printlogo


کد خبر: 237631تاریخ: 1400/6/16 00:00
تقابل حساس امشب تیم‌های‌ ملی فوتبال ایران و عراق در دوحه در مسیر صعود به جام‌جهانی قطر
آماده برای گام دوم

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه انتخابی جام‌جهانی 2022 امروز از ساعت 22:30 در قطر به مصاف عراق می‌رود. تیم ملی کشورمان بدون بازی تدارکاتی و بدون تمرین مناسب وارد مرحله سوم مقدماتی انتخابی جام‌جهانی شد، با این حال به لطف توانایی بازیکنان، در روزی که خوب نبودیم و حتی دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ ملی هم به دلیل کرونا روی نیمکت نبود، به پیروزی رسیدیم. اوضاع تیم‌ ملی با تک‌گل علیرضا جهانبخش بهار شد و در روز اول مسابقات با یک ‌گل ۳ امتیازی صدرنشین گروه شدیم. اما امشب مسابقه‌ای به مراتب‌ سخت‌تر از بازی با سوریه داریم. عراق از نظر کیفیت بازیکنان و کار تیمی بسیار برتر و قدرتمند‌تر از سوریه است. هر چند خرداد امسال عراق را در دور دوم مسابقات شکست دادیم اما قطعا حریف امشب ما با عراق ۳ ماه پیش تفاوت‌های بسیاری دارد؛ «دیک ادووکات» هلندی هدایت تیم عراق را بر عهده گرفته و ۲ اردوی خوب خارجی در ترکیه و اسپانیا برای این تیم برگزار کرده است. در واقع مربی کاربلد هلندی به اندازه کافی وقت داشته تا با بازیکنان عراقی کارهای تمرینی دلخواهش را انجام دهد. همه این مسائل بیانگر این است که عراق قدرتمند‌تر از گذشته شده اما ما باز هم روی توانایی‌های فردی بازیکنان‌مان و غیرت ایرانی حساب می‌کنیم. باز هم امیدواریم لژیونرهای‌مان با درخشش خود دومین برد مهم و حساس را برای تیم‌ ملی به ارمغان بیاورند و دل مردم را شاد کنند. در این روزهای سخت کرونایی، فوتبال و بردهای ملی می‌تواند همچنان باعث نشاط اجتماعی و اتحاد ملی بیشتر شود. مردم ما تیم‌ ملی کشورشان را دوست دارند و با بردهایش از ته دل شاد می‌شوند، بنابراین بازیکنان می‌دانند مقابل عراق باید مثل همیشه با تمام توان بازی کنند و بدانند با پیروزی تیم‌ ملی چه خدمت بزرگی به کشورشان می‌کنند. تیم‌ ملی در صورت برد همچنان صدرنشین گروه باقی می‌ماند و بالاتر از کره‌جنوبی، سرسخت‌ترین حریف‌ خود خواهد ایستاد. در واقع شکست دادن عراق یک تیر با ۲ نشان است، زیرا علاوه بر کسب یک 3 امتیاز دیگر، باعث خواهد شد از نظر روحی و روانی نسبت به کره‌ای‌ها برتر باشیم. در این مسابقه سردار آزمون هم به ترکیب تیم‌ ملی بازمی‌گردد و این مساله خط حمله تیم‌ ملی را زهردارتر خواهد کرد. تنها مشکل تیم‌ ملی نداشتن تمرین و هماهنگی کافی است. خوشبختانه اسکوچیچ هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شده و تمرینات را زیر نظر گرفته است اما سرمربی تیم‌ ملی هم باید بداند کوچک‌ترین اشتباه مقابل عراق می‌تواند تبعات سنگینی برای تیم‌ ملی داشته باشد. بازی با عراق جای آزمون و خطا نیست؛ دیگر نمی‌توان یک بازیکن چپ‌پا را به عنوان دفاع راست استفاده کرد. بنابراین در این بازی حساس هم کادرفنی و هم بازیکنان باید با صد درصد تمرکز به مصاف حریف سختکوش بروند. عراق مثل تیم‌ ملی کشورمان شانس صدرنشینی دارد و ادووکات می‌خواهد علم و هنر مربیگری‌اش را به رخ بکشد، بنابراین عبور تیم‌ ملی کشورمان از این حریف سختکوش دشوار است اما غیرممکن نیست. هرچند اگر در این بازی امتیاز از دست بدهیم هم دنیا به آخر نمی‌رسد و 8 بازی دیگر پیش رو داریم. تیم داوری این مسابقه از چین است با این حال بازیکنان ما نباید به داور کاری داشته باشند و مدام به جای تمرکز روی کارشان با داور چانه بزنند؛ اتفاقی که باعث شد در جام ملت‌ها مقابل ژاپن به سختی مجازات شویم. 
اعتراف مربی عراقی به قدرت ایران
مربی عراقی پیش از دیدار تیم‌ ملی کشورش با ایران اعتراف کرد رقیب، قدرت اول آسیاست. «نزار اشرف» گفت: بخواهیم یا نخواهیم، ایران تیم شماره یک آسیاست. البته نام بزرگ ادووکات بازیکنان تیم‌ ملی عراق را وادار می‌کند در سطح بازیکنان بزرگی که ادووکات آنها را مربیگری کرده، بدرخشند. وی افزود: برنامه ادووکات برای دیدار با ایران این است که می‌خواهد در خط حمله به «ایمن حسین» اعتماد کند، چون این بازیکن قدرت فیزیکی بالایی دارد و در حفظ توپ توانمند است. باید تمام تلاش خود را کنیم تا در این بازی نتیجه مطلوب را کسب کنیم. 
AFC: عراق با تاکتیکی متفاوت بازی می‌کند
کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را درباره دیدار تیم‌ ملی کشورمان مقابل عراق در انتخابی جام‌جهانی منتشر کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این بازی نوشت: در این بازی هر دو تیم عراق و ایران به دنبال این هستند همچنان در این رقابت‌ها شکست‌ناپذیر بمانند. 
ادووکات در نخستین بازی خود روی نیمکت عراق موفق شد کره‌جنوبی را متوقف کند و این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در مقابل ایران در نخستین بازی موفق شد سوریه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و حالا از 4 تیم حاضر در گروه 2 امتیاز بیشتر دارد. این ۲ تیم تقابل‌های بسیاری با یکدیگر داشته‌اند. آخرین پیروزی عراق و ایران مقابل هم به مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی 2022 بازمی‌گردد؛ جایی که عراق در بازی رفت موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد و ایران هم در بازی برگشت با گل سردار آزمون پیروز شد. همان‌طور که اشاره شد آزمون بعد محرومیت در بازی با سوریه اکنون آماده بازی با عراق است. همچنین بازگشت آزمون به ترکیب تیم‌ ملی با بازگشت دراگان اسکوچیچ به نیمکت تیم‌ ملی ایران همراه شده است؛ اسکوچیچ در بازی با سوریه به دلیل ابتلا به کرونا تیم را همراهی نکرد. در سوی مقابل، ادووکات در بازی اول با تاکتیک دفاعی مقابل کره‌جنوبی ظاهر شد ولی در بازی با ایران وعده داده تاکتیک متفاوتی داشته باشد. برای دومین بار است این ۲ تیم در شهر دوحه به مصاف هم می‌روند. بازی اول این ۲ تیم در شهر دوحه در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 1994 برگزار شد که عراق با نتیجه 2 بر یک با گل‌های مرحوم احمد راضی و علا کاظم پیروز شد. 
رسانه سوری: ایران شانس اول صعود به جام‌جهانی است
رسانه سوری تیم‌ ملی کشورمان را شانس اول صعود از گروه اول انتخابی آسیا به جام‌جهانی قطر معرفی کرد. نشریه «البعث» سوریه در گزارشی به عملکرد تیم‌ ملی این کشور در نخستین بازی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی مقابل ایران پرداخت. این نشریه سوری نوشت: نتیجه بازی تیم‌ ملی سوریه با ایران واکنش‌های ضد و نقیض زیادی داشت ولی اکثر واکنش‌ها مثبت بود، چون شکست مقابل ایران در خانه‌اش دور از انتظار نبود. کارشناسان فوتبال غالبا به ابعاد دوردست بازی‌ها نگاه می‌کنند و تحلیل‌های آنها برای عامه مردم بی‌فایده است. در حالت کلی قرار گرفتن تیم‌ ملی سوریه در کنار تیم اول آسیا (ایران) در انتخابی جام‌جهانی که در رده 33 جهان قرار دارد، کار را برای ما سخت کرد. ایران شانس اول صعود به جام‌جهانی از گروه اول است و شکست با نتیجه یک بر صفر نتیجه بدی برای سوریه به شمار نمی‌آید. تیم ملی سوریه در این بازی با غایبان زیادی در خط دفاع و حمله مواجه بود که پر کردن جای خالی آنها سخت بود، البته تیم‌ ملی ایران نیز بازیکنان مصدوم و محرومی داشت ولی ایران پر از استعدادهای فوتبالی سطح بالاست که براحتی جای خالی بازیکن مصدوم یا محروم را پر می‌کنند. 

Page Generated in 0/0108 sec