printlogo


کد خبر: 237643تاریخ: 1400/6/16 00:00
اخبار

وزیر ارشاد خواستار ارائه نظرات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت، خواستار ارائه نظرات اندیشمندان، اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه و مدیران باتجربه عرصه فرهنگ شد. 
 به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت سیزدهم با ایشان، مبنی بر اینکه «در مساله فرهنگ ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد» خواستار ارائه نظرات اندیشمندان، اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه و مدیران باتجربه عرصه فرهنگ شد. وی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه درخواست کرد نظرات راهبردی و ایده‌های کاربردی خود را درباره نقد وضع موجود در موضوعات مختلف و بیان مبانی تحول در ساختار فرهنگی، اصول موازین و محدوده‌های تحول، الزامات و اولویت‌های تحول و بازسازی انقلابی در ساختارها، خروج از وضعیت رهاشدگی و انفعال در حوزه فرهنگ، متناسب‌سازی ساختارهای فرهنگی با پیشران‌های فناوری‌های نرم و ظرفیت‌های جدید فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی، تسهیل فعالیت‌های فرهنگی و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت حداکثری عناصر و تشکل‌های مردمی و جهادی در عرصه‌های فرهنگی ارائه دهند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خواست تا نظرات و ایده‌های کاربردی خود را به درگاه 
ir.css@namafar یا به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ارسال کنند. 
 
 
 
۱۰۱ حدیث پیامبر(ص) برای زندگی روزمره در آلمان منتشر شد
 «۱۰۱ حدیث برای زندگی روزمره» با گردآوری و ترجمه اینشا پرویکته، مهمت آکف شاهینر و مصطفی جهاد چتینکایا در آلمان منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «۱۰۱ حدیث برای زندگی روزمره» که شامل گردآوری و ترجمه احادیث پیامبر است، در ۱۷۱ صفحه در آلمان منتشر شد. زندگی پر از چالش‌هایی است که انسان‌ها دائما باید با آن روبه‌رو می‌شوند. برای مقابله با این چالش‌ها، باید نقشه راه مطمئنی به همراه داشت. همه می‌دانند که نحوه زندگی و سخنان حضرت محمد(ص) برای همه مسلمانان الگو و نمونه است. در واقع قرآن و احادیث معتبر از پیامبر اسلام، چراغی است که راه همه مسلمانان در زندگی را روشن می‌کند. به همین دلیل اینشا پرویکته، مهمت آکف شاهینر و مصطفی جهاد چتینکایا، در اثر مشترک خود با عنوان «۱۰۱ حدیث برای زندگی روزمره» تلاش کرده‌اند تا احادیث نقل‌شده از پیامبر اکرم(ص) را که اعتبارشان مشخص است، جمع‌آوری کنند. این احادیث، توصیه‌های پیامبر اسلام(ص) درباره زندگی روزمره مسلمانان است. 
 
 
 
صدورپروانه نمایش «طبقه یک‌و‌نیم» 
 «طبقه یک‌و‌نیم» پس از دریافت پروانه نمایش برای اکران در سینما‌ها آماده می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پروانه نمایش فیلم سینمایی «طبقه یک‌و‌نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی و نویسندگی حسین نمازی صادر شد و قرار است با در نظر گرفتن شرایط سینما‌های کشور در فرصت مناسب روی پرده برود. با توجه به شرایط کرونایی و ویژه سینما‌ها و گفته‌های مجری طرح، این اثر هنوز تصمیمی برای اکران آنلاین فیلم ندارد و بر همین اساس احتمال دارد بزودی مقدمات اکران آن در سینما فراهم شود. «طبقه یک‌ونیم» یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که نخستین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود. داستان این فیلم در یک کارخانه می‌گذرد که مدیرعامل آن یک روز با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود که همین سرآغاز ماجرا‌های مختلف فیلم است. مهدی هاشمی، صحرا اسداللهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، مهران رجبی، رامتین پورقاسمیان، مهدی موسوی، مهرداد عزیزی پارسا، مریم فرجی و امیرمحمد متقیان همراه با مانی سقاباشی به‌ عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. 
 
 
 
آغاز به کار مجدد تماشاخانه هیلاج
 تماشاخانه «هیلاج» بعد از مدتی وقفه، فعالیت خود را با اجرای 2 نمایش تازه آغاز می‌کند. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، نمایش «یک ساعت در سن پیر» به نویسندگی فیروزه اصفهانی‌زاده و کارگردانی شاهرخ دریانورد و «ب،ن،چ» به نویسندگی و کارگردانی نیما صمدی که به ترتیب از ١٥ شهریور و ٢١ شهریورماه در این تماشاخانه روی صحنه خواهند رفت. 
بازگشایی تماشاخانه «هیلاج» بعد از ضدعفونی کامل این سالن انجام شده است و بلیت‌فروشی نمایش‌ها طبق مقررات وضع‌شده از سوی ستاد ملی کرونا، برای ۵۰ درصد ظرفیت سالن خواهد بود. 
نمایش‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روی صحنه خواهند رفت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال برای خرید بلیت این نمایش‌ها اقدام کنند. 

Page Generated in 0/0066 sec