با دقت لازم انجام شود. 
وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تغییر دولت و ظرفیت اجرایی جدید کشور، بازنگری در برخی لوایح و اصلاح آن باید مدنظر قرار گیرد، گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری اولویت با ارائه لایحه است و ما باید این موضوع را به صورت جدی در مجلس پیگیری کنیم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح فرآیند قانون‌گذاری در کشور گفت: اصلاح فرآیند قانون‌گذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات بویژه حل مشکلات کشور بسیار موثر خواهد بود تا ایرادات آیین‌نامه‌ای و قانونی طرح‌ها و لوایح قبل از ارائه به صحن رفع شود. 
رکوردشکنی‌های ورزشکاران ایرانی در پاراالمپیک صحنه‌های غرورآفرینی خلق کرد
قالیباف همچنین در پیامی، پیروزی‌های ورزشی کاروان ایران را در رقابت‌های پاراالمپیک توکیو تبریک گفت. 
در این پیام آمده است: پیروزی‌های ورزشی خصوصا در رقابت‌های پاراالمپیک، در دل مردم عزیزمان شادی می‌کارد و به ما امید می‌بخشد. این روزها رکوردشکنی‌های پی‌درپی ورزشکاران ایرانی و کسب مدال‌های طلای مسابقات پاراالمپیک صحنه‌های غرورآفرینی برای ایران عزیزمان خلق کرد. 
وی همچنین در ادامه نوشت: قهرمانی تیم ‌ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات پاراالمپیک برای چندمین بار پیاپی و همچنین رکوردشکنی و قهرمانی زنان و مردان ایرانی و کسب مدال طلا توسط قهرمانان پرتلاش و فرزندان برومند ایران خانم‌ها ساره جوانمردی، زهرا نعمتی، هاشمیه‌ متقیان و آقایان روح‌الله رستمی، وحید نوری، محمدرضا خیرالله‌زاده، امیر خسروانی، مهدی اولاد، سعید افروز، اصغر عزیزی‌اقدم و حامد امیری در ذهن مردم ایران ماندگار شد. 

Page Generated in 0/0070 sec