printlogo


کد خبر: 237633تاریخ: 1400/6/16 00:00
هشدار به حاشیه‌آفرینان برای استقلال ایران
در زمین الهلال بازی نکنید

سیدمهدی فاطمی: در آستانه بازی با الهلال، آنچه هواداران استقلال را نگران کرده، قدرت الهلال نیست، بلکه دعواهای داخلی آبی‌هاست که در حساس‌ترین روزها تازه یاد اختلافات خود افتاده‌اند؛ یکی تلفن جواب نمی‌دهد، دیگری مصاحبه می‌کند و دست و دل هودار را می‌لرزاند و یکی دیگر تازه یادش افتاده پیشنهاد خارجی دارد و دیگری دنبال این است که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و مالیاتش را گردن باشگاه بیندازد و... . استقلال در غیاب ۳ بازیکن تاثیرگذار خود به دوبی رسید تا باز هم همچون تمام هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌های اخیر نگرانی از وضعیت تیم، دغدغه اصلی هواداران آبی باشد. اخبار ضدونقیض درباره دلیل همراهی نکردن رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر با‌ کاروان آبی‌ها حکایت از دخیل بودن مسائل تکراری مالی داشته و گفته شده با حل مشکلات به جمع سایر نفرات اضافه خواهند شد، البته روز گذشته رشید مظاهری قراردادش را فسخ و از استقلال جدا شد. از سوی دیگر مواضع تند و حملات تمرکززدایانه کادر فنی و مدیریت باشگاه علیه یکدیگر، بیش از همه حریف متمول عربستانی را شادمان کرده است. الهلالی‌ها که با خرید‌های چند میلیون دلاری و تقویت تیم نه‌چندان آماده‌شان در دور قبل، از مدت‌ها پیش به نماینده ایران چنگ و دندان نشان داده‌اند، حالا در فاصله نزدیک به یک هفته مانده به بازی مهم‌شان با استقلال، اخبار آبی‌های تهران را رصد کرده و تمام حواشی این تیم را زیر نظر دارند. آنها که در رقابت با تیم‌های ایرانی از هیچ حربه‌ای برای رسیدن به برتری رویگردان نبوده‌اند، یقینا از هرج‌و‌مرج و ‌ناهماهنگی‌های صورت‌گرفته و اختلافات در تیم رقیب استقبال کرده و خود را خیلی نزدیک‌تر به مرحله بعد می‌بینند. 
درباره استقلال و مسائل و مشکلات این تیم گفتنی بسیار است اما اهمیت بازی مقابل الهلال ایجاب می‌کند در این مقطع مهم از حیات باشگاه استقلال، صرفا حمایت از تیم و آرامش و حفظ تمرکز بازیکنان لحاظ شده و از هر گونه اظهارنظر و انتقادی که موجب تفرقه و تمرکززدایی می‌شود خودداری شود. 
استقلال برابر حریفی که برای عبور از این مرحله و رسیدن به چهارمین قهرمانی در قاره کهن هزینه‌های سرسام‌آوری را متحمل شده است کار بسیار سختی در پیش دارد اما این به معنای از پیش بازنده بودن و مرعوب حریف بودن نیست. فوتبال ایران، بویژه استقلال به عنوان یکی از ۳ تیم برتر فوتبال آسیا از حیث آمار و افتخار در هر شرایطی توان شکست دادن هر حریفی را دارد، حتی آن تیم اگر الهلال کهکشانی باشد. شرط تحقق این مهم البته یکدلی و اتحاد همه ارکان موفقیت باشگاه است؛ از مدیریت گرفته تا کادر فنی و پزشکی و بازیکنان و از همه مهم‌تر هوادارانی که همیشه و در همه حال همراه و غمخوار تیم محبوب‌شان بوده‌اند. 
دود این جنگ زرگری به وجود آمده میان فرهاد مجیدی و گروه مقابلش در استقلال قطعا به چشم باشگاه و هواداران پرشمارش خواهد رفت. بدون تعارف، هر دو طرف درگیر در این جنگ بی‌حاصل و بدموقع، اگر با این بازی‌های بچگانه و ناصواب به دنبال شانه خالی کردن از مسؤولیت شرایط فعلی هستند باید بدانند طرفداران استقلال بازیچه و ملعبه دست و افکار آنها نیستند. آقایان مربی، بازیکن و...، مرد و مردانه بازی با الهلال را برگزار کرده و پس از آن فارغ از هر نتیجه‌ای دور یک میز نشسته و کلاه‌تان را قاضی کنید که آیا توان خدمت به استقلال و خارج کردن این تیم از دوران ناکامی را دارید یا نه؟! اگر می‌توانید بی‌بهانه و توجیه «بسم‌الله»، اگر نه استقلال را به خیر و شما را به سلامت!

Page Generated in 0/0110 sec